Paluu halut

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

ex-jehu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.10.2007 00:14
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja ex-jehu »

Itse en ole kokenut minkäälaista halua palata takaisin siihen hommaan. Tosin oma tausta ehkä sillä tavalla erilainen, että olen kasvanut todistaja perheessä (tai no äitini oli todistaja) enkä itse ole pahemmin välittänyt uskonnosta koskaan.
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Näin viime yönä omituista unta. Siinä olin menossa takaisin seurakuntaan ja uudelleen kasteelle :D

Tosin siinä unessa motiivini ei ollut usko, vaan halusin osoittaa pyhän hengen olevan humpuukia, koska aioin erota samantien takaisinpääsyn jälkeen.

Uni kylläkin päättyi, ennen kuin pääsin taas kasteelle. Mielenkiintoinen tuo pääkoppa, kun tuollaista showta kehittelee keskellä yötä. :roll:
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
ex-jehu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.10.2007 00:14
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja ex-jehu »

Alueveli kirjoitti:Näin viime yönä omituista unta. Siinä olin menossa takaisin seurakuntaan ja uudelleen kasteelle :D

Tosin siinä unessa motiivini ei ollut usko, vaan halusin osoittaa pyhän hengen olevan humpuukia, koska aioin erota samantien takaisinpääsyn jälkeen.

Uni kylläkin päättyi, ennen kuin pääsin taas kasteelle. Mielenkiintoinen tuo pääkoppa, kun tuollaista showta kehittelee keskellä yötä. :roll:
Itsekin on tullut toisinaan nähtyä unia siitä, että olen taas kokouksessa tai kentällä. Hieman ahdistavia painjaisia ne ovat jollain tapaa olleet. Kait sitä aivot jotenkin koittaa käsitellä asiaa..
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Alueveli kirjoitti:Näin viime yönä omituista unta. Siinä olin menossa takaisin seurakuntaan ja uudelleen kasteelle :D

Tosin siinä unessa motiivini ei ollut usko, vaan halusin osoittaa pyhän hengen olevan humpuukia, koska aioin erota samantien takaisinpääsyn jälkeen.
Aika nerokasta! Harmi, että tuohon tarvittaisiin enemmän aikaa ja vaivaa kuin kellään on.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Alueveli kirjoitti:Näin viime yönä omituista unta. Siinä olin menossa takaisin seurakuntaan ja uudelleen kasteelle :D
Minulla on tapana nähdä unia jehovantodistajuudesta säännöllisesti. Niissä olen pääsääntöisesti salilla jossain kokoontumisessa ja minua ei niissä noteerata (tietenkään) sen kummemmin. Tunnen unissa suurta ahdistusta nähdessäni tuttuja kasvoja, joille en kykene kertomaan totuutta heidän kuvittelemasta AOT:sta. Yrittäessäni keskustella näkemieni tuttujen kanssa, he eivät kuuntele minua tai sitten minut ohjataan ulos kokoontumisesta.

Ahdistavia unet ovat siksi, että tunnen niissä, ja niiden jälkeen suurta huolta ihmisistä, jotka ovat mukana tuossa lahkossa tietämättään mitä lahko todella pitää sisällään, tai kuinka epärehellinen se on heille. Ahdistusta lisää se etteivät ihmiset kykene näkemään mitä edustavat, eikä heille voi siitä kertoa.

No, enpä tuosta sen kummempaa ressiä jaksa kantaa, mutta nuo unet muituttavat säännöllisesti siitä, että mittava joukkio minunkin entisiä tuttavia ja (nykyisiä) sukulaisia on tuon epäinhimillisen lahkon otteessa, eivätkä he kykene selkärangattomuuttaan katsomaan totuuttaan silmiin.

Tsemppiä heille!
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Alueveli kirjoitti:Näin viime yönä omituista unta. Siinä olin menossa takaisin seurakuntaan ja uudelleen kasteelle :D

Tosin siinä unessa motiivini ei ollut usko, vaan halusin osoittaa pyhän hengen olevan humpuukia, koska aioin erota samantien takaisinpääsyn jälkeen.

Uni kylläkin päättyi, ennen kuin pääsin taas kasteelle. Mielenkiintoinen tuo pääkoppa, kun tuollaista showta kehittelee keskellä yötä. :roll:
Kun velipoika vielä kärsi rakkaudellisesta kurista erotettuna, hän sanoi että menee takaisin vain näyttääkseen seurakuntalaisille. Hän halusi nähdä veljien ja sisarten reaktiot kun heidän olisi pakko taas tervehtiä häntä.

No velipoika pääsi takaisin lahkoon ja on siellä vieläkin. Tulee siis mieleeni, että ketä hän oikein lopulta huijaa: Lahkoa, minua vai itseään?
Let me go Master I hate you so
kyrillos

Viesti Kirjoittaja kyrillos »

rippeli kirjoitti:

No velipoika pääsi takaisin lahkoon ja on siellä vieläkin. Tulee siis mieleeni, että ketä hän oikein lopulta huijaa: Lahkoa, minua vai itseään?
ehkä lahkoa ja itseään...
joskus punnitaan etuja ja haittoja ja toiset kykenevät asiassa olevat suuretkin puuttet nielemään; ja niin saamaan takaisin edut l. sosiaalisen verkoston.
kai se siinä menee ja ehkä oppii jossain määrin uskomaan vt-oppiin; tosin silloin ei liene viisasta koetella uskoaan kyseenalaistamalla asioita.
luulen että on tosin ero siinä mistä syystä eroaminen johtuu, johtiko siihen inhimilliset lihalliset teot vai hengellinen kriisi. joskus totta kai molemmatkin.

no elämä jatkuu -vt-seuran sisä ja ulkopuolella.
Vastaa Viestiin