katkeraa nillitystä foorumista
Valvoja: Moderaattorit
-
pavloff
- Viesti:
katkeraa nillitystä foorumista
Mä saan jatkuvasti palautetta siitä miten kirjoitan tänne palstalle ja se alkaa nyt oikeasti vituttaa. kerroin aikaisemmin että teen parhaani ja todella sitä tarkoitin, se ei kuitenkaan kelvannut teille vaan pitää nillittää koko ajan vaikka Markku Meilolle annetaan kyllä lupa vääntää ihan miten vaan asioiden vierestä. Musta semmoinen ei ole oikein. Kuten sanoin; täällä foorumilla tulee koko ajan paska mieli ja silloin se on merkki siitä että mä olen väärässä paikassa, ne jotka tästä nauttii jatkakoon. Mä en nauti. En myöskään koe rikkoneeni mitään sääntöjä ja silti saan koko ajan palautetta joista tää viimeisin oli nyt vaan viimeinen niitti kaikelle. Kaikkea en ehkä ymmärrä ja kuten sanoin, niin mun äö ei sitten varmaan vaan riitä tähän jengiin. Olen tällä hetkellä todella kiukustunut tähän foorumiin ja loukkaantunut, vaikka mitäs itse annoin mielipiteillenne valtaa vaikuttaa joten omaan napaan saan tuijotella, ei ole muita syyttäminen omista tunteistani. Vituttaa etten pidä teistä just nyt yhtään. Ja jos muille ei ole koitunut foorumille kirjoittelusta mitään ongelmaa niin sitten muille ei ole, en itsekään todellakaan tajunnut koituvani teille tällaiseksi ongelmaksi. Ei kai nyt vittu vieköön semmoinen ole ihmisen tarkoitus. Monta kertaa kerroin mikä on tarkoitukseni ja kerroin myös että mulle voi olla neurologisesti haastavaa tajuta muutenkin sosiaalisia sääntöjä. MÄ EN TAJUA MILLÄ VITUN OIKEUDELLA PERUSTELETTE ITSELLENNE SEN ETTÄ ON MUKA VÄÄRIN ASETTAA IHME SÄÄNTÖJÄ JÄRJESTÖSSÄ JA SITTEN ITSE OLETTE NIIN HITON EPÄHYVÄKSYVÄÄ PORUKKAA JOSSA JOKAISEN TÄYTYY OSATA ARGUMENTOINNIN PERUSTEET YLIOPISTOTASOLLA VÄHINTÄÄN (siltä musta tuntuu). Ei tää oo todellakaan sitä mitä luulin foorumin olevan. Itkettää ja suututtaa ja joo, koen itseni todella loukatuksi IHAN ILMAN TODELLISTA SYYTÄ! HAISTAKAA PASKA KOKO MUN SYDÄMESTÄNI JA KATSOKAA ITE PEILIIN ENNEN KUIN TUIJOTATTE MUIDEN TEKEMISIÄ !!! OIKEESTI !!!
JA OIS TOSI KIVA JOS JOKU JOKA ON KOKENUT SAMAA VOIS AVATA NYT SUUNSA AUKI !
JA OIS TOSI KIVA JOS JOKU JOKA ON KOKENUT SAMAA VOIS AVATA NYT SUUNSA AUKI !
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Re: katkeraa nillitystä foorumista
Mikä vaan foorumi on aina osallistujiensa summa. Foorumilla on tietty historia, ja jonkinlainen "konsensus" millä tavalla ajatuksia voi esittää, jotta niitä otetaan ns. vakavaan tarkasteluun. Kyseisen foorumin kontekstissa vakavaan, ei välttämättä universaalissa mittakaavassa.
Koen, että ohitit foorumin historian tarkastelun, ja keskustelukulttuurin omaksumisen, ja hyppäsit suoraan Vakavasti Otettavan toimijan rooliin.
Hieman kärsivällisyyttä. Sinulla, tai teillä, on myös hyviä ajatuksia ja ideoita ja näkökulmia. Eivät ne kuitenkaan ole mitään ilmestyksiä, eli täytyy olla kärsivällisyyttä ajaa niitä eteenpäin, ja korvaa kuunnella vasta-argumentteja.
Koen, että ohitit foorumin historian tarkastelun, ja keskustelukulttuurin omaksumisen, ja hyppäsit suoraan Vakavasti Otettavan toimijan rooliin.
Hieman kärsivällisyyttä. Sinulla, tai teillä, on myös hyviä ajatuksia ja ideoita ja näkökulmia. Eivät ne kuitenkaan ole mitään ilmestyksiä, eli täytyy olla kärsivällisyyttä ajaa niitä eteenpäin, ja korvaa kuunnella vasta-argumentteja.
And Justice For All
-
pavloff
- Viesti:
Ja tää eroaa järjestöstä miten?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Sitä kehotan miettimään. Sen tajuaminen on aika merkittävä oivallus, tai ainakin minulle oli. Ja parhaan tietoni mukaan myös monelle kohtalotoverilleni.pavloff kirjoitti:Ja tää eroaa järjestöstä miten?
And Justice For All
-
SonOfJesus
Se ei anna mahdollisuutta perusteluihin. Erottaminen seuraa jopa kysymyksiä, jos kysymys on vaikea.pavloff kirjoitti:Ja tää eroaa järjestöstä miten?
Oman ajattelun esittäminen perusteiden kera on vaikeaa, jos perustelemiseen ei ole tottunut. Täällä saa jankata, mutta jos toiset eivät ymmärrä tai usko perusteluitasi, täytyy vain yrittää perustella uudelleen.
Ero järjestöön on se, ettei eroteta erimielisyydestä. Pyydetään vaan niitä perusteita...
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
-
Pro et contra
Olisi niin ihanaa kun näistä Raamatun hienoista ohjeista ( Efesolaiskirje 4:26-32 KR-92 ) pystyisi pitämään aina kiinni, monesti intensiivisen ja intohimoisenkin inhimillisen vuorovaikutuksen lomassa nämä ohjeet ja hyvät tarkoitukset peittyvät sinne taustalle, näin on käynyt muillekin, niin itsellenikin; tunteet kuumenevat ja sitten rysähdetään voimalla toisen kylkeen, siitä voi jäädä lommo jonka korjaaminen vaatii tukea ja olkapäätä.
Minunkaan ei edes tulisi kirjoitella tällä forumilla, silti ajatuksiani olen tuonut esille jotta itsekin saisin niitä muilta ja oppisin ymmärtämään paremmin tätä ihmiselon ja uskon taikka toisinaan myös uskomattomuuden yhteenliittymää, älä suutu pavloff, on itselle parempi kun ei täytä tätä muutenkin kovin raskasta ihmiselon reppua turhalla murehtimisella.
Uutta kohti!
Minunkaan ei edes tulisi kirjoitella tällä forumilla, silti ajatuksiani olen tuonut esille jotta itsekin saisin niitä muilta ja oppisin ymmärtämään paremmin tätä ihmiselon ja uskon taikka toisinaan myös uskomattomuuden yhteenliittymää, älä suutu pavloff, on itselle parempi kun ei täytä tätä muutenkin kovin raskasta ihmiselon reppua turhalla murehtimisella.
Uutta kohti!
Viimeksi muokannut Pro et contra, 20.02.2016 01:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Markku Meilo
Jos tuollainen lupa on annettu, niin en itse ole siitä tietoinen. Kyllä mun väärinesityksiä pitää korjailla siinä missä muidenkin.pavloff kirjoitti:Markku Meilolle annetaan kyllä lupa vääntää ihan miten vaan asioiden vierestä.
Ihan vaan mielenkiinnosta pyydän vaikka yhden esimerkin mun "asioiden vierestä" -jutusta (mitä se sitten tarkoittaakin)?
- Nukahtanut
Eiköhän lähtökohtasesti jokainen pyri siihen, että asiat riitelee, ei ihmiset
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
- Sukututkija
En tunnista. Päinvastoin.pavloff kirjoitti:Mä saan jatkuvasti palautetta siitä miten kirjoitan tänne palstalle ja se alkaa nyt oikeasti vituttaa.
Kahdesti muistan olleeni selvästi oppositioissa tässä foorumissa. Toinen keskustelu koski karttamista ja toinen muistaakseni Uskontojen uhrien edesottamuksia. Molemmat enemmän tai vähemmän herkkiä aiheita entisille todistajille. Esitin molemmista aiheista ehkä turhankin seikkaperäisesti poikkeavan mielipiteen, mutta en muista kenenkään ottaneen asiasta mitenkään ihmeemmin kierroksia. Moni sanoi oman mielipiteensä, kuten itsekin, ja siinä se sitten oli.
En olen seurannut sinun kirjoittelua, kuten en enää muitakaan niin kovin pilkun tarkasti, mutta yhden neuvon antaisin: pyri perustelmaan näkemyksesi niin hyvin kuin pystyt, pidä asiat asioina, äläkä anna niiden muuttua liian henkilökohtaisiksi niin ajan kanssa tulee ihan hyvää. On myös hyvä omata sen verran itsekritiikkiä, että kun on saanut mielestään sanottua asiansa, niin ymmärtäisi lopettaa ennen kun menee liian saman saman asia jauhamiseksi.
Rauhaa nyt vain. Niin kun joku viisaampi taannoin sanoi, että "kyllä se siitä sitten".
-
YksinäinenSusi
Ongelma saattaa olla siinä että kiinnostunut tuntee loukkaavaksi sen että järjestöä moititaan. Ja vaikka järjestöä moitittaisiin täysin aiheellisesti, niin siltikin kiinnostunut loukkaantuu siitä.
Kiinnostuneelle - riippuen kuin kauan on tutkinut jehovantodistajien kanssa - saattaa järjestön opit jo tuntua hieman pyhiltä ja jos näitä sitten kritisoidaan joltain taholta kuten vaikkapa tämä palsta kritisoi, niin se voi loukata sitä kiinnostunutta joka tuntee järjestön opit pyhiksi.
Osasyy loukkaantumisesta voi olla tämä.
Tietysti ylilyöntejä aina tahtoo tulla vaikka orsi pitäisi ensin ottaa pois omasta silmästä, ennen kuin huomauttaa toisen silmässä olevasta oljenkorresta.
Mutta ihmisiä ollaan ja ylilyöntejä tulee ja joku loukkaantuu vakavasti. Ylilyönteihin kannattaa tottua ja ne kannattaa ehkä vain ohittaa jos ne tuntuu provokatiivisilta tai liian lapsellisilta. Ei niihin kannata takertua.
Omalta kohdaltani pyydän anteeksi pavloffilta mikäli olen sanonut palstalla jotain joka on pavloffia loukannut ja ryhdistäydyn omalta osaltani että en kirjoittelisi jatkossa asioiden vierestä, jonka olen havainnut omassa kirjoittelussani ainakin olevan vialla melko monesti.
Kiinnostuneelle - riippuen kuin kauan on tutkinut jehovantodistajien kanssa - saattaa järjestön opit jo tuntua hieman pyhiltä ja jos näitä sitten kritisoidaan joltain taholta kuten vaikkapa tämä palsta kritisoi, niin se voi loukata sitä kiinnostunutta joka tuntee järjestön opit pyhiksi.
Osasyy loukkaantumisesta voi olla tämä.
Tietysti ylilyöntejä aina tahtoo tulla vaikka orsi pitäisi ensin ottaa pois omasta silmästä, ennen kuin huomauttaa toisen silmässä olevasta oljenkorresta.
Mutta ihmisiä ollaan ja ylilyöntejä tulee ja joku loukkaantuu vakavasti. Ylilyönteihin kannattaa tottua ja ne kannattaa ehkä vain ohittaa jos ne tuntuu provokatiivisilta tai liian lapsellisilta. Ei niihin kannata takertua.
Omalta kohdaltani pyydän anteeksi pavloffilta mikäli olen sanonut palstalla jotain joka on pavloffia loukannut ja ryhdistäydyn omalta osaltani että en kirjoittelisi jatkossa asioiden vierestä, jonka olen havainnut omassa kirjoittelussani ainakin olevan vialla melko monesti.
Viimeksi muokannut YksinäinenSusi, 20.02.2016 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Veli-Hopea
Älkää nyt hyvät ihmiset suuttuko siitä että ei olla samaa mieltä.
Kyllä tällä palstalla saa vittu vääntää kukin minkä verran tahtoo ja siitä on ihan turha suuttua jos joku ei taivu toisen mielipiteeseen tai tahtoon.
Pavloff anna mennä vaan. Kysy,sanele ja puhu.
Sitä varten tämä palsta on. Sinä olet hyvä ihminen ja we <3 u vaikka välillä ollaankin eri mieltä.
Muutenkin olet mielestäni tosi söpö , mutta älä kerro pelkurille että sanoin niin
Kyllä tällä palstalla saa vittu vääntää kukin minkä verran tahtoo ja siitä on ihan turha suuttua jos joku ei taivu toisen mielipiteeseen tai tahtoon.
Pavloff anna mennä vaan. Kysy,sanele ja puhu.
Sitä varten tämä palsta on. Sinä olet hyvä ihminen ja we <3 u vaikka välillä ollaankin eri mieltä.
Muutenkin olet mielestäni tosi söpö , mutta älä kerro pelkurille että sanoin niin
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
pavloff
- Viesti:
Tarkoitan sitä palautetta mitä saan jatkuvasti kommenttieni muotokielestä, että koko ajan on semmoinen olo että vittu mä olen joku idiootti ja on parempi olla vaan hiljaa koska ei se muoto kuitenkaan teille kelpaa; aina on liian vähän perusteluja tai liian huonosti sitä tai tätä - pitää olla joku yliopistoprofessori että tänne saa kirjoittaa selvästikin
Ja täytyy tutustua ryhmän konseksukseen vai mikä se nyt oli ja ottaa huomioon mitä nyt sit ikinä. Sääntöjä säännön perään enkä mä osaa sellaista. Mä en osaa lukea sosiaalista normistoa, mun aivoissa ei ole sellaista kykyä. Ilmeisesti siitäkin varmaan tulis toimittaa joku lääkärintodistus että kukaan uskoo. Niin mä en näe miten tää eroaa siitä miten täällä syytetään todistajia säännöistä joita ne asettaa. Musta meininki näyttää ihan samalta.
Mä en käsitä eikö voi olla vaan ihminen, sellaisena kuin kukin on ja jengi voi sit kysellä lisää jos jotain sisältöön tarvitsee ilman että focus on kommenttien muotoon tai keskustelufoorumin tuntemukseen kohdistuvassa nillityksessä.
ENITEN MUA LOUKKAA SE ETTÄ MUN KUVITELLAAN VÄLITTÖMÄSTI HALUAVAN MUKA JOTAIN IKÄVÄÄ (KUTEN TROLLAAMISTA, MONEN NIMIMERKIN AVAAMISTA, JONKUN HAUKKUMISTA, TMS) ENNEN KUIN EDES KYSYTÄÄN MISTÄ ON KYSE!!!! Vaikka mä en ole eläissäni halunnut kellekään mitään pahaa tai ikävää! Ei ihmiset mun mielestä ole täällä toisiaan kiusaamassa. Mä en ainakaan ole.
Ja täytyy tutustua ryhmän konseksukseen vai mikä se nyt oli ja ottaa huomioon mitä nyt sit ikinä. Sääntöjä säännön perään enkä mä osaa sellaista. Mä en osaa lukea sosiaalista normistoa, mun aivoissa ei ole sellaista kykyä. Ilmeisesti siitäkin varmaan tulis toimittaa joku lääkärintodistus että kukaan uskoo. Niin mä en näe miten tää eroaa siitä miten täällä syytetään todistajia säännöistä joita ne asettaa. Musta meininki näyttää ihan samalta.
Mä en käsitä eikö voi olla vaan ihminen, sellaisena kuin kukin on ja jengi voi sit kysellä lisää jos jotain sisältöön tarvitsee ilman että focus on kommenttien muotoon tai keskustelufoorumin tuntemukseen kohdistuvassa nillityksessä.
ENITEN MUA LOUKKAA SE ETTÄ MUN KUVITELLAAN VÄLITTÖMÄSTI HALUAVAN MUKA JOTAIN IKÄVÄÄ (KUTEN TROLLAAMISTA, MONEN NIMIMERKIN AVAAMISTA, JONKUN HAUKKUMISTA, TMS) ENNEN KUIN EDES KYSYTÄÄN MISTÄ ON KYSE!!!! Vaikka mä en ole eläissäni halunnut kellekään mitään pahaa tai ikävää! Ei ihmiset mun mielestä ole täällä toisiaan kiusaamassa. Mä en ainakaan ole.
-
YksinäinenSusi
Provokatiiviset ja suututtavat kommentit voi ohittaa. Voi valita sen kelle vastaa. Ei tarvitse alentua riitelemään niiden kanssa joiden kanssa ei pysty keskustelemaan.pavloff kirjoitti: Niin mä en näe miten tää eroaa siitä miten täällä syytetään todistajia säännöistä joita ne asettaa. Musta meininki näyttää ihan samalta.
Varmaa sinäkin olet löytänyt palstalta edes jonkun/jotkut jonka kanssa voi keskustella. Lähde siitä. Keskustele vain sen/niiden kanssa. Anna muiden rähistä siinä ympärillä. Mitä se haittaa. Ei siitä tarvitse välittää.
Kyllä mode sitten hoitaa ja ottaa yhteyttä jos jotain pitää omassa kirjoittelussa muokata. Se on moderaattorin tehtävä. Muiden juonittelut voi jättää omaan arvoonsa, jos kokee ettei niissä ole perää.
Täällä palstalla kirjoittelevat järjestön prässäämät rikkinäiset ihmiset ja siksi kirjoittelukäyttäytyminen on usein myöskin rikkinäistä.
Mutta yritämme oppia ja parantaa ulostuontiamme kirjoittelussa.
That's it.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
- Tony
Jos ja kun joku asia on sinulle jehovantodistajuutta koskien epäselvää, kysy. Kysymysten muotoiluun ei tarvita erityistä koulutusta.pavloff kirjoitti:Tarkoitan sitä palautetta mitä saan jatkuvasti kommenttieni muotokielestä, että koko ajan on semmoinen olo että vittu mä olen joku idiootti ja on parempi olla vaan hiljaa koska ei se muoto kuitenkaan teille kelpaa; aina on liian vähän perusteluja tai liian huonosti sitä tai tätä - pitää olla joku yliopistoprofessori että tänne saa kirjoittaa selvästikin
Floodaus, chattäily ja vanhojen ketjujen nostaminen naftaliinista ilman ideaa on pannassa, lääkärintodistuksella tai ilman.Ja täytyy tutustua ryhmän konseksukseen vai mikä se nyt oli ja ottaa huomioon mitä nyt sit ikinä. Sääntöjä säännön perään enkä mä osaa sellaista. Mä en osaa lukea sosiaalista normistoa, mun aivoissa ei ole sellaista kykyä. Ilmeisesti siitäkin varmaan tulis toimittaa joku lääkärintodistus että kukaan uskoo.
Säännöt itsessään eivät ole mikään ongelma, missään. Yhteiskunta on täynnä sääntöjä, ymmärrettävästä syystä. Jos foorumin sääntöjen noudattaminen, rikkominen tai kyseenalaistaminen aiheuttaa joskus hengenvaaran tai niiden takia menettää läheisensä, kuten jehovantodistajuudessa, foorumin sääntöjä on syytä tarkistaa. Muussa tapauksessa foorumin toiminnan vertaaminen uskonnollisen kultin vahingollisiin ja epäinhimillisiin sääntöihin on perusteetonta.Niin mä en näe miten tää eroaa siitä miten täällä syytetään todistajia säännöistä joita ne asettaa. Musta meininki näyttää ihan samalta.
Yleisesti ottaen kannattaa punnita onko ylipäätään hyvä idea osallistua keskustelufoorumin keskusteluihin, mikäli sen ottaa liian vakavasti tai henkilökohtaisesti.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Itse halaisin tuoda esiin ettei tällainen sääntöjen noudattamisen vaatiminen todellakaan ole mitenkään harvinaista.
Esim. MuroBBS:ssä, joka on Suomen ehdottomasti paras tietotekniikan foorumi, on Yleisessä keskustelussa vielä erikseen oma "Virallinen® Tsättithreadi", jonka esittelyssä lukee
Jos tuolla Murossa menee selvittämään ehdottomia totuuksia, niin siellä vasta saatkin sitten varautua perustelemaan. Siellä ei riitä se, että "itsestä tuntuu, vaikkei asia kyllä ole kiinnostanut sen vertaa että olisin asiaa selvitellyt". Ja samalla tavoin naftaliinista nostettuja vanhojen ketjujen nostoja ei katsota hyvällä.
Näin vain halusin tuoda esille, ettei Veljesseuran foorumin säännöt ja käytännöt poikkea normaaleista foorumi-maailmasta. Esim. Facebook ja Twitter ovat taas aivan toisenlaisia ympäristöjä. Jos foorumi-keskustelu on vierasta ja on tottunut some-hässäkkään, voi foorumin tavat tuntua aluksi hankalilta.
Yleensä hyväksi säännöksi todetaan foorumista riippumatta, että tutustu foorumin keskustelukulttuuriin viikko kaksi ennen kuin postaat ensimmäisen viestisi.
Esim. MuroBBS:ssä, joka on Suomen ehdottomasti paras tietotekniikan foorumi, on Yleisessä keskustelussa vielä erikseen oma "Virallinen® Tsättithreadi", jonka esittelyssä lukee
En tarkoita että tänne pitäisi perustaa sellaista, mutta kertonee, että sama ongelma on muuallakin; ei haluta foorumista chatboksia tms. vaan mieluummin asiasisältöinen keskustelu (mikä kulloisellakin foorumilla on mikä sen aiheeseen sopivaa on) halutaan pitää siistinä.muropaketti.com kirjoitti:Tänne kirjoitatte kaikki ne ylimääräiset parin sanan mittaiset tyhjänpäiväisyytenne, keskinäiset ajantappopölinänne, avautumisenne, känniörvellyksenne, flirttailunne, hyvän yön toivottelunne, imbesilliyden tavoittelunne ja hetken mielijohteesta aiheutuvat huutelunne ynnä muut toissijaisuudet, joita muihin Yleistä keskustelua -alueen keskusteluihin ei haluta eksyvän tuottamaan ylimääräistä päänvaivaa jo olemassaolevien ongelmien lisäksi.
Jos tuolla Murossa menee selvittämään ehdottomia totuuksia, niin siellä vasta saatkin sitten varautua perustelemaan. Siellä ei riitä se, että "itsestä tuntuu, vaikkei asia kyllä ole kiinnostanut sen vertaa että olisin asiaa selvitellyt". Ja samalla tavoin naftaliinista nostettuja vanhojen ketjujen nostoja ei katsota hyvällä.
Näin vain halusin tuoda esille, ettei Veljesseuran foorumin säännöt ja käytännöt poikkea normaaleista foorumi-maailmasta. Esim. Facebook ja Twitter ovat taas aivan toisenlaisia ympäristöjä. Jos foorumi-keskustelu on vierasta ja on tottunut some-hässäkkään, voi foorumin tavat tuntua aluksi hankalilta.
Yleensä hyväksi säännöksi todetaan foorumista riippumatta, että tutustu foorumin keskustelukulttuuriin viikko kaksi ennen kuin postaat ensimmäisen viestisi.