katkeraa nillitystä foorumista

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
pavloff
Viesti:

Re: katkeraa nillitystä foorumista

Viesti Kirjoittaja pavloff »

No se että olen nuoruudessa polttanut pilveä ei liity tämänhetkiseen elämääni mitenkään muuna kuin menneenä kokemuksena.

Ja minusta onnellisuus nimenomaan sisältää ajatuksen jossa eletään niin että sekä ise että muut tulevat siitä onnelliseksi. Täällä en kokenut toisten onnelliseksi tekemiseen kykeneväni koska sääntöjä on niin paljon ja tieteelliset vaatimukset niin isot.

Itselleni tämä avautuminen on ollut tärkeää koska palstaa lukee myös moni kaltaiseni joka ei viitsi tänne enää kirjoittaa ja olen tämän avautumiseni kautta löytänyt heitä. Olen siitä erittäin onnellinen :)

Että kaikessa ikävässäkin on lopulta paljon hyvää kunhan on rehellinen ja luottaa siihen.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Veli-Hopea kirjoitti:Ei itsellämme ei, mutta tuskin meidän kenenkään kannattaa jättää sen lisäksi vastaamatta tai kyseenalaistamatta jos jokin taho/asia palstalla menee pupun ja mutun puolelle.
Kunhan Lentävään spagettihirviöön ei kajota.
Jos annamme olla, vuoden päästä palsta on täynnä kaninhatusta vedettyjä perustelemattomia
vätteitä.
Tällainen pelko on olemassa, tosin moderointi toimii. On toiminut alusta alkaen.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Noniin kaikki hyvin loppu hyvin. Foorumi ja sen väki haukututtu paskaksi moderointia myöten.

Hyvä näin. Nyt voidaan jatkaa elämää ja jatkaa keskusteluja.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viesti:

Pyrkimykseni on tulla tunteeni kanssa kuulluksi, ei se että saan haukkua foorumin ja sen väen moderointia myöten. Minulle on tärkeää taistella rehellisyyden ja siitä koituvan vapauden puolesta, yli käyttäytymissääntöjen tai oikean muotokielen. Vaadin moderoinnin taholta oikeutta että vilpittömyyteeni uskotaan kunnes jokin toiminnassani toisin todistaa. Ei ole oikein epäillä ihmistä, saatikka toimia omien epäilyjen puolesta, ennen kuin on edes kysynyt onko oma tulkinta oikea vaiko ei. Voi pyytää tarkentamaan jotain viestiä mieluummin kuin laittaa privana että: "Jatkossa tällaiset kommentit voi jättää kirjoittamatta. Jos on jotain järkevää sanottavaa, sen voi toki tuoda esille.". Koska ihan oikeasti: mä en muista olenko koskaan tuntenut itseäni niin tyhmäksi ja kaikesta yrityksestäni huolimatta epäonnistuneeksi kuin nyt tällä foorumilla. Kun ei se tunnu hyvältä mogata JATKUVASTI. Ei sillä lailla kasvateta ketään onnelliseksi. Mä en tiedä miten muilla sanoilla puhuisin tätä asiaani, sen kuitenkin tiedän etten halua haukkua ketään.

Mä taistelen oikeudestani olla vapaa muiden projisoinneista. Se että mä teen jotain ei tarkoita samaa kuin se tarkoittaisi silloin kun sä teet tuota samaa (ujous on hyvä esimerkki projektiosta: ujo voi olla nurkassa hiljaa tai hölöttää suuna päänä > minä joka ilmennän ujouttani hölöttämällä projisoin helposti nurkassa hiljaa istuvat ylimieliseksi vain koska JOS MINÄ OLISIN TUO HLÖ niin MINUSSA TUOLLAINEN toiminta tarkoittaisi tätä ja tätä). Me ei olla samanlaisia me ihmiset!

Ja ihan takuuvarmastikin mulle sopis paremmin veljesseuran facebook-ryhmä tms. Sellaista ei vaan ainakaan löytynyt kun etsin. Niin en mä tiedä mihin menen :(
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
pelkuri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelkuri »

Niin, toi on hyvä pointti toi toimiminen ennen kysymistä. Esim. Tony lukotti mun esittelyketjun ennenkuin edes kysyi pitääkö tulkintansa kahdesta samasta profiilista paikkaansa. Ja laittoi vaan viestiä, että "mitä järkeä oli perustaa kaksi samaa profiilia".

Justice for all, eiks se niin menny? Myös asperger -ihimisille.
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ylläpito ei tule jatkossakaan kyselemään jokaisen sääntöjen vastaisen viestin perään, että mitä sillä mahdollisesti tarkoitetaan. Kaikki pääsevät vähemmällä kun pysytään yleisesti hyväksyttyjen sääntöjen puitteissa. Mikäli tämä on ylivoimaista, foorumin keskusteluihin ei kannata osallistua.
pelkuri kirjoitti:Esim. Tony lukotti mun esittelyketjun ennenkuin edes kysyi pitääkö tulkintansa kahdesta samasta profiilista paikkaansa. Ja laittoi vaan viestiä, että "mitä järkeä oli perustaa kaksi samaa profiilia".
Kaksi samantyylistä aloitusta, samasta IP:stä, joissa kummassakin käytetään termiä jota ei ole koskaan käytetty tällä foorumilla. Kyllä, ensimmäinen epäily on että jollain on nyt hauskaa itsensä kanssa. Ei olisi ollenkaan ensimmäinen kerta kun foorumille eksyy multipersoona.
Justice for all, eiks se niin menny?
Jep. Floodaukseen, chattäilyyn ja vanhojen ketjujen nostamiseen one-linereilla ilman sisältöä puututaan tasapuolisesti. Mikäli sääntöjen vastainen toiminta korostuu käyttäjän X toimesta, myös toimintaan puututaan korostetusti. Lisäksi käyttäjää ohjeistetaan ettei vastaavaa tapahtuisi jatkossa.

Ja nyt ihan aikuisten oikeasti: mikä tässä kuviossa voi oikeasti olla vaikeaa ymmärtää?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

pelkuri kirjoitti:
sinner74 kirjoitti: Juuri tuon tyyppiset kommentit ovat osoituksia siitä, että foorumia ei kunnioiteta alkuunkaan.
What? Mitä sä tarkotat tolla sanoa? Meinasin tällä tota viittausta suomi24:seen joka kokemukseni mukaan on suhteellisen tyhjäpää foorumi - niinkuin tässä jo todettiin.
Ymmärsin väärin, että mihin viittasit, pahoittelen.
And Justice For All
Veli-Hopea

Joko ne nillitykset nyt on nillitetty niin voitaisiin jatkaa keskustelua muista asioista vai vieläkö nyt on jotakin mistä halutaan valittaa?

Ylläpidolle kyllä pinnat, pitkä on teidän siima.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viesti:

Ok
pelkuri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelkuri »

Huomasin tuossa kun laitoin Sinnerille viestiä, että tulin määritelleeksi tän tarkoittamani kritiikin suhteellisen selkeäksi. Että toivottavasti menee seulasta läpi?

Tässä siis kritiikkini lyhyesti, jota olen foorumilla havainnut:

1) Säännöistä riippumaton, yhteisöille ajan saatossa kehittyvä ominainen piirre, jossa syntyy hierarkinen, "sanomaton" järjestys (en tarkoita välttämättä moderaattoreita) jota myötäillään ja jonka mukaan toimitaan.

2) Yleisessä keskustelussa vaadittava muotokieli ei sovi kaikille.

Kaikille avoin keskustelu tulisi olla vapaa muotokielelle asetetusta paineesta, sillä ihmiset ovat hyvin erilaisia - eivätkä kaikki kykene muuhun kuin purkamaan sielunsa auki. Jos ensimmäisenä tivataan (vielä vihaisesti) perusteluja ja syytetään typeryydestä, niin tämä voi olla tietyssä henkisessä tilassa (herkälle ihmiselle), hyvinkin rikkova tyyli toimia. Vastaus ei ole "vertaistuki" -osasto, koska kyse on muodollisesta seikasta, eikä sisällöllisestä. Tämä ongelma on ilmeisesti usealla, harvempi siitä vain uskaltaa puhua ääneen.
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
Veli-Hopea

sanomaton" järjestys (en tarkoita välttämättä moderaattoreita) jota myötäillään ja jonka mukaan toimitaan.
Et tarkoita välttämättä moderaattoreita, niin mitä?
Minä ainakin vastaan ja kirjoitan mitä minä haluan enkä sitä mitä muut haluavat.
Jos ensimmäisenä tivataan (vielä vihaisesti) perusteluja ja syytetään typeryydestä, niin tämä voi olla tietyssä henkisessä tilassa (herkälle ihmiselle), hyvinkin rikkova tyyli toimia.
Eli tietyssä henkisessä tilassa (herkkä ihminen) saa puhua mutua ja höttöä minkä tahtoo mutta perusteluja ei saa kysyä?

pavloff
Viesti:

Mikä on kellekin höttöä. Saako täällä esim uskoa Raamattuun millään lailla? Saako olla vastaamatta kysymyksiin jos kokee että joutuu silloin liikaa paljastamaan itselleen arkoja asioita joiden tuomitsemista ei vielä kestä? Vai leimataanko heti typeräksi ja aletaan viisastella? Ja onko oikeus olla edes moderoinnin taholta ilman leimoja ja väärintulkintoja?
Veli-Hopea

Saako täällä esim uskoa Raamattuun millään lailla?
Ihan vapaasti, saako olla uskomatta?
Saako olla vastaamatta kysymyksiin jos kokee että joutuu silloin liikaa paljastamaan itselleen arkoja asioita joiden tuomitsemista ei vielä kestä?
Mielestäni ei saa. Jos jotain esittää totuutena, se on perusteltava ja hyvin. Ihmeellistä että saisi esitellä asioita totuutena sen takia kun ne on itselle vaikeita asioita,eikä voi perustella.

Täällä on muitakin lukijoita. Pitääkö heidän lukea perustelematonta mutua?
Ja onko oikeus olla edes moderoinnin taholta ilman leimoja ja väärintulkintoja?
Eiköhän nämä moderoinnin leimat ja väärintulkinnat ole selvitetty jo useampaan otteeseen, vieläkö siitä jaksetaan jankata?

Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

pelkuri kirjoitti:ihmiset ovat hyvin erilaisia - eivätkä kaikki kykene muuhun kuin purkamaan sielunsa auki. Jos ensimmäisenä tivataan (vielä vihaisesti) perusteluja ja syytetään typeryydestä, niin tämä voi olla tietyssä henkisessä tilassa (herkälle ihmiselle), hyvinkin rikkova tyyli toimia.
Tämä nillitysketju on auttanut ymmärtämään, että jotkut voivat oikeastikin kokea foorumin ilmapiirin kovaksi. Pitää jatkossa varmaan vähän tarkemmin yrittää lukea rivien välistä millä mielellä ihminen on liikkeellä.

Sielun auki purkamisessa on se huono puoli, että se on aika yksisuuntaista hommaa. Peruslähtökohta kumminkin on, ainakin muualla kuin vertaistukipuolella, että kirjoittelusta pitäisi olla jotain hyödyllistä tai hauskaa muillekin. Ymmärtääkseni et pidä ongelmana niinkään sääntöjä tai moderointia, vaan kirjoittajien luomaa yleistä ilmapiiriä. Mitä "me" voisimme asialle tehdä?
mirjam123

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Polyester: "Tämä nillitysketju on auttanut ymmärtämään, että jotkut voivat oikeastikin kokea foorumin ilmapiirin kovaksi."

Totta
Lukittu