Näin se raamattu kertoo, aika selvästikin.eikö?Eli Luojalla todennäköisesti ei ollut tarkoituskaan päästää arkkiin muita kuin Nooa huonekuntineen.
Oli. Minä ja sinäkin kyettäisiin siihen ja olen varma että pystysin saamaan perheeni vakuuttumaan asiasta tämä priorisoituna ja sitä myöden todella paljon muitakin sukulaisia ja läheisiä. Siis aivan ihan varmasti. Onnistuihan Nooakin osittain läheistensä suhteen, toki jumala olisi voinut jeesata saarnaamisissa mutta eipä kiinnostanut ja olisihan siinä arkkiinkin tullut tungosta.Olen miettinyt sitä, että "kovin oli Nooa huono saarnamies, kun ei kymmeniä vuosia saarnetessaan tulevasta vedenpaisumuksesta, ei saanut ketään uskomaan asiaansa"
Tilanne missä kukaan ei kuuntele tai lähde messiin on täysin absurdi mutta niinhän tuo koko tarinakin moneltakin kantilta kun sitä uskaltautuu puntaroimaan
Kaiken järjen mukaan täytyi olla paljon muitakin, kun Metusalah ....jotka uskoivat tulevaan tuhoon ja olivat vanhurskaita Luojan silmissä,
Sinäpä sen sanoit. Paljon muitakin , missä henki pihisi, kattaen kaiken.Niin huono tilanne ei voi olla jos tilannetta katsoo sydän paikallaan.
Jep. Nooa ja muut mukaan kopatut olivat jotakin parempaa kuin mikään muu elävä olento maanpäällä.mutta silti eivät päässeet arkkiin, koska "liitto pelastumisesta tehtiin Nooan kanssa".
Naisia, lapsia.. Mitä tahansa. Puhtaita sydämiä ja hyviä takuulla löytyi, eikä tilanne todellakaan voinut olla niin huono ettei löytynyt,mutta eihän sellaista ajatusta voi tällaiseen tilanteeseen sovittaa.Oli varmasti paljonkin esim. naisia, ..jotka varmasti paheksuivat silloista syntistä menoa.
Enivei " aivan niinkuin Nooan päivinä " taas ja jälleen kerran liitto ja tullaan tappamaan kaikki.
Massamurha hukuttamisella kun on korkeimmalle jo vanha temppu ja tylsää , on vuorossa eri tyylin teloitus. On siinäkin kaveri.
Kuinka moni teistä kykenisi hukuttamaan jotakin elävää?