Reiskan Crisis of conscience - kääntäjiä haetaan

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea

Re: Reiskan Crisis of conscience - kääntäjiä haetaan

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Pro et contra kirjoitti:Kiusattu ei maksa mitään "entisiä pahoja tekojaan" kiusattuna olemisella, myöskään "isien pahojen tekojen kostaminen kolmanteen polveen saakka" ei kuulu kristillisiin periaatteisiin;

Hesekiel 18:1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
2. Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
( Jer. 31:29 Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'; )
3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
Tulitko kieltämään ettei suomeksi saa kääntää?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Pro et contra

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Veli-Hopea kirjoitti:
Tulitko kieltämään ettei suomeksi saa kääntää?
Mistähän tuollaista päättelet?
Raymond Franz on erittäin kiintoisa persoona ja hänen tarinansa vieläkin mielenkiintoisempi, totta on että hänen julkaisunsa eivät kuulu 'järjestön ' suositeltuihin teoksiin.

Mulla ei ole mitään, ei edes itseoletettua, määräysvaltaa siihen mitä kukainenkin haluaa tai toivoo julkaistavaksi.
Veli-Hopea

Kysyin vain. Mitä sinä halusit lainaamallasi kertoa?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Minä ymmärsin asian niin että PEC halusi osoittaa myötätuntoa ja sen ettei Tälläinen karman laki ole raamatullinen.
Erikoista on tuo Steiner metodi..
Mutta jottei aihe harhautuisi niin totean ilokseni että parikin tahoa on tässä ketjussa ilmaissut halunsa auttaa käännöstyössä.

Kuka on nyt se viisas ja tietäväinen miten asiassa edetään ettei homma jää keskustelun tasolle??
Tämä on kuitenkin tärkeä asia ja mahtavaa tietoa täynnä oleva opus :D
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Jos nyt jotkut innostuis tuohon käännöstyöhön, muistutan että periaatteessa käytössä on sit koko Seuran kirjallisuus mitä Suomeksi on ilmestynyt, eli eksaktit alkuperäiset tekstit kun löytyy, mm. kyseiseen aikaan käytetyt termit ei tuota enää ongelmia. :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Kaarmis

Eli Tonyhän tossa jo laittoi kirjan pdf:nä. Mä voin ruveta asiassa koordinaattoriksi, eli jos joku halu ottaa jonkun kappaleen työn alle, ni mulle tieto minkä kappaleen ottaa, ettei tehdä päällekkäistä työtä!
Kaarmis

Tekijänoikeusasiat pitäis olla kunnossa, eli oikeudenhaltijalta on saatu lupa.
Vitoria

Viesti Kirjoittaja Vitoria »

Vieras kirjoitti:Minä ymmärsin asian niin että PEC halusi osoittaa myötätuntoa ja sen ettei Tälläinen karman laki ole raamatullinen.
Erikoista on tuo Steiner metodi..
Näin mäkin sen asian ymmärsin. :)
Vitoria

Viesti Kirjoittaja Vitoria »

Mä voisin 10 ensimmäistä sivua kääntää ensi viikon aikana (tarkkaa päivää en voi sanoa kun mulla on myös mun omat opiskelut ja esseitä yms. kirjoitettavana).

Jos vain hyväksytte sen, ettei minulla ole mitään tietämystä Jehovan todistajista ja teidän uskonnosta (siis pintaraapaisua syvemmältä).
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Vitoria kirjoitti:Mä voisin 10 ensimmäistä sivua kääntää ensi viikon aikana (tarkkaa päivää en voi sanoa kun mulla on myös mun omat opiskelut ja esseitä yms. kirjoitettavana).

Jos vain hyväksytte sen, ettei minulla ole mitään tietämystä Jehovan todistajista ja teidän uskonnosta (siis pintaraapaisua syvemmältä).
Eikai tuo perus leipätekstin kääntämiseen ainakaan vaikuta millään lailla. Kunhan jt-termit vain tietää :)
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Kaarmis

Kunhan saa pohjatekstin, oikee terminologia pitää sit jonkun exän selata vanhoista kirjallisuuslinkeistä. Eli Vitoria, kiitos!
pikku myy

Viesti Kirjoittaja pikku myy »

Tätä aihetta on aina mukava nostaa esiin.koska olisi mielenkiintoa lukea teksti .joko kotimaisella tai englanniksi.. Ainoa probleema on mistä tämän teoksen löytäisi??
Amazon myy mutta onko lainattavissa jostain tai joltain.
Yleisen kirjaston tiedoista en ole löytänyt.
Jos joku olisi valmis lainaamaan omansa jos ei muuta vaihtoehtoa löydy niin olisi mahtavaa.
Tampereen seudulla onnistuu lainailu. Voi laittaa yksityisviestinä.
Mukavaa olisi päästä tämä teos lukemaan.
Nukkuessasi et voi tietää nukkuvasi.ymmärrät sen vasta herättyäsi.
-Tommy Hellsten
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Englanniksi löytyy toki kun googlaat "raymond franz pdf".
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pikku myy

Viesti Kirjoittaja pikku myy »

Kiitos Tony.
Tuo on nykypäivän muoto ja voi olla sen koneelle tallentaa ja lukee - oon kuitenkin mitä suurimmassa määrin paperisen kirjan ystävä.
Kiitos kuitenkin muistutuksesta. :thumbup:
Jos ei käsinkosketeltavaa niin tämä seuraava vaihtoehto :wink:
Nukkuessasi et voi tietää nukkuvasi.ymmärrät sen vasta herättyäsi.
-Tommy Hellsten
Veli-Hopea

pikku myy kirjoitti:Kiitos Tony.
Tuo on nykypäivän muoto ja voi olla sen koneelle tallentaa ja lukee - oon kuitenkin mitä suurimmassa määrin paperisen kirjan ystävä.
Kiitos kuitenkin muistutuksesta. :thumbup:
Jos ei käsinkosketeltavaa niin tämä seuraava vaihtoehto :wink:

Sama. Paperista voi vetää puol kirjaa kerralla ilman että edes huomaa. E kirjat ei toimi, en osaa keskittyä.
Sivu kaksi ja yhtäkkiä huomaan miettiväni jotakin täysin muuta ja muutenkin rivit hyppii :P

Vastaa Viestiin