Näin ei kuitenkaan ole käynyt. Kärsin edelleen aika ajoin todella pahasta ahdistuksesta ja peloista. En pysty vieläkään katsomaan edes uutisia telkkarista, koska ahdistun siitä niin paljon ja mieleeni tulee vain yksi sana:Harmagedon. Sota ja muut maailmalla näkyvät ongelmat saavat mussa aikaan niin pahaa ahdistusta ja pelkoa. Jehovan todistajien ajatusmaailma/opit ovat edelleen todella kovaa takaraivossa/muistissa kiinni ja tuntuu etten pääse niistä eroon millään.
Ja eikä todistajien tökerö käytös eroamiseni jälkeen ole auttanut asiaa yhtään. Jos satuin kauppaan samaan aikaan jonkun samaan seurakuntaan kuuluneen kanssa tilanne oli todella alentava. Sain pitkiä tuijotuskia ja katseita, yleensä he melkein juoksivat kaupasta ulos minut nähtyään.
Vielä eroamiseni jälkeen todistaja ystäväni pudottelivat minulle kuuluvia tavaroita postiluukustani alas jottei heille jäisi minusta mitään muistoja tai esineitä jotka kuuluivat minulle.
Sain myös hieman ennen eroamis ilmoitukseni julkistamista useasti pelottavia soittoja, joissa kukaan ei puhunut, kuului vain rapinaa ja kohinaa, väillä hengitystä. Tämä kaikki oli mulle lopulta liikaa ja muutin avopuolisoni kanssa hänen koti kulmileen Keski-Suomeen.
Tietyt tilanteet tuovat edelleen asiat mieleeni ja saatan olla ahdistunut sen jälkeen monta viikkoa. Tämä kaikki estää mua elämästä onnelista elämää. Tuntuu myös,että minulla ei ole ketään jolle voisin näistä tuntemuksista puhua.Koen,että ulkopuoliset ihmiset eivät voi ymmärtää mitä käyn läpi.
Se henkinen väkivalta ja syrjiminen on jättänyt muhun tosi syvät jäljet. Tunuu, että itsetuntoni on kärsinyt paljon ja juuri muiden todistajien käytöksen takia. Se on vaikuttanut tosi paljon siihen,että nään itseni huonompana kuin muut ihmiset enkä osaa arvostaa itseäni enää...
Koen tämän kaiken takia myös pahaa masennusta... Voisin jatkaa kertomustani ja omia kokemuksiani loputtomiin,mutta tekstistä on nyt jo tullut todella pitkä. Tahtoisin vain tietää miten te olette selvinneet näistä tuntemuksista eteenpäin?