Verkosto- ja muu markkinointi

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo

Verkosto- ja muu markkinointi

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tossa taas torjuin tylsistymistä hetken verran ja kuukeloin yhden jt-hulivilikaverini nimen ja kuinka ollakkaan jälleen yksi aloeverajamitänäitäonkaan-kauppias. Mulla on tunne, ettei kyse ole vainoharhasta tai väärinkäsityksestä kun näitä on ajan oloon tullut esiin useampia oman ikäluokkani tuttuja.

Tulee vaan mieleen, että olisivatko nuokin ikäluokkani edustajat jokseenkin muissa puuhissa jos Vt-seuran 1975-hypetystä ja koulutuskielteisyyttä ei olisi ollut?

Ihan vaan jos satut katselemaan (enhän tiedä jt-asemaasi tai -asennettasi), niin kyse on sinusta HA ja tunnistat itsesi puoliksi jaetusta kossupullostamme Kaivopuistossa itsenäisyyden kuusen vieressä, ennen Kaivohuoneelle siirtymistämme.
YksinäinenSusi

Re: Verkosto- ja muu markkinointi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Markku Meilo kirjoitti:Tossa taas torjuin tylsistymistä hetken verran ja kuukeloin yhden jt-hulivilikaverini nimen ja kuinka ollakkaan jälleen yksi aloeverajamitänäitäonkaan-kauppias. Mulla on tunne, ettei kyse ole vainoharhasta tai väärinkäsityksestä kun näitä on ajan oloon tullut esiin useampia oman ikäluokkani tuttuja.

Tulee vaan mieleen, että olisivatko nuokin ikäluokkani edustajat jokseenkin muissa puuhissa jos Vt-seuran 1975-hypetystä ja koulutuskielteisyyttä ei olisi ollut?
Tota ... kyllähän se varmasti vaikuttaa. Ihminen joka on tottunut uskomaan herkästi - varmaankin on taipuvainen uskomaan herkästi.

Kaikkitietävä enoni sanoi kerran että "jos noilla luontaistuotteilla olisi todella se vaikutus mitä mainostetaan, niin ne olisivat apteekissa reseptin takana". "Ihmiset vissiin ajattelevat että lääkärit vittuillessaan suhtautuvat kielteisesti noihin luontaistuotteisiin ja muihin uskomushoitoihin".

Kyllähän se jos jostain kasvista löydetää oikeasti parantava vaikutus niin kyllähän se jalostetaan lääkkeeksi ihan reseptin taakse vähintään ainakin 10 jalostusvuoden kuluttua siitä, kun sitä on alettu ihan oikeasti tutkimaan.

Mutta luontaistuotevalmistajat jauhavat erinäisiä yrttejä purkkiin ja myyvät sitä, ei siksi että se hoitaisi ihmisiä, vaan siksi että ihmiset uskovat sen hoitavan ihmistä.

Itsekin olen herkkäuskoisesti ostanut luontaistuotteita jonkin verran, mutta en ole koskaan havainnut mitää selkeästi parantavaa vaikutusta niiden käytöllä. Eli niillä vain rahastetaan toivonsa menettäneitä tai muuten hölmöjä ihmisiä.

Sitten se joka niitä vielä alkaa myymään niin onkin se kaikkein hölmöin, koska mitäs sitten jos jollain ihmisellä meneekin maksa tukkoon tuon luontaistuotteen käytön seurauksena. Kantaako luontaistuotteen myyjä vastuun vai peseekö kätensä?

Mutta eipä jehovantodistajalla paljon vaihtoehtoja ole. Töihin on vaikea päästä jo siksikin kun ei ole käynyt armeijaa. Ja kaikki jehovantodistajat ei pysty luomaan tuottavaa yritystä, koska tuottavan yrityksen luominen on enemmänkin synnyinlahja kuin opittavissa oleva asia.

Jäljelle jää se että sitten kokeillaan vähän kaikenlaista melko vastuuttomasti ihmisten terveydestä paljon piittaamatta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Kantaako luontaistuotteen myyjä vastuun vai peseekö kätensä?
Pesee kätensä aloeverasaippualla tai vastaavalla ja sitten myy seuraavan purnukan 10 % halvemmalla, jotta lypsävä lehmä ei karkaisi aitauksesta.
Jäljelle jää se että sitten kokeillaan vähän kaikenlaista melko vastuuttomasti ihmisten terveydestä paljon piittaamatta.
Tuskin etenevän sairauden asiallisen diagnosoinnin korvaaminen ravistetun veden tipoittain nauttimisella parantaa yhtään tunnettua sairautta. No jaa, luulosairauteen toi saattanee joissain tapauksissa olla avuksi.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Saahan Vartiotornin hommissa toki rutiinia tuotteiden tyrkyttämiseen, kuten myös siihen, että suhtautumisen ystävällisyys riippuu ihan asiakkaan ostohalukkuudesta. Puhelinmyynti voisi olla toinen, johon JT-tausta ja vähäinen koulutus voisivat sopia.
Lottopallo

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

GNLD. Käsi ylös, jos jollain on tuttu, tutun tuttu tai edes tutun tutun tuttu, joka on rikastunut tai edes elättänyt itsensä verkostomarkkinoinnilla suomessa.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Lottopallo kirjoitti:GNLD. Käsi ylös, jos jollain on tuttu, tutun tuttu tai edes tutun tutun tuttu, joka on rikastunut tai edes elättänyt itsensä verkostomarkkinoinnilla suomessa.
Minulla oli joitakin vuosia sitten työkaverina jehovantodistajamies, joka verkostomarkkinoi OTO:na (ja välillä myös firman ajalla :)) Herbalifen tuotteita. Kauppa kävi sen verran hyvin, että irtisanoi itsensä meiltä. En usko että kaveri varsinaisesti rikastui, mutta luultavasti tykkäsi enemmän myyntihommasta, kuin meidän tarjoamistamme tehtävistä. Kun myyntihommasta sai jonkinlaisen toimeentulon, niin keskittyi sitten siihen.
And Justice For All
Markku Meilo

Lottopallo kirjoitti:GNLD. Käsi ylös, jos jollain on tuttu, tutun tuttu tai edes tutun tutun tuttu, joka on rikastunut tai edes elättänyt itsensä verkostomarkkinoinnilla suomessa.
Mulla ainakin käsi pysyy alhaalla. 1970-luvulla kämppäkaveri puhui mukaan johonkin pyramidihuijaustilaisuuteen kaveriksi, joku Golden jotain ja taisi olla jossain Hertsikassa. Tulimme molemmat ulos typertyneinä, jenkkityylin ylisanat ja makeilu muistutti jt-rakkauspommitusta, ei tullut kauppoja.

Aikoinaan yhden naapurin nuori naiivi vaimo innostui johonkin kippojuttuun ja lopetti suhteellisen sähäkästi. Seuraavaksi kokeili jotain ihmeen kalsari- ja tissiliivijuttua, lopettaen samalla vauhdilla. Sitten vaimo jäikin kiinni pitkästä suhteesta duunikaveriinsa ja häntä rohkaistiin muuttamaan ko. duunikaverin luo, joten en tiedä mitä mahdollista pyramidihuijaushyödykettä olisi mahdollisesti vielä kokeillut.

Päöättelen niin, ettei tuottoisaa hommaa lopetettaisi tarpeettomasti.
YksinäinenSusi

niin, ja kun yrittäjäksi synnytään - ei opita

kyllähän kauppiaaksi syntynyt myy mitä vaan, kun osaa helposti luoda sen tarpeen kuluttajille,

se jolla ei ole yrittäjän lahjaa syntyessään, ei voi tietenkään yrittämisessä onnistua,

tämän kun saa ajettua omaan ymmärrykseensä niin ei tartte turhaan kokeilla pyramidihuijauksiakaan,

mielestäni pyramidihuijauksissa tarvitaan vielä toinenkin lahja, esim empatian jonkinasteinen puuttuminen,

narsisti sopii hyvin verkostomarkkinointiin, kun pystyy houkuttelemaan röyhkeästi lahjattomia ihmisiä mukaan ja vie näiltä kaikki rahat tarvitsematta tuntea pahaa mieltä siitä että huijaa siihen hommaan nekin ihmiset joilla ei yrittämisen lahjaa ole
Pulu

Viesti Kirjoittaja Pulu »

Argh! Golden! Tuli erittäin tutuksi, kun olin ns. mukana. GLDN saa edelleen pakoreaktion ja niskakarvat pystyyn, ihan siksi, että liitän sen voimakkaasti just jehovantodistajiin ja mukanaoloaikaani.

Itse verkostomarkkinointi, ihan tuotteesta riippumatta, on tietenkin sellaista että ei kannata olla missään tekemisissä. Jotkin tuotteet voivat olla hyviä ja kestäviä, kuten vaikka Tupperware, mutta noin pääsääntöisesti laadukkaampaa ja edullisempaa saa muualta. Luontaistuotteissa tämä pätee kanssa. D-vitamiinia saa apteekeista samoin muutakin. Ja varmasti on sitten sitä, mitä etiketissä lukee.
Markku Meilo

Pulu kirjoitti:Argh! Golden!
Siitä oli aikoinaan myös hyvä Golden ponu -irvailusivusto, jossa oli ponuttajaa ja tenuttajaa ja mitä näitä olikaan.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

JHWH ja GLDN, jotenkin vaan sopii.
YksinäinenSusi

kun vanhempi sukupolvi on juonut verkostomarkkinoinnin karvasta myrkkyä ja oppinut ettei enää ikinä kuuna päivänä rupea siihen, niin sitten syntyy uudet sukupolvet joita voidaan taas vetää nenästä samalla huijauksella,

joskus tuntuu ettei ihminen lajina mene eteenpäin,

mutta onhan se ihan ymmärrettävää ettei siitä lapsilleen kehtaa puhua kun joutuisi tunnustamaan että menetti siihen hömppään tuhansia euroja tai ainakin vähintään 1000 euroa ennenkuin älysi painaa jarrut pohjaan,

menettäisi kasvonsa lastensa edessä ja voi sitä häpeän määrää
Markku Meilo

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:mutta onhan se ihan ymmärrettävää ettei siitä lapsilleen kehtaa puhua kun joutuisi tunnustamaan että menetti siihen hömppään tuhansia euroja tai ainakin vähintään 1000 euroa ennenkuin älysi painaa jarrut pohjaan,

menettäisi kasvonsa lastensa edessä ja voi sitä häpeän määrää
Hehe, männä kuukausiliite kertoo kasikakkosesta, joka myönsi vasta kun paskat oli pikkuhousuissa, vaikka lapset olivat yrittäneet saada mutsiaan holhoukseen. Kusettaja oli naisen oman pojan ikäinen homoseksuaali, jolla oli kusetustaustaa ihan käräjäoikeutta myöten.

Meillä jokaisella on heikompia kohtia, minäkin pakkailen ostamaan elektroniikkakamaa silloin kun halvalla saa. Viimeksi Shanghaissa mekaanisen meggerin, jota en koskaan tarvitse eristysvastusmittaukseen, koska mulla on jo kolme elektronista meggeriä. Mutta se oli niin söpö USA-kopio, että halusin sen, sitä on kiva näytellä kavereille, jotka ymmärtävät asian päälle.
Lottopallo

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

90-luvulla olin tekemisissä pariin otteeseen GNLD:n kanssa. Olikohan tuo lyhenne sanoista Golden Neo Life Diamite tai jotain. Olin hiljattain päässyt intistä, oli työttömyyttä ilmassa ja muutenkin epävarmat tulevaisuudennäkymät. Keskiasteen kauppiksen olin sentään klaarannut ja oli merkantin paperit takataskussa. Katselin työkkärissä työpaikkailmoituksia, joista yksi erottui vielä tuossa vaiheessa edukseen. Laitoin työhakemuksen ja minulle soitettiin jo samana iltapäivänä.
Mukavan oloinen äijä soitti, kertoi lafkan nimen ja halusi tavata minut Pasilassa toimistollaan.

Menin tuotapikaa työhaastatteluun, joka oli paremminkin käännytys/rektytilaisuus. GNLD-mies näytti paratiisihenkisiä kuvia siitä miten GNLD oli mullistanut jenkeissä monen elämän. Tuon imeläosuuden jälkeen hän näytti piirtoheitinkalvolta kippuroita ja käppyröitä, miten todella vähällä vaivalla saisi tienattua tähtitieteellisiä summia rahaa ja voisi rikastua samalla. Hän rustasi taululle myös jotain prosentti ja- suhdelukuja tuotoista. En luonnollisestikaan tajunnut noista yhtään mitään. Täytyy sanoa, etten mitään noin sekavaa ole koskaan nähynyt.

Tuli viikonloppu ja hotelli kalastajatorpalla oli joku GNLD:n tilaisuus, jossa oli satamäärin osallistujia ja vieraita jenkeistä asti. Sama propaganda jatkui. VIdeotykiltä pyöri erilaisia tuhkimotarinoita äkkirikastuneista, joiden kokemuksia jenkkiläiset pukuäijät komppasivat välissä minkä ehtivät.
Todistajuudesta eroamisesta oli todella vähän aikaa ja palaneen käry haisi.

Tuo tilaisuus ei vakuuttanut minua millään tavalla. Päinvastoin. Kerroin mentorilleni tilaisuuden jälkeen, että tämä ei rehellisesti sanottuna vakuuta pätkääkään. Lupauduin naiviuttani kuitenkin vielä yhteen tapaamiseen, jossa mentori lupasi selventää kaikki epäkohdat.

Tuolla tapaamisella ei luonnollisesti selvinnyt mitään uutta. Hän yritti kaupata minulle sikahintaista konsulenttipakettia, jossa oli kaikenlaista vitamiinipilleriä ja pesuainetta, jonka sisältöä minun olisi taas pitänyt kaupitella lähipiirilleni helvetillisillä yksikköhinnoilla ja saada tuotteiden ostajista rekrytoitua uusia GNLD:n jälleenmyyjiä. Tuossa tilanteessa nousin ylös ja lähdin menemään sanomatta mitään. Äijä soitteli vielä pari kolme kertaa minulle, mutta sanoin hyvin suorat sanat, jonka jälkeen sain olla rauhassa.

Tuosta tapauksesta meni vuosi, ehkä kaksi. Inttikaveri soitti minulle. Ihmettelin, että mitähän hänellä mahtoi olla asiaa, kun ei oltu asepalveluksessakaan oltu erityisen hyviä kavereita. Hän halusi tavata, mutta salamyhkäisyyden verhoa ei meinannut suostua raottamaan. Kertoi, että helppoa rahaa olisi luvassa. Hän sai GNLD:nsä kuitenkin kakistettua ulos ja sanoin, etten halua olla koko kusetuksen kanssa missään tekemissä. Tämän jälkeen inttikaverini mentori ja käännyttäjä soitti minulle ja kertoi ihan vauhkona elättävänsä itsensä ruhtinaallisesti GNLD:llä. Hänen mukaansa tekisin elämäni suurimman virheen, jos en lähtisi mukaan ja lässyn blaa. Alkoi vaikuttamaan siltä, että tämän jälkimmäisen tyypin kanssa tulee ongelmia, jos en laita peliä poikki. En yleensä ole epäkohtelias enkä käytä rumaa kieltä, mutta tuolle tyypille jouduin sanomaan, että voi tunkea taikapillerinsä ja superhammastahnansa juuri sinne. Meni perille.
Vastaa Viestiin