Kuinka paljon maailmankaikkeutta mielestäsi kiinnostaa sinun mielipiteesi? Ja jos yhtään, niin millä perusteella?pavloff kirjoitti:Itsestäni tää ois tyhmä paikka ilman ikuisuutta. Ihan turhaa kaikki ois.
ajatusleikki mitä jos
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Re: ajatusleikki mitä jos
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Tony
Ehkä juuri siksi?Jalo Sukuinen kirjoitti:Tai voisin tuohon viel lisätä, et miten Salomo on voinut olla noin pessimistinen, vaikka oli tuhat vaimoa
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Veli-Hopea
Niinpä, onneksi nykyään on korvatulppia.Jalo Sukuinen kirjoitti:Tai voisin tuohon viel lisätä, et miten Salomo on voinut olla noin pessimistinen, vaikka oli tuhat vaimoa
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Jalo Sukuinen
Viellä jos harhaudun tästä alkuperäisestä ajatusleikki aiheesta... On muuten aika itseriittoinen ilmaisu toi "ei ole mitään uutta auringon alla." Sanoo mies joka eli aikana jolloin ei oltu keksitty höyrymoottoria, sähköä, autoa, puhelinta, internettiä tai paljon muutakaan. Millä meriiteillä toi tyyppi oikein pääsi kuninkaaksi?!?
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
-
Veli-Hopea
Muistaakseni Osiris-Horus valjakko tarjosi koko kansalle toivon ikuisesta elämästä Osiriksen valtakunnassa. Ihan pirun tyhmää ja turhaa jos Osiriksen valtakuntaa ei olis.Tony kirjoitti:Kuinka paljon maailmankaikkeutta mielestäsi kiinnostaa sinun mielipiteesi? Ja jos yhtään, niin millä perusteella?pavloff kirjoitti:Itsestäni tää ois tyhmä paikka ilman ikuisuutta. Ihan turhaa kaikki ois.
Ei liene ainoita tarjontoja..?
-
pavloff
- Viesti:
Entä jos palaamme nyt alkuperäiseen aiheeseen?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
pavloff
- Viesti:
Miten olen ymmärtänyt elontien haastavaksi meidän naisten kanssa niin tolla vaimomäärällä ymmärrän pessimistisyyden täysin.Jalo Sukuinen kirjoitti:Tai voisin tuohon viel lisätä, et miten Salomo on voinut olla noin pessimistinen, vaikka oli tuhat vaimoa
Täytyy tarkistaa Raamatusta miten tuo tarina jatkuu... En osaa muutoin Salomon ruikutukseen kommentoida. Sitä menee oman muistinsa kanssa sekaisin jos ei jatkuvasti tarkistele... Ehkä sen takia todistajissakin on noita ikäviä ilmiöitä käynyt että ihmiselle on niin vaikea ilman neurologista poikkeamaa (ja nyt en puhu omastani vaan mitä esim. pojallani on eri maiden lippujen kanssa asbergerkiinnostusta) pitää itsensä niin kiinnostuneena asioista etteikö alkaisi vetää mutkia suoriksi... En tiedä, kunhan pohdiskelen ääneen...
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
Veli-Hopea
Kuinka laaja sun raamatun tuntemus nyt loppupeleissä sitten on?Täytyy tarkistaa Raamatusta miten tuo tarina jatkuu... En osaa muutoin Salomon ruikutukseen kommentoida.
-
pavloff
- Viesti:
On se suht laajaa... Sisäistettyäni asioita olen kuitenkin huono muistamaan lähdepaikkoja ja kuka sanoi missä sanoi, kun mun oma kiinnostukseni ei ole niissä vaan siinä miten se liittyy omaan elämääni ja ympäristööni.
-
pelkuri
- Viesti:
Onko tärkeämpää olla laaja tuntemus muistissaan, vai tarkka tiedossaan?
Tulkitsit Veli-Hopea edellisessä vastauksessasi minulle (jota en nyt valitettavasti jaksa siteerata, koska pitäisi hypätä taas ed. sivulle) aika rohkeasti mun mielipiteinä ja maailmankatsomustani. Enkä tarkalleen tiedä, mitä tarkoitat rauhalla joka väittämäsi mukaan sielultani puuttuu? Ei mulla ainakaan mitään hätää ole, jos sitä tarkoitat.
Mun mielestä vapaa tahto tekee ihmisen tarinasta traagisen kauniin. Traagisen siksi, koska ihminen uskoo omavoipaisuuteensa ja kykyynsä hallita toinen toistaan ylitse Tekijänsä. Kauniin siksi, koska se tekee ihmisestä Jumalan kuvan ja on osoitus hänen rakkaudestaan meitä kohtaan. Viittaat puheenvuoroissasi jatkuvasti kasveihin ja eläimiin, joten kysynkin arvostatko saamaasi vapaan tahdon ja ajattelun lahjaa? Mistä luulet että olet sen saanut? Miksi on ihminen, joka on niin erilainen kaikesta muusta luonnosta - jos hänen tarkoituksensa on verrattavissa sudenkorentoon?
Tulkitsit Veli-Hopea edellisessä vastauksessasi minulle (jota en nyt valitettavasti jaksa siteerata, koska pitäisi hypätä taas ed. sivulle) aika rohkeasti mun mielipiteinä ja maailmankatsomustani. Enkä tarkalleen tiedä, mitä tarkoitat rauhalla joka väittämäsi mukaan sielultani puuttuu? Ei mulla ainakaan mitään hätää ole, jos sitä tarkoitat.
Mun mielestä vapaa tahto tekee ihmisen tarinasta traagisen kauniin. Traagisen siksi, koska ihminen uskoo omavoipaisuuteensa ja kykyynsä hallita toinen toistaan ylitse Tekijänsä. Kauniin siksi, koska se tekee ihmisestä Jumalan kuvan ja on osoitus hänen rakkaudestaan meitä kohtaan. Viittaat puheenvuoroissasi jatkuvasti kasveihin ja eläimiin, joten kysynkin arvostatko saamaasi vapaan tahdon ja ajattelun lahjaa? Mistä luulet että olet sen saanut? Miksi on ihminen, joka on niin erilainen kaikesta muusta luonnosta - jos hänen tarkoituksensa on verrattavissa sudenkorentoon?
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
-
Nimrod
Miksi ottaisit jt-lahkosta eroon pääsyn jälkeen jonkin muun tulkinnan tilalle? Tämä on se mitä vt-seura haluaakin jäsenten pähkäilevän. En tiedä mikä sinun tilanteesi on, mutta luen rivien välistä että olet hankkiutumassa eroon todistajista. Enihuu, olkoonpa sitten muissa tulkinnoissa enemmän ristiriitoja tai ei, ylläoleva lainaukseni on mielestäni vt-seuran sanoja, eivät välttämättä omiasi.Jalo Sukuinen kirjoitti:Ja mikäli hylkäisin Jehovan todistajien raamatuntulkinnan ja ottaisin vastaan jonkun muun raamatuntulkinnan, niin joutuisin vastaamaan ehkä suurempiin ristiriitoihin, kuin todistajana ollessani.
Tervetuloa kirjoittelemaan ja vaihtamaan ajatuksia
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
-
pavloff
- Viesti:
Masentavaa että mun alkuperäinen kysymys jää nyt jatkuvasti kaiken muun väännön alle... Eikö uusista aiheista vois perustaa uutta ketjua?
-
pavloff
- Viesti:
Tony kirjoitti:Kuinka paljon maailmankaikkeutta mielestäsi kiinnostaa sinun mielipiteesi? Ja jos yhtään, niin millä perusteella?pavloff kirjoitti:Itsestäni tää ois tyhmä paikka ilman ikuisuutta. Ihan turhaa kaikki ois.
Maailmankaikkeudesta en osaa sanoa. Ihmisiä joihin törmään tuntuu kiinnostavan mielipiteeni enemmän kuin mitä itse tahtoisin ja perustelen väitteeni elämäni tuomalla kokemuksella siitä kuinka paljon ihmiset esittävät minulle kysymyksiä ja sillä kuinka paljon he puhuvat muille minun sanojani. Ikävän vastuullista. Olen hemmetin naiivi ja yhtä älykäs... Se on haastava yhdistelmä. :p
-
Markku Meilo
Jehovantodistaja, jota eivät oppikoukeroiden ongelmat hetkauta, kulttuurijehovantodistajat liikkuvat usein omissa piireissä, ovat tunnettua jt/rt-sukua ja monilla on varallisuutta.pelkuri kirjoitti:Mitä ihmettä tarkoittaa kulttuurijehovantodistaja?
Ainoastaan toinen vanhemmista on jehovantodistaja.Mitä tarkoittaa epäsuhtaisesti iestynyt?
Valitettavasti tässä osiossa (ja tällä palstalla) on kyse jehovantodistajuudesta.Mua kiinnostaa lähtökohtaisesti eniten ihminen.
Edellyttääkö sun tasapainoinen onnellisuus sitä, että kirjoittelet perustelemattomia näkemyksiäsi muille otettavasti vakavasti?Minä henkilökohtaisesti en kykene tasapainoiseen onnellisuuteen ilman uskoa Luojaan.
Menisi useammankin pisteet, ellei kyseessä olisi olento, jonka olemassaolosta ei ole esittää mitään näyttöä....joten kyllä pisteeni menee Raamatun esittämälle Kaikkeuden Luojalle.
-
pavloff
- Viesti:
Veli-Hopea kirjoitti:Kyllä Jumala hallitsi ilman ongelmia edelleenkin kunnes..
Nimen omaan kunnes floppasi. Ei kovin täydellinen hallitus. Täydellinen hallitus ei floppaa vaan homma pysyy paketissa.
Eikö ihminenkin ole flopannut aikalailla? että kumman puolesta sitten liputtaa....