Itse rakastan värejä ja olenkin aina pukeutunut iloisiin väreihin
Pukeutuminen: kokoukset, kirjis, kenttä, konventti
Valvoja: Moderaattorit
-
sorbet
Pukeutuminen: kokoukset, kirjis, kenttä, konventti
Minkälaisia tyylejä teillä oli pukeutua kokouksiin,kentälle,kirjikseen,konventtiin? Tuliko koskaan sanomista liian räikeästä tyylistä? Hameen pituudesta? Tai liian avonaisesta kaula-aukosta? Miten pukeutumistyylli on muuttunut eroamisen jälkeen? Mihin vanhat kokous vaatteet ovat joutuneet: roskis,kirppis,kierrätys vai edelleen käytössä?
. Muut salilla mustissa ja minulla jotain iloisen väristä päälläni. Muistonviettoon oli pakko jostain kaivaa mustia tai harmaita kamppeita päälleen
. Kirjikseen pukeuduin aina hiukan "rennommin" ja ei sinne jaksanut kamalasti meikatakkaan. Kentälle oli kätevää laittaa pitkä hame. Talvella sen alle sai paksut sukkahousut ja muut lämpimät ei niin kauniit tamineet piiloon ja kesällä kun ei halunnut esitellä valkoisia kanakoipiaan oli pitkä hulmuava hame kiva. Kokouksiin oli kiva tälläytyä, meikkasin ja laitoin tukkaa hartaudella. Oli mukavaa saada kehuja kampauksesta tai vaatteistaan
eroamisen jälkeen en ole hameita käyttänyt juuri ollenkaan...farkut,huppari ja lenkkarit näyttää olevan ne tamineet joihin joka päivä pukeudun
valmistujaisiini olen ajatellut laittaa hameen, säästin muutaman, muut ovat päätyneet roskiin tai kierrätykseen,niille kun ei oikeen ole sattuneesta syystä löytynyt käyttöä 
-
Aamu
Re: PUKEUTUMINEN: KOKOUKSET,KIRJIS,KENTTÄ, KONVENTTI
Minä taas sain useammankin huomautuksen mustista vatteista. Aika moni muukin sai, minun teinitytön lisäksi pari vanhempaa sisarta. Kuulemma ei ole hyvä jos ihmiset luulee körttiläiseksi. Minulle tuli huomautuksia myös liiasta meikistä.sorbet kirjoitti:Muut salilla mustissa ja minulla jotain iloisen väristä päälläni. Muistonviettoon oli pakko jostain kaivaa mustia tai harmaita kamppeita päälleen.
Jt-aikojen jälkeen on ollut ongelmana se, mitä tehdä kaikkien hienojen vaatteiden kanssa. Satunnaisia häitä, hautajaisia, valmistujaisia jne. on loppujen lopuksi aika harvoin, ja minulla olisi kaapissa arsenaali, johon on varattu eri asut 3 kokousta + kenttäilyä varten per viikko! Eikä pariin kuukauteen tarvii samaa asua laittaa päälle. Tuolla komerossa ne hienot mekot nyt pölyttyy, elän kuitenkin toivossa, että joskus ilmaantuisi käyttöä. Joo, olen turhamainen ja materialistinen ja pinnallinen jnejne, myönnetään, mutta kielletty heldelmähän sekin sitten lopulta oli.
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
-
tikaram
Mulla tais olla pitkälti jakkupukutyyli aika nuoresta lähtien: vieläkin kaapista löytyy ainakin musta, ruskea, vaaleanvihreä, keltainen, ruosteenpunainen ja kukallinen jakku ja hame niihin. Onneksi töissä on välillä ollut käyttöä noille vaatteille, mutta pahasti ne ovat kyllä päässeet pölyttymään.
Osan olen myynyt kirpputorilla ja jotain nakellut roskikseen.
Minua on ojennettu salilla liian lyhyen hameen käytöstä. Taisi olla harjoituspuhe, kun hame ei ihan ylettänyt polviin asti. Hame kuulemma vei huomion pois itse asiasta. Näin sanoi vanhempi veli paimen minulle. Hrrr...
Kentällä tapana oli pitää pitkiä hameita, joiden alle sullottiin mahdollisimman lämmittäviä vaatteita. Kirjiksessa pukeutuminen oli vapaampaa, kunhan jotain hameen tapaista oli, niin ei tullut sanomista keltään.
Kesän konventteihin Aamun tapaan valmistauduttiin pitkään ja hartaasti: asu ostettiin tai ommeltiin. Konventtiaamuna meikkaukseen ja tukan laittoon piti varata pari tuntia. Konventeissa tapasin aina yhden veljen, johon olin ihastunut yli kymmenen vuotta aina 12-vuotiaasta alkaen
.
Osan olen myynyt kirpputorilla ja jotain nakellut roskikseen.
Minua on ojennettu salilla liian lyhyen hameen käytöstä. Taisi olla harjoituspuhe, kun hame ei ihan ylettänyt polviin asti. Hame kuulemma vei huomion pois itse asiasta. Näin sanoi vanhempi veli paimen minulle. Hrrr...
Kentällä tapana oli pitää pitkiä hameita, joiden alle sullottiin mahdollisimman lämmittäviä vaatteita. Kirjiksessa pukeutuminen oli vapaampaa, kunhan jotain hameen tapaista oli, niin ei tullut sanomista keltään.
Kesän konventteihin Aamun tapaan valmistauduttiin pitkään ja hartaasti: asu ostettiin tai ommeltiin. Konventtiaamuna meikkaukseen ja tukan laittoon piti varata pari tuntia. Konventeissa tapasin aina yhden veljen, johon olin ihastunut yli kymmenen vuotta aina 12-vuotiaasta alkaen
-
Jakke
Miehillä oli melko helppoa tuo kokouspukeutuminen, mutta aina sitä piti jotain jännää kuitenkin keksiä. Omituinen kravatti jos ei muuta. Ja joskus mulla oli sellaiset suorat housut, joissa oli reisitasku
... Ei niistä nyt kukaan varsinaisesti huomauttanut, mutta vähän sellaisia "pitkiä katseita" ne kyllä aiheuttivat.
Tiedän, että "liian lyhyistä" hamosista muutamille siskoille huomauteltiin ja ainakin ne tapaukset mistä minä kuulin oli kyllä ihan naurettavia. Vanhoilla sedillä ilmeisesti himot herää kun näkee vilaukseltakaan mitään polven yläpuoliselta alueelta.
Tiedän, että "liian lyhyistä" hamosista muutamille siskoille huomauteltiin ja ainakin ne tapaukset mistä minä kuulin oli kyllä ihan naurettavia. Vanhoilla sedillä ilmeisesti himot herää kun näkee vilaukseltakaan mitään polven yläpuoliselta alueelta.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
hijt
Tuo oli kyllä ihan naurettava sääntö että polvet ei muka saisi näkyä.Jakke kirjoitti: Tiedän, että "liian lyhyistä" hamosista muutamille siskoille huomauteltiin ja ainakin ne tapaukset mistä minä kuulin oli kyllä ihan naurettavia. Vanhoilla sedillä ilmeisesti himot herää kun näkee vilaukseltakaan mitään polven yläpuoliselta alueelta.
Mua ei ikinä ulkopuoliset ojentanu mistään, vaikka polvet välillä vilahteli ja hame oli ehkä tarpeettoman pintaa nuoleva. Ei edes silloin, kun silloin joskus 17-18-vuotiaana blackmetal-vaiheessa kuljin salillakin mustissani ja hiukset mustiksi värjättyinä, ja meikkiä oli taatusti enemmän kuin tarpeeksi.
Kentällä kerran eräs vanhempi mies sanoi että voisit mennä pesemään naamas.
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
-
possessed by Satan
ite ku värjäsin hiukset mustiks nii heti tuli sanomista ja mulkoiluahiukset mustiksi värjättyinä
Jesus Saves!!!...yeah right....
-
hijt
No veljille tuo hiusten värjäys on kyllä varmasti jo sinällään paljon monimutkaisempi juttu. Ei tuu mieleen montaakaan mun tuntemaa veljeä jotka ois olleet tarpeeksi rohkeita värjäämään hiuksiaan (siis niin että sen selvästi huomasi). Ja ne olivatkin sitten joko melkoisen liberaaleja tai huonosti mukana olevia. Mutu-mielipiteeni on, että veljien hiusten blondausta tai raidoittamista katsottiin jostain syystä suopeammin ku vaikka just esim. mustiksi värjäämistä.possessed by Satan kirjoitti: ite ku värjäsin hiukset mustiks nii heti tuli sanomista ja mulkoilua![]()
-
ex-jehu
Puku päällä ja kravaatti kaulassahan sitä tuli lähes aina kokouksissa käytyä. Kirjanselailuissa tuli käytettyä vähän "rennompaa" vaatetta, eli lähinnä kauluspaita ja suorat housut. Hameita ei tullut käytettyä joten niistä ei huomatutettu
Vapaa-ajalla pukeuduin kuinka nuori mies/poika nyt normaalisti pukeutuu eli farkkuihin yms.
Tukkaa tuli toisinaan värjäiltyä, mutta harvemmin mitenkään erityisen räikeästi, joten siitä ei tullut koskaan sanomista. Eikä sanomista tullut muutenkaan ulkonäöstä.
Vapaa-ajalla pukeuduin kuinka nuori mies/poika nyt normaalisti pukeutuu eli farkkuihin yms.
Tukkaa tuli toisinaan värjäiltyä, mutta harvemmin mitenkään erityisen räikeästi, joten siitä ei tullut koskaan sanomista. Eikä sanomista tullut muutenkaan ulkonäöstä.
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
-
Kaarmis
Sä et vaan tiedä kuinka suuri prosentti vanhimmista on polvifetisistejä...hijt kirjoitti:Tuo oli kyllä ihan naurettava sääntö että polvet ei muka saisi näkyä.Jakke kirjoitti: Tiedän, että "liian lyhyistä" hamosista muutamille siskoille huomauteltiin ja ainakin ne tapaukset mistä minä kuulin oli kyllä ihan naurettavia. Vanhoilla sedillä ilmeisesti himot herää kun näkee vilaukseltakaan mitään polven yläpuoliselta alueelta.Siis mitä eroottista on muka polvissa?!
*runkrunk*
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
mana
ihan kiltisti muuten, mutta tukka
Ei oo kokous- ja kenttäpukeutumisesta tullu kommenttia, mutta tukasta on ihan tarpeeks. Olis pitäny leikata lyhyemmäks ja siistimmäks viime viikonlopun konventtiinkin, mutta enhän minä nyt semmoiseen suostunut, jätin sitte koko konvan väliin kerta ei tukka kelvannu.
-
almi
evvk
Inhosin koko tälläytymiskulttuuria enkä olisi pukeutunut hameisiin olleenkaan, ellei olisi ollut pakko. Minulle ei taidettu kertaakaan huomauttaa mistään pukeutumisen liittyvästä asiasta. Ehkä osasyy oli se, että pukeuduin tarkoituksella huomiota herättämättömästi ja jt-mittareilla aika unisex-tyylisesti.
En tälläydy vieläkään, saati meikkaa. Nykyään hiukset ovat taas pitkähköt.
En tälläydy vieläkään, saati meikkaa. Nykyään hiukset ovat taas pitkähköt.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
hijt
Eiköhän ne veli vanhimmat ole enempi huolissaan kontrollin menettämisestä kuin jostain ihme fetisseistä. Niitä taitaa pelottaa se valta, joka naisilla usein miehiin on. Jos siskot saisivat pukeutua hemaisevasti ja/tai paljastavasti, vois aika moni veli menettää ruumiin- ja mielenhallinnan aika totaalisesti. Ei kai munkaan tartte ku vähän puseroa napittaa auki, niin jo tuo siippa aivan villiintyy....no joo...Kaarmis kirjoitti: Sä et vaan tiedä kuinka suuri prosentti vanhimmista on polvifetisistejä...![]()
*runkrunk*
-
Jakke
Eipä tullu minulle mitään sanomista siitä, että värjäsin hiuksiani. Välillä ihan mustiksi, välillä taas oli jotain punaista tai vaaleata raitaa. Ilmeisesti srk oli sitten vähän liberaalimpi siinä mielessä, ettei tuollaisesta nipotettu, mutta minähän olinkin esimerkillinen aphijt kirjoitti: No veljille tuo hiusten värjäys on kyllä varmasti jo sinällään paljon monimutkaisempi juttu. Ei tuu mieleen montaakaan mun tuntemaa veljeä jotka ois olleet tarpeeksi rohkeita värjäämään hiuksiaan (siis niin että sen selvästi huomasi). Ja ne olivatkin sitten joko melkoisen liberaaleja tai huonosti mukana olevia. Mutu-mielipiteeni on, että veljien hiusten blondausta tai raidoittamista katsottiin jostain syystä suopeammin ku vaikka just esim. mustiksi värjäämistä.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos