Tv-ohjelmat
Valvoja: Moderaattorit
-
Marjolie
Tv-ohjelmat
Jutellaampas vähän tv-ohjelmista joita ei voinut katsoa Jehovan todistajana ollessa. Jos tykkäsi katsoa jotain tiettyä poliisisarjaa tai jotain muuta, niin eihän siitä voinut tietystikkään kenenkään kanssa keskustella, kun ei ollut varma katsoiko hän niitä vai oliko se ehdoton ei. Katoinpa kuitenkin salkkareita jt:nä ollessa...olikohan kauheakin synti 
- Nukahtanut
Re: Tv-ohjelmat
Mä muistan lapsuudesta ehdottomalla kieltolistalla olleen pokemonit
Kuulemma jo nimi viittas demoneihin. No, toki jos tuota nimeä tarpeeks vääntelee, niin saahan tosta demon-sanan aikaiseksi... Oikeasti nimi tosin tulee sanoista "pocket monsters".
Harry Potterit oli toki kans kiellettyjä, koska siinä oli noituutta.
Harry Potterit oli toki kans kiellettyjä, koska siinä oli noituutta.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Veli-Hopea
Ei justiin muista nimetä yhtään mutta kyllä se kanava vaihtu aika äkkiä jos tissi vilahti ruudussa.
Kaikki mikä viittas siihen että jonkinmoinen eroottinen scene oli edessäpäin niin äkkiä väännettiin ylen ykköselle
, ainakin silloin kun oli vieraita.
Olihan se niin kauheen paha juttu että melkeen piti mennä kertaamaan päivän teksti, jos sitä oli edes luettu.
No, olihan sitä lavalta toitotettu mitä ei ole sopivaa katsella. Vähän ylireagointia kyllä.
Piirretyistä tais olla smurffit vähän pannassa, niinkun nykyään taitaa olla se Sparlock the wizard vaimikäsenytoli.
Kaikki mikä viittas siihen että jonkinmoinen eroottinen scene oli edessäpäin niin äkkiä väännettiin ylen ykköselle
Olihan se niin kauheen paha juttu että melkeen piti mennä kertaamaan päivän teksti, jos sitä oli edes luettu.
No, olihan sitä lavalta toitotettu mitä ei ole sopivaa katsella. Vähän ylireagointia kyllä.
Piirretyistä tais olla smurffit vähän pannassa, niinkun nykyään taitaa olla se Sparlock the wizard vaimikäsenytoli.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
takapiru
Itse olen miettinyt, onko tässäkin jokin "kastijako". Tuttavaperheen isoäiti ja lastenlapset seurasivat edellisellä talvella sarjaa, jota minä en suodattanut edes maailmallisena. Samoin salkkareita. Sekään ei mene sensuuristani läpi. K.o. perhe on siis ainakin kolmannen polven jt:a. Samassa sakissa opiskellaan ja ollaan töissä yrittäjinä...
-
Marjolie
Yks tienraivaaja sisar vei meitä nuoria kerran elokuviin katsomaan kapteeni cornellin mandoliinia. No siinä kateltiin jonkin aikaa kunnes silmien eteen tuli varsin intiimi seksikohtaus. Eipä siinä voinu oikee poiskaan lähtee elokuvateatterista
varmaa tätä sisarta hävetti sen jälkee.
-
synniton
Salaisia kansioita ei kotona saanut katsoa, olin joku teini-ikäinen kun se sarja tuli telkkarista. Jotkut jt:t sitä kuitenkin katsoivat. Minä ja mun todistajakaverit tykättiin paljon Harry Potterista, mutta siitä ei kaikille voinut puhua. Järkeiltìin itsellemme, että kyllä Disneynkin saduissa on noitia eikä niitä ole kukaan kieltänyt. Kauhuleffat yms. olivat myös kotona kiellettyjä, mutta niitä tuli katseltua sitten muualla.
-
YksinäinenSusi
3. polven todistajilla on laaja omatunto, joka sallii melkein kaiken.takapiru kirjoitti:Itse olen miettinyt, onko tässäkin jokin "kastijako". Tuttavaperheen isoäiti ja lastenlapset seurasivat edellisellä talvella sarjaa, jota minä en suodattanut edes maailmallisena. Samoin salkkareita. Sekään ei mene sensuuristani läpi. K.o. perhe on siis ainakin kolmannen polven jt:a. Samassa sakissa opiskellaan ja ollaan töissä yrittäjinä...
Vasta mukaan kääntyneet todistajat ovat kaikkein tiukkapipoisimpia, koska jt-uskonnollinen kääntymys on heidän oma valintansa, eikä perittyä ja pakotettua kuten 3.polven kulttuuritodistajilla.
Toisaalta kulttuuritodistajat helposti kompastuttavat kiinnostuneita laajalla omallatunnollaan, kuten tässä nyt on ilmeisesti vähän niinkuin käymässä kohdallasi.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Veli-Hopea
Pääasia että sai kattoo ritariässää ja katuhaukkaa, mutta saatana oli nekin junaillu tulemaan kokousaikaan 
-
ryhdistäytynyt
Sunnuntain jumalanpalvelus tv:stä oli ainakin kiellettyMarjolie kirjoitti:Jutellaampas vähän tv-ohjelmista joita ei voinut katsoa Jehovan todistajana ollessa. Jos tykkäsi katsoa jotain tiettyä poliisisarjaa tai jotain muuta, niin eihän siitä voinut tietystikkään kenenkään kanssa keskustella, kun ei ollut varma katsoiko hän niitä vai oliko se ehdoton ei. Katoinpa kuitenkin salkkareita jt:nä ollessa...olikohan kauheakin synti
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
- Tony
X-Files oli tietenkin paheksunnan paikka.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Vieras
Tuli mieleen että saiko sen Edvin Laineen Tuntemattoman sotilaan katsoa.
Siinähän tapetaan, kiroillaan, kielletään Jumala, juodaankin.
Mutta muisteltuna niin tehdään Raamatussakin.
Siinähän tapetaan, kiroillaan, kielletään Jumala, juodaankin.
Mutta muisteltuna niin tehdään Raamatussakin.
-
Kaarmis
Raamatussa lisäksi humalassa tytärtensä naiminenkin ja niiden raskaaksi tekeminenkin on ihan ok. Kysymyksessä oli vielä Todellinen Uskon Esimerkki.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Veli-Hopea
Kovassa hutikassa + ikä huomioituna kunnon erektio ja vielä tupla knockout..vaimitesenymeni..Kaarmis kirjoitti:Raamatussa lisäksi humalassa tytärtensä naiminenkin ja niiden raskaaksi tekeminenkin on ihan ok. Kysymyksessä oli vielä Todellinen Uskon Esimerkki.
Respect.