pavloff kirjoitti:sitä mä olen kans miettinyt että mikä ihmeen introjektio käskee vastaamaan kysymyksiin suoraan tekstistä poimituilla alleviivauksilla?
Kyse on mielenhallinnasta, kultti haluaa valvoa jäsenkunnan ajattelua. Tekstistä luettu vastaus on ainoa oikea tapa ajatella jos haluaa olla saliuskottava roolipelaaja.
...kun olettaisi toiminnan kannustavan nimenomaan tarkistamaan sitä miten kukin on tämän ymmärtänyt jotta siitä voitaisiin keskustella
Kultti ei perustu keskusteluun, vaan saneluun. Hallintoelin sanelee jehovantodistajille, jotka puolestaan sanelevat käännytystyössään.
JA TOI MITÄ ÄSKEN SANOIT MARKKU ON MUSTA SE KAIKKEIN KÄSITTÄMÄTTÖMIN SEIKKA > että miten ihmeessä on mitenkään edes mahdollista että seura voi sanoa jotakin mitä "Raamattu ei oikein kerro mutta kun..."
Harvemmin asioista noin esittävät, mutta koko Mikael-piirileikki on pikkujuttu Vt-seuran esittämän auktoriteettinsa kanssa, eli jo esilletuodun 1918/1919 (sekin piti mennä vaihtamaan) kanssa. Väitetty Jeesuksen suorittama valinta perustuu vuoteen 1914 ja siihen liittyen Vt-seuran väite valinnastaan joko seisoo tai kaatuu. Oikea vastaus on, että vuoden 1914 profeetallisuudelle ei ole pienintäkään Raamatullista pohjaa. Sukupolviopikin on täysin vailla raamatullista pohjaa, mutta sekin jt-roolipelin oleellinen osa.
Se mua ihmetytti kun poimit kaksi kokonaisuuden kannalta hyvin mitätöntä asiaa, onko siis niin, että pidät Vt-seuran 1914-huuhaata raamatullisena?
Ja ennen kuin ehdit kysymään viitettä tohon mikkojuttuun, niin (korostus lisätty):
Vaikka Raamatussa ei missään sanota ehdottoman varmasti ylienkeli Mikaelin olevan Jeesus, yksi kohta liittää Jeesuksen ja ylienkelin aseman toisiinsa. Kirjeessään tessalonikalaisille apostoli Paavali ennusti: ”Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin.” (1. Tessalonikalaisille 4:16.) Tämän jakeen mukaan Jeesus on ottanut vallan Jumalan messiaanisena Kuninkaana. Hän puhuu kuitenkin ”ylienkelin äänellä”. Lisäksi on hyvä huomata, että hänellä on voima herättää kuolleet. (Herätkää! 8. helmikuuta 2002 sivu 17)