Järjestö vaiko ihmiset

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Tony

Re: Järjestö vaiko ihmiset

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:Ja Tonylle tiedoksi että koen nää asiat sen verta isoina juttuina että jauhan kunnes ymmärrän ja tiedän miten mun tulee toimia. Koettakaa kestää vaikka teille mun taisteluni oliskin vähäpätöinen. Mulle se ei ole.
Ei näiden asioiden kanssa taistelu koskaan vähäpätöistä ole. Vaikka ulkopuolisen onkin vaikea ymmärtää mitä kaikkea asiaan liittyy, niin kannattaa kuitenkin yrittää. Aloittaa voi vaikka siitä, että lukee huolella mitä vastataan. Jos esimerkiksi useampi kertoo sinulle täällä että suora vaikuttaminen ei onnistu, niin asia saattaa myös olla niin?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pavloff
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Entä nuo jotka ovat menneet järjestön piiriin kauttani... Eli jos on vielä vaikutusvoimaa niin neuvoja mistä aloittaa?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

pavloff kirjoitti:Entä nuo jotka ovat menneet järjestön piiriin kauttani... Eli jos on vielä vaikutusvoimaa niin neuvoja mistä aloittaa?
Antaa asian olla ja oppia virheiksi kokemastaan ja kun mieliala tasaantuu, palata takaisin "normaaliin". Rakastaa kanssaihmistään kuten itseään, siinä se suurin piirtein. :D
Ei pidä ottaa itselleen liian suurta kuormaa kannettavaksi. Sen alla uupuu. Lisäksi asioilla on tapana järjestyä ihan itsekseenkin.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

pavloff kirjoitti:Entä nuo jotka ovat menneet järjestön piiriin kauttani... Eli jos on vielä vaikutusvoimaa niin neuvoja mistä aloittaa?
Olet toiminut hyvässä uskossa ja yrittänyt pelastaa ihmisiä harmagedonilta. Se on jaloa.

Mutta nyt kun tiedät että järjestön piirissä joutuukin uhriksi, hyväksikäytetyksi ja orjaksi, jolla ei ole oikeuksia ja vielä vähemmän jos on nainen, niin ei kannata enää ohjata ihmisiä kiristysryöstöön.

Muuta suuntaa niin kyllä ne -järjestön piiriin ohjaamasi ihmiset - alkavat ihmetellä että mikset itse tule mukaan järjestöön ja kastetuksi. he kiinnostuvat tilanteestasi että mikset itse jne...

Silloin voit kertoa että järjestäytynyt uskonto ei ole sinua varten ja pärjäät paremmin kun sinulla on suora yhteys omaan jumalaasi, mikä se nyt sitten onkin.( näin tietysti jos koet niin, keksi itse selitys niin kuin koet)

Arvelisin että he kiinnostuvat sinusta että miksi he mutta sinä et, vaikka ohjasit. Sitten on mahdollisuus vaikuttaa kun heilla on ensin kiinnostus sinun tilannetta kohtaan.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tehokas olet ainakin. Monet jehovantodistajat eivät saa ketään järjestön piiriin koko elämänsä aikana.

Sinä olet saanut ja sana "nuo" viittaa useampaan, nekin olematta itse koskaan jehovantodistaja vaan ainoastaan tutkimalla 14 vuotta ja jos nyt oikein ymmärsin niin näiden 14 vuoden matkallakin on kyseenalaistettu useampikin asia.

Tehokasta, ei voi moittia.Ovatko "nuo," ihan kasteelle edennyt
?
Montako sana "nuo" käsittää?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viesti:

7, eivät ole vielä menneet kasteelle (2 hyvin lähellä)
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Veli-Hopea

pavloff kirjoitti:7, eivät ole vielä menneet kasteelle (2 hyvin lähellä)

No sitten käyt niille kaikille sanomassa että oot ottanu asioista selvää ja ne ei olekaan ehkä niin kun on opetettu, niin oot tehny mitä tehtävissä on.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

pavloff » 17.02.2016 13:18
" 7, eivät ole vielä menneet kasteelle (2 hyvin lähellä) "

-Jos kerrot heille mistä lahkosssa on kysymys, teet teon, josta tulet olemaan ylpeä.
-Minä pyrin avaamaan todistajain silmiä, ja yksi neito joka oli miellyttävän kaunis ja viehättävä, varmasti pyrki laittamaan persoonallisuutensa kokonaan likoon värväämisessä, ja hänellä oli se mahdollisuus, mihin lahko juuri rakentaa, henkilökohtaisen miellyttämisen, rakkauspommituksen kosketuksella. Siihen kiinnitin huomiota että hänen ystävällinen "kommenttinaurunsa" oli stereotyyppinen ja tuli kuin nauhalta aina samanlaisena.
Hänellä rupesi kai kiehumaan lahkon totuus, kun hän kerran ohikulkiessaan ei hallinnutkaan tunteitaan, vaan irvistystä pääsi naamalle, ja taluttamallaan pyörällä tuli pikkuisen kuin tönäisyliikettä kohti minua (minähän pyöräilin muina miehinä ohitse).
Veli-Hopea

Tämä onkin hankalaa. Viimepäivinä on hoettu kuinka raamatun totuus on rakkaus ja rehellisyys.

Ihan hetki sitten luin kuinka jehovan todistajat ovat lähimpänä totuutta. Menee erikoiseksi, mutta nyt on mentävä kertomaan ettei heidän totuus olekaan totuus , vai mikä se raamatun totuus nyt loppujenlopuksi oli ja miten ne todistajat ovat sitä lähempänä?

Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Veli-Hopea kirjoitti:Ihan hetki sitten luin kuinka jehovan todistajat ovat lähimpänä totuutta. Menee erikoiseksi, mutta nyt on mentävä kertomaan ettei heidän totuus olekaan totuus , vai mikä se raamatun totuus nyt loppujenlopuksi oli ja miten ne todistajat ovat sitä lähempänä?
Jos jokin Raamatullinen totuus olisi olemassa, niin ihmettelen sitä, että kukaan ei tule saarnaamaan tuota totuutta millekään kriittiselle sivustolle. Tännekin on pulpahtanut eri suuntien totuutta markkinoineita ja hetken pyörittyään lopettaneet saarnaamisensa kun selittämättömien asioiden ja vastaamattomien kysymysten määrä on ylittänyt jonkin henkilökohtaisen rajan.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Ikävintä on kun kiinnostuneelle luvataan että kasteen jälkeen Jehova järjestää kyllä asiat. Vähän osa-ajantienraivausta ja firmat kilpaa soittelevat ja tarjoavat työtä. Siihen tollo teokraattinen hymy päälle.

Mutta todellisuus on toinen. On vaikea saaada työpaikkaa kun ei ole käynyt armeijaa. On vaikea saada työpaikkaa jo siksikin kun on jehovantodistaja. Ei kukaan pomo halua pelleä firmaansa työntekijäksi. Varteenotettavan työntekijä tulee olla sopeutuva joukkoon ... ei liian erilainen.

Jehovantodistajat usein siksi perustavatkin yrityksen ... ainakin ne joilla on ne synnynnäiset edellytykset yrityksen pyörittämiseen.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Jalo Sukuinen

Viesti Kirjoittaja Jalo Sukuinen »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Ikävintä on kun kiinnostuneelle luvataan että kasteen jälkeen Jehova järjestää kyllä asiat. Vähän osa-ajantienraivausta ja firmat kilpaa soittelevat ja tarjoavat työtä. Siihen tollo teokraattinen hymy päälle.

Mutta todellisuus on toinen. On vaikea saaada työpaikkaa kun ei ole käynyt armeijaa. On vaikea saada työpaikkaa jo siksikin kun on jehovantodistaja. Ei kukaan pomo halua pelleä firmaansa työntekijäksi. Varteenotettavan työntekijä tulee olla sopeutuva joukkoon ... ei liian erilainen.

Jehovantodistajat usein siksi perustavatkin yrityksen ... ainakin ne joilla on ne synnynnäiset edellytykset yrityksen pyörittämiseen.
En seurannut keskustelua alusta, joten pahoittelen jos kommentoin aiheen sivusta. Allekirjoitan kyllä sen, että Mt 6:33 ei ole mitenkään automaattista. Todistaja joutuu kamppailemaan työpaikasta muiden tavoin. En kuitenkaan tiedä mitä tekemistä armeijalla on sen kanssa. Tosin en tiedä millaisista työpaikoista puhuit. Itseltäni ei koskaan moista kysytty. Hakiessani kauppaan töihin kerroin olevani todistaja, koska uskoin kenttätyöstä olevan plussaa asiakaspalvelussa. Myös koska olin tuohon aikaan tienraivaja, halusin selittää miksi en voi tehdä täyttä päivää. Tienraivauksen jälkeen sitä ei tullut paljon mainosteltua. Se miten hyvin sopeutuu joukkoon riippuu ihan siitä miten fanaattinen todistaja on.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: Jehovantodistajat usein siksi perustavatkin yrityksen ... ainakin ne joilla on ne synnynnäiset edellytykset yrityksen pyörittämiseen.
Mjoo, tosin ainakin joskus järjestön keskuudessa mietittiin, ettei koskaan kannata mennä toisen jeppulan alaisuuteen töihin. Tulee vaan vaikeuksia, kun sopimukset ja kaikki vedetään puolivaloilla, kun kerta ollaan "veljiä kaikki".
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
pavloff
Viesti:

edelleen en ole eri mieltä raamatun totuuden kanssa, enkä senkään kanssa etteivätkö todistajat olisi löytäneet lähimmäs totuutta - tällä hetkellä mielessäni suurimpana järjestön heikkoutena on introjektioihin kasvattaminen.... eli miten opetetaan pienille lapsille "totuutta"

Sen verran olen tehnyt että olen pyytänyt järjestön pariin tutustuttamiani ihmisiä lukemaan näitä keskusteluja joita kanssanne täällä käyn. Sen enempää en vielä osaa tehdä. Kuten sanoin taannoin että koen että velvollisuuteni on testata asiat itse, eli täytyy olla kokouksissa rehellinen ja katsoa mitä siitä seuraa jotta minulla on kokemusta jolla puhua
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:Kuten sanoin taannoin että koen että velvollisuuteni on testata asiat itse, eli täytyy olla kokouksissa rehellinen ja katsoa mitä siitä seuraa jotta minulla on kokemusta jolla puhua
Raamatun totuutta toistellaan maailmanlaajuisesti hyvin kevyesti, kannattaisi tosiaan testata sekin asia ennen sen toistelua.

Siitä, mitä tapahtuu jos virallisissa yhteyksissä on eri mieltä opetuksesta tai kritisoi Vt-seuran toimintaa, ei tänne kirjoittavilla ole erimielisyyttä.
Vastaa Viestiin