Helmikuun 2016 "tutkittava" Vartiotorni-lehti tarjoaa kaksinaismoralismin helmiä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Helmikuun 2016 "tutkittava" Vartiotorni-lehti tarjoaa kaksinaismoralismin helmiä

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

"Lopulta äiti sanoi, ettei hän enää tunnustanut minua tyttärekseen. Se loukkasi ja järkytti minua". ("Tutkittava" Vartiotorni helmikuu 2016 sivu 24)

Näin kertoi australialainen Alice, josta tuli Jehovan todistaja.

Helmikuun 2016 "tutkittavassa" Vartiotorni-lehdessä, siis siinä lehdessä, mitä ei jaeta ovilla, on malliesimerkkejä kaksinaismoraalista. Jehovan todistajat tuomitsevat ne ihmiset, jotka hylkäävät Jehovan todistajiksi kääntyvät sukulaisensa. Itse he kuitenkin hylkäävät kaikki ne, jotka erotetaan tai eroavat järjestöstä. Ja Jehovan todistajat hylkäävät lopullisesti, tuomio on elinkautinen, ellei hylätty ryömi takaisin järjestöön.

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w237.html
Tony

Re: Helmikuun 2016 "tutkittava" Vartiotorni-lehti tarjoaa kaksinaismoralismin helmiä

Viesti Kirjoittaja Tony »

Samaan aikaan kun järjestö itse esittelee tapauksia joissa jehovantodistajuus on vaikuttanut perheisiin tuhoisasti, jopa hajottanut niitä, se kietoutuu marttyyrinviittaan ja surkuttelee kurjaa kohtaloaan kun sitä kohtaan esitetään asiasta (aiheellisia) syytöksiä.
Vartiotorni 15.9.2003 kirjoitti:Valitettavasti joissakin maissa todistajia syytetään perusteettomasti vaaralliseksi lahkoksi, joka hajottaa perheitä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Re: Helmikuun 2016 "tutkittava" Vartiotorni-lehti tarjoaa kaksinaismoralismin helmiä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Ajattelen taas lämmöllä Veikko Leinosta ja tämän valehteluja asian tiimoilta. Hieno mies.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
takapiru

Viesti Kirjoittaja takapiru »

Johanneksen poika kirjoitti: siis siinä lehdessä, mitä ei jaeta ovilla,
Siis hetkinen, lehtiä on kaksi? Selittäisikö joku, kiitos.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

takapiru kirjoitti:
Johanneksen poika kirjoitti: siis siinä lehdessä, mitä ei jaeta ovilla,
Siis hetkinen, lehtiä on kaksi? Selittäisikö joku, kiitos.
Jehovan todistajien virallisilla sivuilla on näkyvissä uusimmat lehdet. Lehtiä on kolmenlaisia:

1) "Tutkittava" 32 sivuinen Vartiotorni, jota ei jaeta ovilla, sitä käytetään vain kokouksissa
2) Ovilla jaettava 16 sivuinen Vartiotorni
3) Ovilla jaettava 16 sivuinen Herätkää!

http://www.jw.org/fi/julkaisut/lehdet/
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Vartiotorni näköjään kokeilee yhä rohkeammin onneaan, miten suoraan laumaa voi höynäyttää ilman että kukaan huomaa. Onhan tämä ristiriita ollut ennenkin olemassa, mutta en muista aiemmin nähneeni, että ristiriitaisuudet ehdoin tahdoin tungetaan samaan lehteen. Alleviivaisivat vielä tai laittaisivat jonkinlaisen "vertaapa näitä" -laatikon.

Jos aiheista tulee pulaa, seuraavaksi Vartiotorni voisi moittia pölynimurikauppiaita ovelta-ovelle työstä, joka tiedetään tehottomaksi ja häiritseväksi. Heti perään muistutettaisiin, miten tärkeää on julistaa hyvää uutista talosta taloon raamatullisen mallin mukaisesti. Tai voisi arvostella uskonnollisia kulttijohtajia, jotka eivät siedä lainkaan arvostelua, ja sitten toistaa varoituksen, ettemme saa koskaan sanoin tai teoin kyseenalaistaa Jehovan nykyään käyttämää viestintäkavanaa.
Vastaa Viestiin