No jos ei muut oo tarpeeks hölmöjä ja naiiveja sanoakseen ääneen sitä minkä sielussaan tuntee vilpittömäksi ja yhteiseen paratiisiin johtavaksi ( = puhtain jauhoin esitetyksi) todeksi... ? Mistä mä oikeasti tiedän :p Se nyt oli vaan vilpittömästi ainoa löytämäni selitys sille miksi minä (kokemukseni mukaan silloin siis vielä näköjään ainoana) koen hyvin vahvasti että hommat ei mee ihan niinkuin todistajat väittävät. Uskoni todistajien asenteeseen liittyä kys. uskontokuntaan on mielestäni hyvinkin oikeanlainen suhteessa siihen mitä Raamatusta opin enkä tapaamissani ihmisissä havainnut niin suurta idiotismia ja sokeutta mitä olen havainnut monien muiden uskontojen raamatun sisällöstä poikkeaviin oppeihin uskovissa ihmisissä...Veli-Hopea kirjoitti:Meinasin vain.
-On itse jumalan voitelema, mutta ei kehtaa.
-On itse jumalan voitelema, mutta pelkää että joutuu osallistumaan,jonka takia ei mene kasteelle.
-On itse jumalan voitelema, mutta on huolissaan kun joku tuijottaa.
Ei siinä mitään , ihan normaaleja asioita ihmisissä.se hyvä.
Lähinnä mietin jumalaa ja tämän kriteereitä, minkätakia edes valita tällainen henkilö?
Sori jotenkin muotoilin ja ajattelin ekan kysymykseni ihan väärin.
eroaminen vaiko asioiden muuttaminen
Valvoja: Moderaattorit
-
pavloff
- Viesti:
Re: eroaminen vaiko asioiden muuttaminen
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
YksinäinenSusi
Tämmöttinen asia pulpahti yks kaks mieleen että ehkä ikikiinnostuneelle ei kauheen selvästi tuoda esiin sitä ajatusta että kastettuna jehovantodistajana ei voi vaikuttaa asioihin, koska se saattaisi vaikuttaa ikikinnostuneen kiinnostuksen vähenemiseen ja mahdollisen potettiaalisen julistaja/rahalahjoittahan menettämiseen.Tony kirjoitti:... eivät ole neljässätoista vuodessa saaneet selvitettyä että Jehovan todistajilla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia vaikuttaa järjestön opillisiin näkemyksiin, ei edes voidelluilla. Paitsi sillä pienellä miesporukalla rapakon takana.
Mutta itse olen aina kyllä kadehtinut ikikiinnostuneita, koska heillä on rohkeutta sanoa että "kattellaan tässä, mihin se mailma kuljettaa" ja kuitenkin olla avoimin mielin kaikenlaisille ajatuksille ... jopa Jehovan tuuballe.
Ikikiinnostuneet eivät turhaan hötkyile ja hätäile, vaan tutkivat asioita kunnolla jopa 14 vuotta, ennekuin tekevät noinkin tärkeän ratkaisun kuin kasteelle menon.
14 vuodessa selviää myös jehovantodistajien kaveruuden olevan vain pinnallista mielistelyä(rakkauspommitusta), joka loppuu vähitellen kun ikikiinnostunut ei menekään kasteelle.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Markku Meilo
Just havaittiin kuinka on jäänyt kertomatta se, että ainoastaan jehovantodistajalla on teoreettinen mahdollisuus säilyä hengissä maailmanlopusta. Taitaa olla vähäistä karttamissääntöjen ja -seuraustenkin opettaminen, kenttäilyvelvollisuus jne.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Tämmöttinen asia pulpahti yks kaks mieleen että ehkä ikikiinnostuneelle ei kauheen selvästi tuoda esiin sitä ajatusta että kastettuna jehovantodistajana ei voi vaikuttaa asioihin, koska se saattaisi vaikuttaa ikikinnostuneen kiinnostuksen vähenemiseen ja mahdollisen potettiaalisen julistaja/rahalahjoittahan menettämiseen.
-
Markku Meilo
Kun nyt tuot asian esille, niin olisi mielenkiintoista nähdä jokin yhteenveto mainitusta idiotismista sekä sokeudesta ja sitten niistä Vt-seuran opetuksista, jotka ovat mielestäsi Raamatun tekstisisällön mukaisia.pavloff kirjoitti:...enkä tapaamissani ihmisissä havainnut niin suurta idiotismia ja sokeutta mitä olen havainnut monien muiden uskontojen raamatun sisällöstä poikkeaviin oppeihin uskovissa ihmisissä...
-
pavloff
- Viesti:
Koska tommoiset seuran kuuntelemiset ja muutosmahdottomuudet tutkisteluoppilaille sit selviää? Kaasteen jälkeenkö? Joskus kyselin miten pääsee kastamattomaksi julistajaksi niin vastaus oli että ehkä mun täytyy vielä tutkia... Sitten oli kausia ettei eteen tullut mitään opetuksia joista olisin eri mieltä ja ihmiset kyseli kasteelle menosta,mulla vaan jyskytti takaraivossa että hitto jos menisin niin sitten mun pitäis kantaa vastuuni valin tuomisesta
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
pavloff
- Viesti:
Vastaan nyt helpoimman kautta nopeasti että...Markku Meilo kirjoitti:Kun nyt tuot asian esille, niin olisi mielenkiintoista nähdä jokin yhteenveto mainitusta idiotismista sekä sokeudesta ( = A ) ja sitten niistä Vt-seuran opetuksista, jotka ovat mielestäsi Raamatun tekstisisällön mukaisia ( = B ) .pavloff kirjoitti:...enkä tapaamissani ihmisissä havainnut niin suurta idiotismia ja sokeutta mitä olen havainnut monien muiden uskontojen raamatun sisällöstä poikkeaviin oppeihin uskovissa ihmisissä...
A) ortodoksien ikoniperinne (mummo lykkäsi aina muovi-ikonin matkaan ettei vaan käy huonosti)
B) jeesus on jumalan poika eikä sama tyyppi kuin jumala
-
pavloff
- Viesti:
Ja hei... Mä en osaa sanoa kuinka paljon multa on mennyt ohi jt-lyriikkaa kun oon keskittynyt Raamatun lukemiseen... Että en oo ihan satavarma mikä tulee todistajilta ja minkä olen tulkinnut itse... Tätä mun täytyy pohtia huolella...
Muistan myös tilanteita että oon antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kun kokouksessa on puhuttu todistajille jotain eikä oo käsitelty Raamattua... Tälle mun täytyy avata korviani selkeästi
Enkä mä oo tiennyt että jt:t ois ihan niin eri mieltä kuin mitä itse olen kun ei mun tulkintoja ole kielletty. Enempikin on hymisty ja menty eteenpäin. Olen saanut olla sitä mieltä mitä olen. Korkeintaan on sanottu että "no tätä voidaan joskus tutkia lisää"
Muistan myös tilanteita että oon antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kun kokouksessa on puhuttu todistajille jotain eikä oo käsitelty Raamattua... Tälle mun täytyy avata korviani selkeästi
Enkä mä oo tiennyt että jt:t ois ihan niin eri mieltä kuin mitä itse olen kun ei mun tulkintoja ole kielletty. Enempikin on hymisty ja menty eteenpäin. Olen saanut olla sitä mieltä mitä olen. Korkeintaan on sanottu että "no tätä voidaan joskus tutkia lisää"
-
harzit
Sitähän meille on opetettu että annetaan vaan sitä "maitoruokaa" kunnes oppilas on valmis ottamaan vastaan "liharuokaa". Muistan itsekkin niin hyvin kun olen ollut hymisemässä ja ohittanut kysymyksiä kun eihän tutkisteluoppilas vielä ollut valmis juuri siihen totuuteen mitä kysyi.
-
pavloff
- Viesti:
Hirmu kärsivällistä hymistelyä mun kanssa kyllä harjoitettu että propsit todistajille ton mielenhallinnan opettelusta!
Mistä tunnistaa liharuoan valmiuden rajan?
-
YksinäinenSusi
Tää hymistely on tosiaan siksi että ystävällisesti voitaisiin tutkia kiinnostuneen kanssa toistekin.pavloff kirjoitti:Hirmu kärsivällistä hymistelyä mun kanssa kyllä harjoitettu että propsit todistajille ton mielenhallinnan opettelusta!
Jos asiat heti kiellettäisiin ja kiinnostuneen ajatukset tuomittaisiin vääriksi niin silloin kiinnostunut saattaisi suuttua ja lopettaa tutkistelun.
Silloin menetettäisiin potentiaalinen julistaja/rahalahjoittaja, jollainen sinusta tulisi jos alistuisit jt-järjestön alaisuuteen lampaaksi eli ts. kastetuksi.
Eli sinulla saa olla omia ajatuksia niin kauan kuin haluat olla vain kiinnostunut. Mutta jos haluat kasteelle niin sinua ei päästetä kasteelle ennekuin osoitat olevasi lammas( = ei omia ajatuksia, vain järjestön ajatuksia).
Mutta sinähän et ole lammas. Saisit aikaan paljon jossain muussa järjestössä jossa johtajia tarvitaan. Johtajaluonteisten ihmisten kannattaa hakeutua johtajiksi. Ei paimen voi olla lampaankaltainen, eikä lammas voi olla paimenen kaltainen. Nämä ovat aivan vastakkaisia luonteita.
Sinua yritetää värvätä lampaaksi, mutta se ei onnistu koska et ole lammas. Kasteelle meno edellyttää että on lampaankaltainen lammas - lauman alimpana. Naisena et voisi edes yletä jehovantodistajien hierarkiassa.
Mistäkö tunnistaa liharuoan valmiuden rajan? No ... pääasiassa aivan tärkeimmät liharuoat annetaan vähän ennen kastetta tai kasteen jälkeen, kun tutkistelua jatketaan vielä jonkin aikaa.
Niin kauan kun Pavloffilla on omia ajatuksia ja ideoita järjestön muuttamiseksi, niin liha ruokaa ei Pavloffille anneta, eikä kasteelle Pavloffia päästetä.
Viimeksi muokannut YksinäinenSusi, 12.02.2016 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Psalmista606
Seuran kuunteleminen tulee vähitellen tutkistelun edetessä, muutosmahdottomuutta ei koskaan sanota niin ilmaistuna, vaan ennemminkin puhutaan synnistä nimeltä "jakaumien aiheuttaminen". Etenkään ei opeteta sitä, että kaste on yksisuuntainen tie, jolla sidot itsesi loppuelämäksesi Watchtower Bivle and Tract Society inc. -nimiseen korporaatioon. Jos kasteen jälkeen päätät jättää touhut, olet "luopio" ja olet todistajille ikään kuin kuollut.pavloff kirjoitti:Koska tommoiset seuran kuuntelemiset ja muutosmahdottomuudet tutkisteluoppilaille sit selviää? Kaasteen jälkeenkö?
Tutkisteluoppilaan kanssa käydään ohjelmallisesti läpi kaksi kirjaa. Ensin tutkitaan " Mitä Raamattu todella opettaa", sitten "Lähesty Jehovaa". Ensimmäisessä käydään hyvin pinnallisesti läpi JT-doktriinin perusasioita. Kirjan loppupuolella aletaan ruokkia ajatusta kastamattomasta julistajuudesta ja kasteesta. Lisäksi opetetaan, että todistajuus on ainoa Jumalaa miellyttävä tie.
Toisessa kirjassa toistetaan oksettavuuteen asti, kuinka "Jehova on hyvä ja Jeesus on hyvä". Sisällöltään aivan kuvottava kirja ja yksi JT-kirjaston tylsimmistä. Lisäksi kirjassa luodaan salakavalasti maailmankuva, jossa ovat "Me" ja "Ne". Hyviä tapoja opetetaan noudattamaan vain toisia todistajia kohtaan, muun maailman olmassaolo lähes unohdetaan. Samalla tutkistelun johtaja kyselee todnäk jatkuvasti siitä kasteelle menemisestä.
Viimeistään toisen kirjan loputtua oppilaan odotetaan menevän kasteelle. Mielestäni suurin ongelma tässä opetusohjelmassa on se, että vuosia 1914 ja 1919 ei käsitellä miltei laisinkaan. 1914 käydään ensimmäisen kirjan liitteessä läpi käyttäen alle kymmenen riviä tekstiä, alla täysin mitään sanomaton aikajana. Nämä kaksi vuotta ovat se JT-profeetia, jolla perustellaan koko lahkon olemassaolo ja jolille kaikki sen oppi perustuu. Silti sitä ei järjettömyydessään haluta opettaa, ennen kuin uhri on kastettuna karttamisuhan alla ja kiristettävissä.
"On enemmän aineistoa Valtakunnan olemassaolon puolesta kuin siitä, että on olemassa painovoimaa, sähköä ja tuulta."
-Stephen Lett
-Stephen Lett
-
pavloff
- Viesti:
Itse olen tutkinut todistajien kanssa (järjestystä en muista):
* MITÄ RAAMATTU todella OPETTAA? (välihuomautus: hassua muuten että tikkukirjaimet on noinpäin, eikä niin että TODELLA -sana olisi isolla - ja joo, okei, tää menee jo jt-negaatioksi jolla ei ole kuin konfluenttinen peruste)
* PALVO ainoaa tosi Jumalaa
* LÄHESTY JEHOVAA
* PERHEONNEN salaisuus
* JUMALAN SANOMA MEILLE JEREMIAN VÄLITYKSELLÄ
* "PITÄKÄÄ ITSENNE JUMALAN RAKKAUDESSA"
* "Tule minun seuraajakseni" (jonka tutkiminen jäänyt kesken)
joiden lisäksi olen lukenut "puhu perustellen...", "asiat joissa jumalan on mahdoton valehdella", "onnellisuus", "luoja" (selailemalla kun en ole itse tieteestä niin kiinnostunut että osaisin sanoa juuta taikka jaata sen puolen faktoihin), sekä molemmat "nuoret kysyvät"
Mua ei oo koskaan painostettu kasteelle, nimeomaan on sanottu että toisilla menee kauemmin kuin toisilla ja ettei sitä saakaan tehdä ennen kuin tosiaan on valmis ryhtymään työhön valtakunnan puolesta
Ja JOOOOO tosta hemmetinmoisesta toistosta olen samaa mieltä että se kyllä puuduttaa... olen monesti miettinyt että miksi tutkimisen pitää toiston vuoksi olla niin hemmetin tylsää - skippaan surutta myös kokoukset joiden materiaali on selvää toistoa....!!!!
Mä oon ymmärtänyt ettei kasteen jälkeen enää mitään opeteta vaan sit saa selvitä omillaan
* MITÄ RAAMATTU todella OPETTAA? (välihuomautus: hassua muuten että tikkukirjaimet on noinpäin, eikä niin että TODELLA -sana olisi isolla - ja joo, okei, tää menee jo jt-negaatioksi jolla ei ole kuin konfluenttinen peruste)
* PALVO ainoaa tosi Jumalaa
* LÄHESTY JEHOVAA
* PERHEONNEN salaisuus
* JUMALAN SANOMA MEILLE JEREMIAN VÄLITYKSELLÄ
* "PITÄKÄÄ ITSENNE JUMALAN RAKKAUDESSA"
* "Tule minun seuraajakseni" (jonka tutkiminen jäänyt kesken)
joiden lisäksi olen lukenut "puhu perustellen...", "asiat joissa jumalan on mahdoton valehdella", "onnellisuus", "luoja" (selailemalla kun en ole itse tieteestä niin kiinnostunut että osaisin sanoa juuta taikka jaata sen puolen faktoihin), sekä molemmat "nuoret kysyvät"
Mua ei oo koskaan painostettu kasteelle, nimeomaan on sanottu että toisilla menee kauemmin kuin toisilla ja ettei sitä saakaan tehdä ennen kuin tosiaan on valmis ryhtymään työhön valtakunnan puolesta
Ja JOOOOO tosta hemmetinmoisesta toistosta olen samaa mieltä että se kyllä puuduttaa... olen monesti miettinyt että miksi tutkimisen pitää toiston vuoksi olla niin hemmetin tylsää - skippaan surutta myös kokoukset joiden materiaali on selvää toistoa....!!!!
Mä oon ymmärtänyt ettei kasteen jälkeen enää mitään opeteta vaan sit saa selvitä omillaan
Viimeksi muokannut pavloff, 12.02.2016 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Markku Meilo
Näin se on monelle käynyt kun kasteen jälkeen rakkauspommitus päättyy ja arki alkaa.pavloff kirjoitti:Koska tommoiset seuran kuuntelemiset ja muutosmahdottomuudet tutkisteluoppilaille sit selviää? Kaasteen jälkeenkö?
-
pavloff
- Viesti:
No aika naurettavaa kylläMarkku Meilo kirjoitti:Näin se on monelle käynyt kun kasteen jälkeen rakkauspommitus päättyy ja arki alkaa.pavloff kirjoitti:Koska tommoiset seuran kuuntelemiset ja muutosmahdottomuudet tutkisteluoppilaille sit selviää? Kaasteen jälkeenkö?
Mä en tosin kovin voimakasta rakkauspommitustakaan ole kokenut kun oon sosiaalisesti hiukan taitamaton niin pelotan helposti ihmiset pois kyselemällä asioita joista ei ole soveliasta puhua :p että en silleen osaa käyttäytyä
-
YksinäinenSusi
No sun kohdalla tilanne riippuu varmaankin siitä(jos menet kasteelle) että kuinka paljon sitä varsinaista liharuokaa pitää vielä antaa, että vahvistuisit hyväksi jt-järjestön orjatyövoimaksi.pavloff kirjoitti: Mä oon ymmärtänyt ettei kasteen jälkeen enää mitään opeteta vaan sit saa selvitä omillaan
Juuri se liharuoka tekeekin sinusta sitten sen alistetun lampaan, eikä siinä ole todellakaan mitään hohdokasta. Elämäsi menee vessasta alas jos kasteelle menet.
Mutta on sitten niitäkin joille jehovantodistajuus sopii. Ja heistä tuleekin onnellisia alistuneita Jehovan(=järjestön) palvojia. Mutta epäilen ettei jehovantodistajuus sovi sinulle jo siksi että et pysty alistumaan.
Eiks oo kiva.
Viimeksi muokannut YksinäinenSusi, 12.02.2016 18:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.