Huonoin lukemanne kirja

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Ariadna

Re: Huonoin lukemanne kirja

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Alexis Carrel (1873-1944) Tuntematon ihminen.

Nobelin palkinnon saaja, tosin osaksi häntä saamme kiittää nykyään onnistuneista elinsiirroista, mutta tuo hänen kirjansa on järkyttävää luettavaa, ensin 300 sivua lääketieteellistä löpinää ja sitten järkyttävää rodunjalostusoppia.

Tuli ihan kauhea olo, tätäkö Hitler noudatti? Aikansa viisaan ohjetta.

Sivulla 306 :"Rodunjalostus on voimakkaiden säilyttämiseksi välttämätöntä.Suuren rodun tulee pitää huolta parhaista aineksista.....rodunjalostus voi vaikuttaa suuresti sivistyneiden kansojen kohtaloon...mielisairaiden ja vajaaälyisten suvunjatkaminen on kuitenkin estettävä.....Sopivan opastuksen avulla on jokaiselle tehtävä selväksi, mitä kurjuutta on odotettavissa jos menee naimisiin henkilön kanssa jonka perheessä on esiintynyt kuppatautia, syöpää, keuhkotautia, mielenvikaisuutta tai heikkomielisyyttä. Sellaisia perheitä tulisi nuorten vieroa vähintään yhtä paljon kuin köyhiä perheitä."

s.310 "Perinnöllisen biologisen ylimystön muodostaminen vapaaehtoisen rodunjalostuksen tietä olisi tärkeä askel kohti nykyaikaisten ongelmiemme ratkaisua....."

Huh, 1930 myydyin kirja.
Love_is_a_lie

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

Jonkun narkkarin elämäkerta piti lukea yläasteella. Se oli kamalan sekavaa paskaa, eikä asiaa auttanu se että lopulta hän tuli uskoon ja selitti helluntalaisuuden mahtavuudesta.
I'm not Jesus
I will not forgive
ryhdistäytynyt

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

VARTIOTORNIN VARJOSSA : TOISENLAINEN TOTUUS JEHOVANTODISTAJUUDESTA
Aila Ruoho
ISBN 9789523001640

Paska kirja. No, tuli kuitenkin luettua läpi.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

ryhdistäytynyt kirjoitti:VARTIOTORNIN VARJOSSA : TOISENLAINEN TOTUUS JEHOVANTODISTAJUUDESTA
Aila Ruoho
ISBN 9789523001640

En ole päässyt vielä tutustumaan, mutta voihan tämä periaatteessa pitää paikkaansakin. Ehkä kirjassa ei ole tarpeeksi fiktiota vaan koostuu todellisuudesta, eikä näin pääse kilpailemaan "harry potterien" rinnalle.

Aihehan on jo alkuunsa sellainen , ettei siitä tuskin mitään maanlaajuista menestystarinaa odotettukaan eikä siitä varmaan sellaista kukaan saisikaan.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Tänne ei varmaan ollut tarkoitus kerätä JT-kirjallisuuden helmiä, joten pyydän anteeksi mutta minkäs teet kun karmein jööti kuitenkin löytyy sieltä? Ja se oli pakko lukea, joskus jopa ääneen kirjantutkisTelussa. Kuva Huonon kirjan voi yleensä sentään jättää kesken. Tätä ei aikoinaan voinut. Kuva

Eli kyseessä on legendaarinen JT-julkaisu, Ilmestyksen suurenmoinen huipentuma on käsillä. Kirjan läpikäyminen on todellista tuskaa. Kuva
Kuva
ryhdistäytynyt

Veli-Hopea kirjoitti: Ehkä kirjassa ei ole tarpeeksi fiktiota vaan koostuu todellisuudesta
:lol:
Hei veli silver, täällä keskustellaan huonoimmasta kirjasta, ei huonoimmasta vitsistä.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

ryhdistäytynyt kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti: Ehkä kirjassa ei ole tarpeeksi fiktiota vaan koostuu todellisuudesta
:lol:
Hei veli silver, täällä keskustellaan huonoimmasta kirjasta, ei huonoimmasta vitsistä.
Tulkitsenko väärin vai tarkoitatko että kirjassa on liikaa fiktiota?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kletos

Viesti Kirjoittaja Kletos »

ryhdistäytynyt kirjoitti:VARTIOTORNIN VARJOSSA : TOISENLAINEN TOTUUS JEHOVANTODISTAJUUDESTA
Aila Ruoho
ISBN 9789523001640

No höh,
Olisit voinut vähän listata niitä syitä, miksi kirjani oli mielestäsi p***a. Tällaisen epämääräisen palautteen avulla on hyvin vaikea ottaa opiksi tehdyistä virheistä. Hyvästä palautteesta olisi apua seuravan kirjan kohdalla, jota olen parhaillaan kirjoittamassa.

Vinkiksi jatkossa: kielteinen palaute on kirjailijoille aina hyvää palautetta, jos siinä määritellään tarkemmin, miksi joku kirja on huono. :D

Itse olen jo niin vanha, että jätän suosiolla kesken huonot kirjat. Jos ensimmäiset 50 sivua ovat olleet surkeita, niin miksi ihmeessä luit loputkin lähes 400 sivua? En ymmärrä logiikkaasi ollenkaan.

Minusta surkeinta kyseisessä kirjassa on se, että tarinat ovat totta. Haastattelemani ihmiset ovat joutuneet aivan aikuisten oikeasti kokemaan seurakuntansa ja "ystäviensä" taholta kaiken sen p***an, jota kirjassa kuvataan. :cry:

t. Aila
ryhdistäytynyt

Kletos kirjoitti:
Aila Ruoho
ISBN 9789523001640

No höh,
Olisit voinut vähän listata niitä syitä, miksi kirjani oli mielestäsi p***a. Tällaisen epämääräisen palautteen avulla on hyvin vaikea ottaa opiksi tehdyistä virheistä. Hyvästä palautteesta olisi apua seuravan kirjan kohdalla, jota olen parhaillaan kirjoittamassa.
Juu muistan närkästykseni.

Luen aika paljon historiallisia kirjoja, kuten pari päivää sitten sain luettua Mussolini, Göran Häggsin kirjoittama ISBN 978-951-1-24127-0 joka oli ehkä kardinaalisen paska kirja. Miksi? Koska siinä ei viitattu kreivi Cianon muistelmiin kuin viitteeksi ja kreivi Cianon muistelmat ovat ehkä paras tallenne Mussolinin ajasta maailmassa, mitä saada voi.
Kirja on mielestäni historiallinen mielipide, ilman lähteiden järkevää käyttöä. Lisäksi minulla on tapana historiallisia julkaisuja lukiessani tarkistaa faktoja internetistä. Faktat tuossa kirjassa oli erikoisesti tulkittu.

Lukiessa sinun kirjaasi minua häiritsi se, että ihmisten kokemuksia ei pääse mistään tarkistamaan. Onhan se mahdotonta, mutta silti se silloin häiritsi.
Kletos

Viesti Kirjoittaja Kletos »

ryhdistäytynyt kirjoitti: Lukiessa sinun kirjaasi minua häiritsi se, että ihmisten kokemuksia ei pääse mistään tarkistamaan. Onhan se mahdotonta, mutta silti se silloin häiritsi.
Ok. Tämä selvensi hieman. Aineistoni vuoksi ymmärtänet, että asioiden seikkaperäinen tarkistaminen oli minullekin mahdotonta. Haastattelut ja kokemukset olivat kuitenkin sen verran yhteneväisiä, että jo senkin perusteella voi havaita tiettyjä kaavoja. Aineiston vertaaminen Vt-seuran omaan materiaaliin toi myös lisää uskottavuutta.

Pyrin myös siihen, että luettu kirjallisuus olisi helppo tarkistaa viitteistä ja kirjallisuusluettelosta.

Lainauksiin valitsin vain murto-osan saamastani aineistosta ja jokainen haastateltu kertoi minulle henkilötietonsa ja taustansa (nimensä, seurakuntansa, oikeuskomiteoissa vaikuttaneiden vanhimpien nimiä yms.). Lisäksi olen kuullut lukuisia vastaavia kokemuksia henkilöiltä, jotka eivät kuitenkaan halunneet osallistua kirjan kautta.

Myös ne monet kerrat kun olen keskustellut yhä mukana olevien todistajien kanssa (kotonani, jt-sukulaisteni ja esimerkiksi kärrytyötä tekevien kanssa) todistaa karttamis- ja oikeuskomiteakäytännöt täysin kirjassa kuvatun kaltaisiksi.

Toki epäily on tervettä, mutta jo Vartiotorniseuran omaa materiaalia lukemalla voi todeta, että karttaminen ja hengellinen väkivalta on totta, vaikka sitä yritetään verhota ns. rakkaudellisuuden peitteellä.
Rakkautta se ei ole. :(

t. Aila
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Kirjan kokemukset ovat voittopuolisesti varsin tavallisia entisten todistajien keskuudessa ja ne toistuvat ympäri pallon. Käytännössä kokemukset ovat väistämätön seuraus järjestön toimintamalleista ja kirja on surullisen osuva osoitus siitä, mitä ne saavat aikaan ihmisten elämässä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
takapiru

Viesti Kirjoittaja takapiru »

Kuivin keksimäni on Salman Rusdien Saatanalliset säkeet. En ole päässyt puolta väliä pidemmälle, vaikka omassa kirjahyllyssä.
Vastaa Viestiin