Sanoiskos asian harrastus jotain, tai tieteellinen tutkimus? Voiskos olla kiinnostunut muuten vaan, tai tietystä syystä?Anonymous kirjoitti:Ja sinulta kysyn (ja monilta muiltakin), miksi näytätte kaikki lukevan Jehovan todistajien lehtiä vieläkin, vaikka ette niihin sanomanne mukaan usko enää? Ja miksi sanot: "ei kumpikaan ole väärässä. Raamattu on Jehivan henkeytetty sana. Siihen ei ole lupa lisätä mitään eikä myös ottaa pois. Hallintoelin on Jehovan ainoa kanava, jolle on annettu etu tätä sanaa tulkita ja jakaa sitä ajallaan. Näin se myös on tehnyt.", jos et kerran siihen uskoontoon usko, etkä haluaakaan uskoa?
Itse en lue ainoastaan lehtiä, paljon muutakin luen Jehovan todistajien kirjallisesta tuotannosta.
Otettakoon myös huomioon, ettei minullakaan henkilökohtaisesti ole huonoja kokemuksia yksittäisistä Jehovan todistajista kahta yksittäistapausta lukuunottamatta ja nekin sattuivat virassa ollessani ja osin myös virkani hoidosta johtuivat, päin vastoin: koska en ole Jehovan todistaja, minuun suhtaudutaan hyvin suopeasti. Mutta olen tavannut ja keskustellut sellaisten Jehovan todistajien kanssa, jotka ovat olleet kastetut, toimineet vuosia todistajina ja heidän kokemuksensa eivät ole olleet lainkaan niin suopeat kuin minun omasta yhteisöstään. Tämä ero on otettava huomioon ja se, että puhun Jehovan toistajista, en erotetuista enkä "luopioista". Enempää en heistä puhu. Vaitiolovelvollisuuteni estää sen.