eroaminen vaiko asioiden muuttaminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

pavloff
Viesti:

eroaminen vaiko asioiden muuttaminen

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Olen huomannut tätä sivustoa lukiessani että jt-johdossa on paljon sellaista mitä ei voida perustella raamatulla... joskus hallintoelin on muuttanut kantaansa ja usein on taas erotettu henkilöt jotka ehkä koettavat tuoda todistajille "lisää valoa"... mitä kokemuksia tästä teillä on henkilökohtaisesti; miksi itse olette eronneet sen sijaan että muuttaisitte asioita?

(ja PLIIS älkää harhautuko aiheesta)
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Nukahtanut

Re: eroaminen vaiko asioiden muuttaminen

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

pavloff kirjoitti:mitä kokemuksia tästä teillä on henkilökohtaisesti; miksi itse olette eronneet sen sijaan että muuttaisitte asioita?
)
Mitä tarkoitat asioiden muuttamisella?
Ei se ole mahdollista, ellei sitten perusta sitä jehovan todistajat 2. Tuota järjestöä ei voi muuttaa, kuin hallintoelin niin halutessaan...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
pavloff
Viesti:

no eikö voidelluilla muka ole tätä mahdollisuutta?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Jalo Sukuinen

Viesti Kirjoittaja Jalo Sukuinen »

Okei, yritän parhaani pysyäkseni aiheessa. Mutta se on kyllä ollut joku muu, joka on vienyt keskustelua pois aiheesta. On kyllä hieman trollauksen makua tässä aiheessa. Asioiden muuttaminen on yhtä helppoa kuin leijonan tappaminen paljain käsin. Tai mistä minä tiedän, Simsoniltahan se onnistui. hyvin "toduudessa" olevalla todistajalla on vahva identiteetti ja jos joku hyökkää järjestöä vastaan, niin se olisi kuin koskisi toisen silmäkulmaan. Totta kai sitä hylkää sellaiset asiat luopioiden valheena. Sitä pitäisi olla hallintoelimessä, jotta voisi mitenkään valon säätimeen vaikuttaa.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
Jalo Sukuinen

pavloff kirjoitti:no eikö voidelluilla muka ole tätä mahdollisuutta?
muistaakseni 2008 vuosikokouksessa selvennettiin, että voidelluilla ei ole kansainvälistä verkostoa, eikä suurin osa heistä osallistu hengellisen ravinnon jakamiseen. Heidän tehtävä on ottaa johto saarnaamistyössä. Ja eihän uusimman totuuden mukaan suurin osa voidelluista edes kuulu uskolliseen ja ymmärtäväiseen orjaan, jonka kautta hengellinen ravinto tulee. Joten edessä on pitkä tie, mikäli haluat asioihin järjestön sisältä vaikuttaa. Tietysti ulkopuoleltakin sitä voi yrittää.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
pavloff
Viesti:

no ei oo trollauksesta kyse vaan mietin omaa vastuutani, että mitä sitä asioille tulis tehdä... kun tuntuu väärältä olla tekemättä mitään... että tulisko sitä kokeilla kuitenkin ja sit jos erotetaan sen takia niin ainakin itselle jää puhdas omatunto että tein sen mihin uskoin.
pavloff
Viesti:

ulkopuolelta? miten semmoinen voisi olla mahdollista? ellei tietysti ala saarnata ovelta ovelle todistajien luona....
Jalo Sukuinen

pavloff kirjoitti:ulkopuolelta? miten semmoinen voisi olla mahdollista? ellei tietysti ala saarnata ovelta ovelle todistajien luona....
Ei ne todistajat sellaista kuuntele. Poliitikkojen kautta voi ehkä yrittää riisua järjestön tax-free statukset eri maissa. Ja ainakin jotkut yksilöt ovat hyötyneet pedofiilioikeudenkäynneistä järjestöä vastaan.
pavloff
Viesti:

no se ei ehkä ole sitä mitä muutoksella tarkoitan...
pavloff
Viesti:

Jalo Sukuinen kirjoitti:eihän uusimman totuuden mukaan suurin osa voidelluista edes kuulu uskolliseen ja ymmärtäväiseen orjaan, jonka kautta hengellinen ravinto tulee
miten tää on raamatullisesti perusteltua?
Nukahtanut

Ei ole väliä, onko voideltu vai ei. He ovat samassa asemassa kuin muutkin, poislukien muistonvieton vertauskuviin osallistuminen.

Asioiden muuttaminen sisältäpäin on mahdotonta, koska yksilöllä ei ole minkäänlaista sananvaltaa. Korkeintaan voit saada yksittäiseen seurakuntaan jotain otetta, mutta ei sen enempää...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Jalo Sukuinen

pavloff kirjoitti:
Jalo Sukuinen kirjoitti:eihän uusimman totuuden mukaan suurin osa voidelluista edes kuulu uskolliseen ja ymmärtäväiseen orjaan, jonka kautta hengellinen ravinto tulee
miten tää on raamatullisesti perusteltua?
En tiedä miten perusteltavissa se on raamatun kanssa, mutta järjestön nykyinen kanta on tämä:

w13 15/7 s.20-25:
"Kuka uskollinen ja ymmärtäväinen orja sitten on? Jeesuksen toimintamallin mukaan monia ruokitaan muutamien välityksellä. Niinpä tuo orja koostuu pienestä ryhmästä voideltuja veljiä, jotka Kristuksen läsnäolon aikana osallistuvat suoranaisesti hengellisen ruoan valmistamiseen ja jakamiseen. Ne voidellut veljet, jotka muodostavat uskollisen orjan, ovat koko viimeisten päivien ajan yhdessä palvelleet päätoimistossa. Viime vuosikymmeninä tämä orja on ollut Jehovan todistajien hallintoelin. Huomaa kuitenkin, että vaikka ”orja” koostuu useasta henkilöstä, Jeesuksen vertauksessa tuo sana on yksikössä. Hallintoelin tekee siis päätökset yhtenä ryhmänä, kollektiivisesti."
pavloff
Viesti:

olen miettinyt kokouksissa jos on noussut esiin seikkoja joiden raamatunperäisyyttä epäilen niin tulisko niistä vaan ääneen puhua ja mitä siitä seuraa.... mä en kuitenkaan ole käynyt kasteella, joten ei mua voida erottaakaan, oisko se raamatullista kieltää mua käymästä kokouksissakaan?
Jalo Sukuinen

pavloff kirjoitti:olen miettinyt kokouksissa jos on noussut esiin seikkoja joiden raamatunperäisyyttä epäilen niin tulisko niistä vaan ääneen puhua ja mitä siitä seuraa.... mä en kuitenkaan ole käynyt kasteella, joten ei mua voida erottaakaan, oisko se raamatullista kieltää mua käymästä kokouksissakaan?
Ei kukaan voi sua kieltää käymästä kokouksissa, mutta jos sut katsotaan yleistä rauhaa häiritseväksi tekijäksi, niin voidaan kyllä heittää pihalle. Mutta itse taas en ymmärrä miksi haluaisit käydä kokouksissa.
Nukahtanut

pavloff kirjoitti:olen miettinyt kokouksissa jos on noussut esiin seikkoja joiden raamatunperäisyyttä epäilen niin tulisko niistä vaan ääneen puhua ja mitä siitä seuraa.... mä en kuitenkaan ole käynyt kasteella, joten ei mua voida erottaakaan, oisko se raamatullista kieltää mua käymästä kokouksissakaan?
Oikeassa olet, kastamatonta ei voi erottaa. Tuskin kieltäisivät käymästä kokousissa, vaan joku todennäköisesti yrittäisi oikaista näkemyksiäsi seuran näkemyksen suuntaan.
Vastaa Viestiin