Vääntämisestä

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Markku Meilo

Re: Vääntämisestä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:Aih kun nyt kaipaisin ihan selkeetä esimerkkiä siitä missä kysyin teiltä Markku ja Velihopea samaa asiaa uudestaan... Kun on ihan totta että mun on tosi vaikea tajuta mistä kenkä puristaa
Nyt tää on jo pelleilyä, ei ongelmaa ole esittämistäsi kysymyksistä, vaan siitä etet perustella väittämiäsi.
pavloff
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pavloff »

En mä osaa perustella sua tyydyttävästi sitä miksi mun mielestä Raamattu on oikeassa. Mulle riittää että mä itse tunnen sielussani niin. Ja havaitsen että sä selkeästi uskot sun juttuusi niin ei mulla ole tarvetta saada sun päätäkään käännettyä kun en mä sitä etsi. Mä kuitenkin olen kiinnostunut vaan siitä mikä mun maailmaani koskettaa.

Ja kuten jo sanoin, hyvin usein tulkitsn ettei mua kuultu jos vastataan asian ohi joten toistan.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Markku Meilo

pavloff kirjoitti:En mä osaa perustella sua tyydyttävästi sitä miksi mun mielestä Raamattu on oikeassa.
Älä takerru minuun, normaali argumentointi edellyttää perusteluja.
Mulle riittää että mä itse tunnen sielussani niin.
Kun tyrkkää väitteitä muille, niin tuo ei ole riittävä perustelu.
Ja havaitsen että sä selkeästi uskot sun juttuusi niin ei mulla ole tarvetta saada sun päätäkään käännettyä kun en mä sitä etsi.
Tässä ei ole kyse mun jutusta, vaan väitteiden perustelusta.
Mä kuitenkin olen kiinnostunut vaan siitä mikä mun maailmaani koskettaa.
Kaikki mitä laittaa palstalle koskettaa lukijoita.
Ja kuten jo sanoin, hyvin usein tulkitsn ettei mua kuultu jos vastataan asian ohi joten toistan.
Ongelma ei ole toisto, vaan se mitä toistaa.
pavloff
Viesti:

No ihan miten vaan. Kysy selkeämmin mihin kaipaat perusteluita ja kerro mihin aiot käyttää vastausta sitten kun seuraavan kerran osuu vastaan. En osaa muuta neuvoa.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
pavloff
Viesti:

Ja pakko takertua sinuun kun ei muut oo tuottaneet samanlaista päänvaivaa... Muiden kanssa tuntuu ymmärrys jotenkin edes kulkevan
pavloff
Viesti:

Markku Meilo kirjoitti:
pavloff kirjoitti:Aih kun nyt kaipaisin ihan selkeetä esimerkkiä siitä missä kysyin teiltä Markku ja Velihopea samaa asiaa uudestaan... Kun on ihan totta että mun on tosi vaikea tajuta mistä kenkä puristaa
Nyt tää on jo pelleilyä, ei ongelmaa ole esittämistäsi kysymyksistä, vaan siitä etet perustella väittämiäsi.
Ah. Okei. No siis missä kohti *en perustellut mielestänne riittävän selkeästi. Mihin jäi perustelut uupumaan ja onko niiden saamisella TODELLA merkitystä vai haluatteko vain tuottaa vaivaa ihmiselle joka ei itse saa siitä mitään että perustelee esim. esittelytekstiään yhtään sen enempää kuin mitä alkujaan halusi esittelyynsä kirjoittaa... ???
pavloff
Viesti:

Ja jos haluat että perustelen nyt oikeasti jotain niin kaiva kaikki se materiaali johon haluat perusteet niin voin istua alas ja mieliksesi perustella. Siitä en mene takuuseen kelpaako mun perustelut sulle. En itse jaksa nähdä vaivaa kaivaa keskusteluja uudestaan. Kun en mä tee vastauksella mitään
Markku Meilo

pavloff kirjoitti:Ja jos haluat että perustelen nyt...
Perustele sitten jos ja kun seuraavan kerran kysyn perustelua.
pavloff
Viesti:

Markku Meilo kirjoitti:

sovitaan näin :) perustelen sen sinulle niinkuin perustelen sen itselleni, että sen enempää työtä en tee, kun en koeta ketään käännyttää muuta kuin itseäni
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

pavloff kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:

sovitaan näin :) perustelen sen sinulle niinkuin perustelen sen itselleni, että sen enempää työtä en tee, kun en koeta ketään käännyttää muuta kuin itseäni
Saako siihen sitten perustella takaisin, kun emme mekään käännyttele ketään?

Minä valitsen aina mielipiteeni perustelujen valossa sille kantille jolle on vahvimmat faktat, en sille kantille joka miellyttää itseäni.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viesti:

Veli-Hopea kirjoitti:
pavloff kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:

Saako siihen sitten perustella takaisin, kun emme mekään käännyttele ketään?

Minä valitsen aina mielipiteeni perustelujen valossa sille kantille jolle on vahvimmat faktat, en sille kantille joka miellyttää itseäni.
Saat tehdä kuten haluat.
Minä valitsen aina mielipiteeni sen pohjalta mitkä ovat loogisimmat perustelut ja kokemuksen syvää rintaääntä ei voita mikään muu kuin mahdollisuus muihin kokemuksiin. Eniten luotan omaan kokemukseeni. Sosiaalipsykologisia vaikuttimia en sivuuta silloinkaan kun kohtaan tieteen faktoja. Kaikkeen vaikuttaa yllättävän paljon se mikä on ajanut tutkimusta / opetusta.
Jalo Sukuinen

Viesti Kirjoittaja Jalo Sukuinen »

Mun mielestä tää on jo niin pahasti offtopikkia, vaikka eihän tässä koskaan mitän topikkia ollutkaan. Alueen aiheena on "uskontoon liittymätön keskustelu." Ei mielestäni ole natsimeininkiä, jos foorumin säännöistä pidetään kiinni.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

En myöskään näe tässä käytännön pointtia. Jos käyttäjät haluavat vaihtaa näkemyksiään keskinäisen keskustelun sisällöstä, sen voi käydä yksityisviestein.

Pariskunnalle pavloff ja pelkuri huomioksi että täällä ei ole tarvinnut lukotella ketjuja aikapäiviin. Jostain syystä viikon aikana on kuitenkin joutunut kääntymään lukkopalvelun puoleen useamman kerran.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lukittu