http://yle.fi/uutiset/yllattava_puhelin ... ta/8592163Kotimaa 17.1.2016 klo 10:08
Yllättävä puhelinsoitto aamulla hämmentää – "Voinko lukea sinulle otteen raamatusta?"
Puhelinmyyjien soittorumbaan on jo totuttu ja siitä on tullut osa arkipäivää. Kun puhelin soikin aamulla ja kohtelias miesääni kysyy lupaa raamatun lukemiseen, niin moni menee sanattomaksi.
Jehovan todistajat tunnetaan ovelta ovelle -julistamistyöstään. Se on havaittu hyväksi keinoksi tavoittaa ihmisiä. Viime vuosina yhä useampi on kuitenkin saanut henkilökohtaisen käynnin sijaan puhelinsoiton.
– Olemme opetelleet, että emme häiritse ihmisiä, vaan lähestymme heitä ystävällisesti ja annamme mahdollisuuden keskusteluun, kertoo Jehovan todistajien tiedottaja Veikko Leinonen.
Aamulla puhelimessa esittäytyvä kohtelias miesääni kertoo, että näin pakkaspäivänä lähestymme ihmisiä puhelimitse käynnin sijaan. Veikko Leinonen, onko teillä pakkasraja ovelta ovelle käyntien suhteen?
– Ei ole, soittaminen on vain yksi toimintamuoto. Tietenkin käymme edelleen kodeissa, mutta puhelin on yksi mahdollisuus yhteydenottoon, Leinonen naurahtaa.
Mistä puhelinnumero löytyy?
Yllättävän soiton saanutta henkilöä jäi vaivaamaan, mistä hänen kotipuhelimeensa soittanut henkilö oli saanut puhelinnumeron.
– Numerot löytyvät puhelinluettelosta, eikä niitä etsiskellä minkään kriteerin mukaan. Jehovan todistajat tekevät evankelioimistyötä paikallisesti oman seurakuntansa alueella, siellä missä he käyvät ovilla muutenkin tapaamassa ihmisiä. Kyseessä ei ole mikään uusi asia, valaisee Leinonen.
Mitä mieltä soitoista ollaan?
Keskustelupalstoilla Jehovan todistajien yhteydenotoista käydään vilkasta keskustelua. Kotikäynnit tuntuvat ärsyttävän monia kirjoittajia. Millaisen vastaanoton puhelinsoitot ovat saaneet, siihen Veikko Leinosella on yllättäväkin vastaus.
– Yleensä ihmisillä ei ole aikaa tai kiinnostusta asiaa kohtaan. On myös niitä, jotka joutavat kuuntelemaan, niin siinä käydään läpi monia elämän asioita.
Juha Hintsala
Yle
YLE: Yllättävä puhelinsoitto aamulla hämmentää – "Voinko lukea sinulle otteen raamatusta?"
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
YLE: Yllättävä puhelinsoitto aamulla hämmentää – "Voinko lukea sinulle otteen raamatusta?"
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Johanneksen poika
- Viesti:
Re: YLE: Yllättävä puhelinsoitto aamulla hämmentää – "Voinko lukea sinulle otteen raamatusta?"
Vartiotorniseura on laatinut tarkat kirjalliset ohjeet siihen, miten "puhelintyötä" pitäisi tehdä. Tämän sivun lopussa on kaksi esimerkkiä Valtakunnan Palveluksemme -lehtisen ohjeista:
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s515.html
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s515.html
-
YksinäinenSusi
Re: YLE: Yllättävä puhelinsoitto aamulla hämmentää – "Voinko lukea sinulle otteen raamatusta?"
taas yksi syy maailmallisille miksi ei kannata ryhtyä jt:ksi ...
... joutuu puhelinmyyjäksi
... joutuu puhelinmyyjäksi
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Vieras
Vastausvaihtoehtoja:
-Kuinka sinä hävytön kehtaat esittää että minulla ei olisi Raamattua ?
-Entä saanko ensin lukea sinulle karttamistuomion lahkolta saaneiden jäsenten kohtalosta, joihin on yhteyttä ensin otettu samaan tapaan kuin itsekin yrität tekeytyä
-Kun kerran Raamatun otat puheeksi, niin kertoisin sinulle ensin minkälaisia käännösvirheitä on lahkon käyttämässä UM-kirjassa kielitieteilijöiden mukaan, tiedämmehän kumpikin että itse et saa ottaa selvää sellaisista tiedoista
-Kuinka sinä hävytön kehtaat esittää että minulla ei olisi Raamattua ?
-Entä saanko ensin lukea sinulle karttamistuomion lahkolta saaneiden jäsenten kohtalosta, joihin on yhteyttä ensin otettu samaan tapaan kuin itsekin yrität tekeytyä
-Kun kerran Raamatun otat puheeksi, niin kertoisin sinulle ensin minkälaisia käännösvirheitä on lahkon käyttämässä UM-kirjassa kielitieteilijöiden mukaan, tiedämmehän kumpikin että itse et saa ottaa selvää sellaisista tiedoista
-
Vieras
Kaikesta saa uutisen mutta ei kyllä sensaatioita.
Tää on kuitenkin melko vanhaa peruskauraa,esim.nappitaloissa ja jos ei itse sairauden takia pääse livenä käymään.
Itse en koskaan kokeillut kyseistä muotoa..
Itselle kyllästettiin ajatusta esimerkillä "rautakeuhkossa"olevasta sisaresta joka ei päässyt mihinkään kodistaan mutta todisti siellä käyneille hoitajille yms..
Rohkaistuksi erilaisiin palveluksen muotoihin.
Itse harrastin aikanaan kirjeiden kirjoittamista.
(huomatkaa mennyt aikamuoto..)
Sitäpä vaan että vaikka itseä ei kenttäily ole vuosiin napannut niin tämä uutinen ei ihmeitä tuo aiheeseen.
Ihan asiallinen juttu ja Veikkokaan ei"Leinostellut"tässä asiassa.
Tosin,tuskin tämä olikaan sensaation hakuinen uutinen?!? Vai..
Tää on kuitenkin melko vanhaa peruskauraa,esim.nappitaloissa ja jos ei itse sairauden takia pääse livenä käymään.
Itse en koskaan kokeillut kyseistä muotoa..
Itselle kyllästettiin ajatusta esimerkillä "rautakeuhkossa"olevasta sisaresta joka ei päässyt mihinkään kodistaan mutta todisti siellä käyneille hoitajille yms..
Rohkaistuksi erilaisiin palveluksen muotoihin.
Itse harrastin aikanaan kirjeiden kirjoittamista.
(huomatkaa mennyt aikamuoto..)
Sitäpä vaan että vaikka itseä ei kenttäily ole vuosiin napannut niin tämä uutinen ei ihmeitä tuo aiheeseen.
Ihan asiallinen juttu ja Veikkokaan ei"Leinostellut"tässä asiassa.
Tosin,tuskin tämä olikaan sensaation hakuinen uutinen?!? Vai..
-
Veli-Hopea
Ainakin minun korvaan ja silmään Veikon vastaukset olivat(tällä kertaa) ihan sitä miten tämä asia on.Ihan asiallinen juttu ja Veikkokaan ei"Leinostellut"tässä asiassa.
Ei tässä hommassa minullekkaan ollut mitään uutta ja säväyttävää, ehkäpä tämä ei niin synnytä keskustelua sen enempää, eihän tässä mitään niin erikoista ollutkaan.Tosin,tuskin tämä olikaan sensaation hakuinen uutinen?!? Vai..
En tiedä mikä tämä YLEn Juha Hintsala toimittajana on tai mitä tällä nyt sitten haettiin.
Jäänee bittimaailman sekaan leijumaan
Jokatapauksessa puhelinhöpinät lienee aika tehoton muoto. Enpä tiedä mutta jos minulle joku jepsustelija soittelisi lukeakseen raamattua ja paperilta uskonkäsityksiä olisi se melk.... Tuut tuut tuut... (If you know what i mean)
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Nukahtanut
Todennäkösesti toimittaja itse kokenut tuon ja kuvitellut sen olevan joku uus keino. Ja kun jeppulat viime aikoina useesti ollu uutisissa, niin aika matala kynnys nostaa ne sinne uudelleen.
Ainut, jonka muistan tuota puhelintyötä tehneen oli edesmennyt mummoni. Ja hänkin korkean ikänsä ja huonon terveytensä takia. Liekö sit yleistynyt viime aikoina, en tiiä
Ainut, jonka muistan tuota puhelintyötä tehneen oli edesmennyt mummoni. Ja hänkin korkean ikänsä ja huonon terveytensä takia. Liekö sit yleistynyt viime aikoina, en tiiä
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
YksinäinenSusi
niin, kerrostaloihin ei yleensä enää pääse,Nukahtanut kirjoitti:
jopa täällä simossakin on tämä ainoa kerrostalo lukossa,
ei pääse kuin asukkaat avaimellansa sisään,
et siinä mielessä puhelintyö varmaankin tärkeämpää kuin ennen,
tosin ei kait sitä puhelinluettelosta näe kuka asuu omakotitalossa ja kuka kerrostalossa
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
- Jaakko Ahvenainen
Ovat mokomat liittäneet puhelinluetteloon nimen lisäksi osoitteen, eikä sitten muuta tarvita kuin Google Maps.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:tosin ei kait sitä puhelinluettelosta näe kuka asuu omakotitalossa ja kuka kerrostalossa