voidellut ja asioiden muuttaminen
Valvoja: Moderaattorit
-
Marjolie
Re: voidellut ja asioiden muuttaminen
Ilmestys 7: 4-8 puhutaan heimoista joista jokaisesta oli valittu jo 12 000. Tuossa puhutaan esim. Manassen heimo...niin mistä joku nykyajan voidelluksi sanottu voi tietää mihin heimoon hän kuuluu.
-
Polyester
Voidelluthan kuulemma tietävät oman statuksensa yhtä selvästi kuin tietävät, ovatko miehiä vai naisia (ok, tietysti sekin voi joskus olla epäselvää tai vehkeet voivat tuntua vääriltä, mutta ei mennä nyt siihen) niin voisi luulla, että pyhä henki kertoisi heimonkin.Marjolie kirjoitti:Ilmestys 7: 4-8 puhutaan heimoista joista jokaisesta oli valittu jo 12 000. Tuossa puhutaan esim. Manassen heimo...niin mistä joku nykyajan voidelluksi sanottu voi tietää mihin heimoon hän kuuluu.
-
Markku Meilo
Se tuli jo tuolla edellä esille, että jehovantodistajan ei tarvitse tietää heimoaan, koska Vt-seura opettaa:Marjolie kirjoitti:...niin mistä joku nykyajan voidelluksi sanottu voi tietää mihin heimoon hän kuuluu.
(Nämä eivät voi olla luonnollisen Israelin heimoja, koska siihen ei koskaan kuulunut Joosefin heimoa, tässä ei ole lueteltu Efraimin eikä Danin heimoja ja leeviläiset asetettiin erikseen palvelemaan temppelin yhteydessä, mutta heitä ei laskettu yhdeksi 12 heimosta. Ks. 4. Moos. 1:4–16.) (rs sivu 366-367)
-
Veli-Hopea
Minulle on vielä vähän epäselvää mitä nämä 144k voideltua jää taivaaseen touhuamaan kun pyhä kaupunki, jerusalem laskeutuu tänne ihmisten keskuuteen?
Tuleeko nämä mukaan vai jäävät sinne?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Nukahtanut
Toi on kans mulle ollut aina mysteeri. Hallitsevat 1000v taivaassa, mutta mitä sitten?Veli-Hopea kirjoitti:Minulle on vielä vähän epäselvää mitä nämä 144k voideltua jää taivaaseen touhuamaan kun pyhä kaupunki, jerusalem laskeutuu tänne ihmisten keskuuteen?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Polyester
Emme tiedä varmasti, mutta se ei estä meitä tuomitsemasta niitä, jotka uskovat toisinNukahtanut kirjoitti:Toi on kans mulle ollut aina mysteeri. Hallitsevat 1000v taivaassa, mutta mitä sitten?Veli-Hopea kirjoitti:Minulle on vielä vähän epäselvää mitä nämä 144k voideltua jää taivaaseen touhuamaan kun pyhä kaupunki, jerusalem laskeutuu tänne ihmisten keskuuteen?
-
rippeli
Eikös se virallinen selitys asialle ollut, että "Vaikka emme tiedäkään, mitä nämä voidellut tulevat tekemään tuhannen vuoden päätyttyä, voimme olla varmoja, että Jehovalla on heille hyödyllistä käyttöä kaikkeuden valtakunnassaan"Polyester kirjoitti:Emme tiedä varmasti, mutta se ei estä meitä tuomitsemasta niitä, jotka uskovat toisinNukahtanut kirjoitti:Toi on kans mulle ollut aina mysteeri. Hallitsevat 1000v taivaassa, mutta mitä sitten?Veli-Hopea kirjoitti:Minulle on vielä vähän epäselvää mitä nämä 144k voideltua jää taivaaseen touhuamaan kun pyhä kaupunki, jerusalem laskeutuu tänne ihmisten keskuuteen?
Tai jotenkin noin mä muistan sen konventissa kuulleeni. Saattoi olla valveunta vain
Let me go Master I hate you so
-
Polyester
Ihan oikein menirippeli kirjoitti:Eikös se virallinen selitys asialle ollut, että "Vaikka emme tiedäkään, mitä nämä voidellut tulevat tekemään tuhannen vuoden päätyttyä, voimme olla varmoja, että Jehovalla on heille hyödyllistä käyttöä kaikkeuden valtakunnassaan"
Tai jotenkin noin mä muistan sen konventissa kuulleeni. Saattoi olla valveunta vain
http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2012046KUNINKAALLINEN PAPISTO SAATTAA TYÖNSÄ PÄÄTÖKSEEN
17 Kun kuninkaallinen papisto on suorittanut hyödyllistä palvelusta tuhat vuotta, se on kohottanut maan päällä olevat alamaisensa inhimilliseen täydellisyyteen. Sitten Ylimmäisenä Pappina ja Kuninkaana toimiva Kristus esittää täysin ennallistetun ihmisperheen Jehovalle. (Lue 1. Korinttilaiskirjeen 15:22–26.) Kuninkaallinen papisto on silloin saattanut työnsä päätökseen.
18 Miten Jehova sen jälkeen käyttää näitä kuninkaallisen papiston jäseniä? Ilmestyksen 22:5:n mukaan ”he hallitsevat kuninkaina aina ja ikuisesti”. Keitä he hallitsevat? Raamattu ei kerro sitä. Mutta heidän kuolemattomuutensa ja turmeltumattomuutensa samoin kuin kokemus, joka heille on karttunut epätäydellisen ihmiskunnan auttamisesta, mahdollistavat sen, että heillä tulee olemaan loistoisa osa Jehovan tarkoituksissa kautta ikuisuuden.
Raamattu ei kerro, mutta sehän ei ole ongelma. Kun tekee uskollisesti kenttää, käy kokouksissa ja tottelee elintä, niin kenties pääsee aikanaan itse näkemään
Ei tuossa hirveästi vaihtoehtoja jää. Ihmiset ovat pois laskuista, kun Jehova hallitsee suoraan heitä, ja eläimet tai muut sivilisaatiot tuskin ovat oikeasti vaihtoehtoja. Ehkä hallitseminen on vain vertauskuva. Tietenkään voideltujen tehtävä "hallita kuninkaina maata" ei ole silti vertauskuva. Voidellut myös menevät taivaaseen, koska Raamatussa sanotaan, että he aina tulevat olemaan Jeesuksen kanssa. Tosin ryöväri ei pääse taivaaseen, vaikka Jeesus lupasi olla paratiisissa hänen kanssaan, koska paratiisi ei ole taivaassa vaan maan päällä, jonne Uusi Jerusalem kuvainnollisesti laskeutuu.
- Nukahtanut
Ymmärsinkö nyt oikein? Videolla näkyvä herra ollut jeppula ennen räppi-uraansa, mutta tajusi olevansa voideltu vasta myöhemmin? Aika outoa jos tajuaa sen jälkikäteen. Ja jos on tajunnut, niin onko tullut takaisin sen seurauksena (tuskin mukana, jos räppää), vai mikä kohtalo?artoodetoo kirjoitti:Voideltu hyvinkin. Toiminut tienraivaajana ja avustavana ennen räppiuraansa. Nykytilannetta en tiedä. Voitti räpin SM-kisat muistaakseni 2006 nimellä Hellwood. Tunnetaan myös nimillä Armo Murha ja Uupunut taimi. Ikää taitaa olla mittarissa 38 vuotta. Voideltu hän tajusi olevansa 4 vuotta sitten.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Kyllä mä Tampereen Hervannan tiedän ja Hesan Itäkeskuksen ja Lahden Liipolan, Kuopion Petosen, Joensuun Rantakylän, Lieksan Mähkön, mutta että Voideltu! Ihanko tosi?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Vieras
Omassa ex-seurakunnassani oli eräs nuori nainen joka jostain syystä jäi joksikin aikaa pois, ilmeisesti hän koki ettei ollut oikein arvostettu ja hyväksytty siellä ja tunsi, ettei seurakuntalaiset eläneet ihan täysin raamatun ohjeiden mukaan ja siksi koki jollain lailla pettymystä ja masennusta siitä.
Jonkin ajan kuluttua hän siltten palasi takaisin ja kas kummaa hän huomasikin olevansa voideltu kun otti osaa muistonvietossa nauttimalla viiniä ja leipää. Nyt hän mitä ilmeisemmin tuntee olevansa arvostettu ja tärkeä, tosin kyseinen sisar on silti aika nuori vielä sekä käyttää mielialalääkitystä joten tästä nyt on vaikea sanoa mikä oli se mikä herätti hänent huomaaman olevansa yhtäkkiä voideltu . . luulen, että tuossa on takana vain se arvostuksen hakeminen jonka puutteesta hän selkeästi kärsi aiemmin ja tämä voidelluksi ryhtyminen auttoi kummasti tuntemaan itsensä tärkeäksi.
Jonkin ajan kuluttua hän siltten palasi takaisin ja kas kummaa hän huomasikin olevansa voideltu kun otti osaa muistonvietossa nauttimalla viiniä ja leipää. Nyt hän mitä ilmeisemmin tuntee olevansa arvostettu ja tärkeä, tosin kyseinen sisar on silti aika nuori vielä sekä käyttää mielialalääkitystä joten tästä nyt on vaikea sanoa mikä oli se mikä herätti hänent huomaaman olevansa yhtäkkiä voideltu . . luulen, että tuossa on takana vain se arvostuksen hakeminen jonka puutteesta hän selkeästi kärsi aiemmin ja tämä voidelluksi ryhtyminen auttoi kummasti tuntemaan itsensä tärkeäksi.
-
artoodetoo
Ollut jeppula lapsesta saakka. Ei ole ollut erotettuna missään vaiheessa, mutta muistaakseni menetti avustavan palvelijan tehtävät noihin aikoihin. Asiaan liittyy räppiuran lisäksi muutakin. Räpin SM-kisojen voiton jälkeen olisi saanut hyvän levytyssopparin, mutta päätti panostaa jeppulointiin kunnolla ja lopetti hiljalleen räppitouhut kokonaan.Nukahtanut kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein? Videolla näkyvä herra ollut jeppula ennen räppi-uraansa, mutta tajusi olevansa voideltu vasta myöhemmin? Aika outoa jos tajuaa sen jälkikäteen. Ja jos on tajunnut, niin onko tullut takaisin sen seurauksena (tuskin mukana, jos räppää), vai mikä kohtalo?artoodetoo kirjoitti:Voideltu hyvinkin. Toiminut tienraivaajana ja avustavana ennen räppiuraansa. Nykytilannetta en tiedä. Voitti räpin SM-kisat muistaakseni 2006 nimellä Hellwood. Tunnetaan myös nimillä Armo Murha ja Uupunut taimi. Ikää taitaa olla mittarissa 38 vuotta. Voideltu hän tajusi olevansa 4 vuotta sitten.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Kyllä mä Tampereen Hervannan tiedän ja Hesan Itäkeskuksen ja Lahden Liipolan, Kuopion Petosen, Joensuun Rantakylän, Lieksan Mähkön, mutta että Voideltu! Ihanko tosi?
Asiaan liittyy vielä se, että myös toinen tuttuni päätteli olevansa voideltu samaan aikaan tämän Armo Murhan kanssa. Ikää tällä toisella herralla on 30-vuotta.