Sisäinen rauha?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Polyester

Re: Sisäinen rauha?

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Uskis tietää tutkimattakin miten asiat ovat ja ottaa henkilökohtaisena loukkauksena kaiken kritiikin, mikä hänen uskontoonsa kohdistuu. Se on sisäistä rauhaa se.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Polyester kirjoitti:Uskis tietää tutkimattakin miten asiat ovat ja ottaa henkilökohtaisena loukkauksena kaiken kritiikin, mikä hänen uskontoonsa kohdistuu. Se on sisäistä rauhaa se.
Uskis luulee tutkimattakin miten asiat ovat ja ottaa henkilökohtaisena loukkauksena kaiken kritiikin, mikä hänen luulorakennelmaansa kohdistuu. Se on sisäistä rauhaa se.
takapiru

Viesti Kirjoittaja takapiru »

Markku Meilo kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:Mikä sitten on aito uskis?
No olisko vaikka sellainen joka heittää postauksen jos toisenkin, mutta perustelee hankalat väitteet korkeintaan asian vierestä, aina ei sitäkään. Toistelee samoja vaikka juttunsa ovat osoitetut perusteetomiksi, eli muiden perustelut eivät kelpaa. Esittää jos jonkinlaista sydän- ja henkivikaa niille, jotka esittävät kritiikkiä:

1. Sinulta puuttuu uskoa
2. Sinä olet täynnä ylpeyttä
3. Sinä et erota nykyisiä totuuksia
4. Sinä osoitat riippumattomuuden henkeä
5. Sinä olet Saatanan hallinnassa
6. Sinä olet palvellut Jehovaa ainoastaan päivämäärän takia
7. Sinä pieksät Jeesuksen tosi seuraajia
8. Sinulla on väärä sydämentila
9. Sinä olet heikosti totuudessa
10. Sinä et pysy Jehovan järjestön rinnalla
11. Sinä menet Jehovan edelle
12. Sinusta on tullut valittaja
13. Sinä et tee tarpeeksi kenttäpalvelusta
14: Sinä et rukoile tarpeeksi
15. Sinä laiminlyöt kokoontumisia
16. Sinulla ei ole Jehovan henkeä
Jotenkin noin joo. Mun mielestä (juu, hankala tapaus) aito uskis ei tarvitse mitään muuta kun oman uskonsa itsensä ja jumalansa (huomaa vapaavalintainen jumaluus) välille siten, että noudattaa Raamatun antamia viitteellisiä moraalikäsityksiä oikeasta ja väärästä, toimien muita kohtaan, kuten toivoisi itseään kohtaan toimittavan sydämen rakkaudesta ilman välikäsiä instituutioille.
Markku Meilo

takapiru kirjoitti:Mun mielestä (juu, hankala tapaus) aito uskis ei tarvitse mitään muuta kun oman uskonsa itsensä ja jumalansa (huomaa vapaavalintainen jumaluus) välille siten, että noudattaa Raamatun antamia viitteellisiä moraalikäsityksiä oikeasta ja väärästä, toimien muita kohtaan, kuten toivoisi itseään kohtaan toimittavan sydämen rakkaudesta ilman välikäsiä instituutioille.
Tässä on taas vähemmällä huomiolla se, että on myös sellaisia uskovaisia/uskovia (tarpeeton yliviivattava), jotka eivät tuo näkemyksiään julkisesti esille. Itse asiassa kaikki eivät kokemukseni mukaan tuo näkemyksiään laajemmin esille pienemmässäkään piirissä.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Se että uskova ihminen eksyy esim tänne, johtunee kahdesta asiasta.

Halutaan tietää mitä täällä puhutaan ja halutaan näyttää se kuuluisa kaapin paikka, kertoa siis "mikä on totuus".

Se on pirun hankala tie se, jossain vaiheessa kun aina huomaa ettei kaikki niin mustavalkoista olekaan kun on luullut.

Se on hetki milloin joko aletaan miettiä asioita vähän laajemmalla perspektiivillä tai sitten loukkaannutaan ja haistatetaan paskat.

Siitä huolimatta uskis on mielestäni aina aito uskis niin kauan kuin tämä uskoo, riippumatta siitä mitkä teot ovat.

Esimerkiksi minä uskon että viljasta ja gluteenista on haittaa minulle, välillä syön sitä kuitenkin. Kuitenkin uskon että se siitä on haittaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
takapiru

Viesti Kirjoittaja takapiru »

Veli-Hopea kirjoitti:Se että uskova ihminen eksyy esim tänne, johtunee kahdesta asiasta.

Halutaan tietää mitä täällä puhutaan ja halutaan näyttää se kuuluisa kaapin paikka, kertoa siis "mikä on totuus".

Se on pirun hankala tie se, jossain vaiheessa kun aina huomaa ettei kaikki niin mustavalkoista olekaan kun on luullut.

Se on hetki milloin joko aletaan miettiä asioita vähän laajemmalla perspektiivillä tai sitten loukkaannutaan ja haistatetaan paskat.

Siitä huolimatta uskis on mielestäni aina aito uskis niin kauan kuin tämä uskoo, riippumatta siitä mitkä teot ovat.

Esimerkiksi minä uskon että viljasta ja gluteenista on haittaa minulle, välillä syön sitä kuitenkin. Kuitenkin uskon että se siitä on haittaa.
Helpompaa antaa jokaisen uskoa kuten lystäävät.
Polyester

Markku Meilo kirjoitti:Uskis luulee tutkimattakin miten asiat ovat ja ottaa henkilökohtaisena loukkauksena kaiken kritiikin, mikä hänen luulorakennelmaansa kohdistuu. Se on sisäistä rauhaa se.
Uskis voi joskus nikkaroida luulorakennelmansa itsekin, mutta useimmiten se saadaan perintönä vanhemmilta tai ostetaan mukavanoloiselta kauppiaalta reilunoloisella osamaksusopimuksella.

Riippumatta siitä miten luulorakennelma on saatu, kyseessä on uskiksen kallein aarre, jota täytyy puunata ja ihastella päivittäin, korkeintaan silloin tällöin jostain kohtaa harkitusti korjaten.

Jos joku tulee sanomaan, että luulorakennelma on vino ja se kannattaisi oikeastaan purkaa kokonaan, hänet täytyy pikimmiten ja moitteen kera toimittaa pois paikalta. Jos ajatus jää häiritsemään ja luulorakennelma alkaa näyttää omaankin silmään vinolta, täytyy pää kääntää sopivaan asentoon, ja niin luulorakennelma on taas suorassa.
Veli-Hopea

Helpompaa antaa jokaisen uskoa kuten lystäävät.
No näin on. Siksipä en juoksekaan kenenkään ovilla tai seisoskele kärryjen luona käännyttämässä ketään.

Jos taas joku yrittää käännyttää minua, kyseenalaistan aika vahvasti.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Marjolie

Viesti Kirjoittaja Marjolie »

Veli-Hopea kirjoitti:Eli tässä tapauksessa tämä kirjoittaja ei löytänyt sitten sisäistä rauhaa veljesseuran foorumilta vaan puhuu siitä negatiiviseen sävyyn kirjoitellen s24 palstalla kun se sitten tuo rauhan ilman vatulointia?

Täällä on ilmeisesti sitten ollut joitakin kirjoituksia jonka kanssa on joutunut painimaan kunnolla kun mielenrauha mennyt ja siihen tarjotaan nyt sitten lääkkeeksi sitä ettei asioista kannata keskustella.

Muurataan veljesseuran foorumin eteen muuri ja huudellaan toisella palstalla.

Toimii kai sekin. Eihän täällä toki kannata kirjoittaa Veikko Leinosenkaan mielestä, liian vakavat asiat kyseessä.

Kannattaa unohtaa koko palsta ja mennä kokoukseen.
Heräsi mielenkiinto...Mistäs Leinonen sen tietää mitä täällä kirjoitellaan, jos tämä on kiellettyjen sivujen listalla. Onko Leinonen itse käynyt täällä tiirailemassa :roll:
Veli-Hopea

Mistäs Leinonen sen tietää mitä täällä kirjoitellaan, jos tämä on kiellettyjen sivujen listalla. Onko Leinonen itse käynyt täällä tiirailemassa :roll:
Jos Leinonen sanoo että internetin palstoilla valehdellaan ja vääristellään , niin eiköhän joku ole käynyt sen tarkistamassa..miten sen muuten voi tietää.

Jos sitten ei ole tarkistettu ,on tuollaiset väitökset puhdasta valehtelua.

Mutta taisihan tuo Aila Ruohon kirjankin tuomita,jos oikein muistan ja osasi tehdä sen ilman että oli edes kantta avannut.

Nyt tuli hatusta, korjatkaa jos meni ihan huti.

Polyester

Marjolie kirjoitti:Heräsi mielenkiinto...Mistäs Leinonen sen tietää mitä täällä kirjoitellaan, jos tämä on kiellettyjen sivujen listalla. Onko Leinonen itse käynyt täällä tiirailemassa :roll:
Ainakin hänellä vaikuttaisi olevan kuudes aisti, jonka perusteella hän tietää varsin hyvin mitä JP:n sivuilla tapahtuu :D

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s360.html
Marjolie

Viesti Kirjoittaja Marjolie »

Polyester kirjoitti:
Marjolie kirjoitti:Heräsi mielenkiinto...Mistäs Leinonen sen tietää mitä täällä kirjoitellaan, jos tämä on kiellettyjen sivujen listalla. Onko Leinonen itse käynyt täällä tiirailemassa :roll:
Ainakin hänellä vaikuttaisi olevan kuudes aisti, jonka perusteella hän tietää varsin hyvin mitä JP:n sivuilla tapahtuu :D

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s360.html
Välillä mietin miten Leinonen voi olla johdossa, jos tekee heidän opetustensa vastaisesti? Jos normi rivitodistaja olis jääny kiinni näiden sivujen lukemisesta ja kirjoittelusta, niin varmaan olis tullu erotetuks. Leinonen voi siellä omassa mielessään ajatella tekeekö hän itse niin kuin on opettanut ;). Aivan varmasti on lukenu Ailan kirjankin. Taitaa Leinukka olla enemmän huolissaan siitä mitä erotetut kirjottelee, kun itse Jumalan sanasta.
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Tiiäpä tuota vaikka Leino Veikkonen omistais tännekin tunnuksen ja lueskelee salaa :D
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Markku Meilo

Marjolie kirjoitti:Välillä mietin miten Leinonen voi olla johdossa, jos tekee heidän opetustensa vastaisesti? Jos normi rivitodistaja olis jääny kiinni näiden sivujen lukemisesta ja kirjoittelusta, niin varmaan olis tullu erotetuks.
Toi on Vt-liikkeen arkea, ylemmällä tasolla ei ole pelkoa erottamisesta, vai oletko kuullut ketään vanhinta monotetun sen takia, että ovat piilotelleet jt-pedofiiliä seurakunnassaan? Tai oletko kuullut ketään asianosaista monotetun tekemisistään UN/DPI/NGO-liitännäisjäseneksi hakeutumisesta?

Ainakin englanninkielisiä xjt-palstoja on valvottu aivan järjestelmällisesti, onpa yksi tehtävään nimetty britti yksilöitykin netissä. Miksi Suomessa ei seurattaisi samalla tavalla järjestetysti jo ihan ikioman kielemme pakottamana. Eikä yksityinen seuraaminenkaan ole ollut pahasta ainakaan H2O:n aikana, jolloin minulle soitti vanhin nimenomaan H2O:lla olleen kirjoituksen takia, udellen kirjoittajaa.
Taitaa Leinukka olla enemmän huolissaan siitä mitä erotetut kirjottelee, kun itse Jumalan sanasta.
Tottahan toki, koska Raamattu ei tue esimerkiksi kaikkein merkittävintä Vt-opetusta. Esimerkiksi UN/DPI/NGO-liitännäisjäsenyydestä häneltä kysyneet ovat kertoneet suurimman huolen olleen siitä mistä em. tieto on kotoisin. Surkuhupaisasti sama huoli oli ovellani käyneellä jehovantodistajalla. Itse mädännäisyydestä ei halunnut keskustella, vaan siitä mistä olin tietoni saanut, en nimittäin kertonut olevani xjt.
Polyester

Nukahtanut kirjoitti:Tiiäpä tuota vaikka Leino Veikkonen omistais tännekin tunnuksen ja lueskelee salaa :D
Ehkäpä, mutta en usko Leinosen missään nimessä harjoittavan mitään sellaista, mitä Jehova Jumala vihaa. Kuten esimerkiksi luopiosivujen tirkistelyä. Tai valehtelua.

Ihan eri juttu on, jos inhimillisestä epätäydellisyydestä johtuen toisinaan ottaa harha-askeleen ennen kuin itsekään on siitä tietoinen... "hupsista, osuin foorumille", "oho, tuli tongittua pari ketjua läpi - nyt kadun kyllä syvästi" :D
Vastaa Viestiin