leffan arvostelu hesarissa: http://www.hs.fi/arviot/elokuva/a1448510475783Dokumentaristi Davis Guggenheimin elokuva Malala kertaa tämän nuoren pakistanilaisnaisen (Malala Yousafzai) dramaattisen tarinan varhaiskypsästä koulutuskampanjoitsijasta Luoteis-Pakistanin Swatin laaksosta kokonaisen ihmisoikeusliikkeen keulakuvaksi.
Kautta aikain nuorimman rauhan Nobelistin tarina
Valvoja: Moderaattorit
- Nukahtanut
Kautta aikain nuorimman rauhan Nobelistin tarina
Ensi sunnuntaina tulee telkkarista dokkari, jonka päähenkilön toimista jeppulatkin olis kateellisia.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Markku Meilo
Re: Kautta aikain nuorimman rauhan Nobelistin tarina
Malalan todella rohkeaa esimerkkiä ja voimakasta tahtoa lainkaan väheksymättä olen sitä mieltä, että ilman isänsä (paikallisesti katsoen) poikkeavaa asennetta tilanne olisi hyvin todennäköisesti kovin erilainen. Olin aivan häkeltynyt kun näin Malalan ja isänsä aikoinaan Skavlanissa.
Malala on täysin erisuuntainen esimerkki elämän arvostuksesta kuin yksikään elämänsä Vt-verialttarille uhrannut jt.
Malala on täysin erisuuntainen esimerkki elämän arvostuksesta kuin yksikään elämänsä Vt-verialttarille uhrannut jt.
- Nukahtanut
Joo toki isukilla oli osaa asiassa koko lapsuuden ajan, mutta eipä se esim tohon ampumiseen vaikuttanut. Moni olis sen jälkeen vaiennut kummasti, mutta Malala ei. Ja sitä pidän hienona asiana.Markku Meilo kirjoitti:Malalan todella rohkeaa esimerkkiä ja voimakasta tahtoa lainkaan väheksymättä olen sitä mieltä, että ilman isänsä (paikallisesti katsoen) poikkeavaa asennetta tilanne olisi hyvin todennäköisesti kovin erilainen. Olin aivan häkeltynyt kun näin Malalan ja isänsä aikoinaan Skavlanissa.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Markku Meilo
Nimenomaan kulttuurissa, jossa tytöt ovat kaupattavaa biomassaa, tämä isä kertoi rohkaisseensa Malalaa olemaan oma itsensä, ampuminen oli sitten jo myöhempi tapahtuma. Malalan faijassa aistin pakistanilaiseksi jotain todella poikkeuksellista. On toki pieni kohortti, mutta paras kaverini meni naimisiin pakistanilaisen naisen kanssa ja sitä kautta olen omaksunut jotain asiaan liittyvää.Nukahtanut kirjoitti:Joo toki isukilla oli osaa asiassa koko lapsuuden ajan, mutta eipä se esim tohon ampumiseen vaikuttanut. Moni olis sen jälkeen vaiennut kummasti, mutta Malala ei. Ja sitä pidän hienona asiana.
- Nukahtanut
No sehän tuolla on suurin kanto kaskessa edelleen: Naisten asema. Voi vaan kuvitella, millasta on arkipäiväisessä elämässä.