Erottamisen / eroamisen syy (äänestys)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Syy lähtöön jehovantodistajista

a) kielletty seksuaalisuuden harrastaminen
18
13%
b) muu kuin seksuaalinen sääntörikkomus
3
2%
c) erimielisyys oppikysymyksistä johti erottamiseen
7
5%
d) vanhimpien mielivaltainen / keksitty syy erottamiseen
2
1%
e) muu erotusperuste
5
4%
f) en vaan enää jaksanu sääntöjä joten erosin
25
18%
g) rikoin sääntöjä mutta en tunnustanut enkä jäänyt kiinni, vaan erosin
4
3%
h) erosin itse oppikysymysten vuoksi
39
28%
i) muu syy eroamiseeni
9
7%
j) en edes tiedä olenko eronnut vai erotettu
7
5%
k) srk on erimieltä kuin minä siitä oliko kyseessä erottaminen vai ero
2
1%
l) olen vielä mukana
17
12%

Ääniä yhteensä: 138

Kaarmis

Erottamisen / eroamisen syy (äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tämmönen kyssäri on ollu ennenkin, mutta ajattelin toisaalla syntyneen keskustelun vuoksi tehdä uuden.

Vastata voi yhteen tai kahteen kohtaan. Esimerkiksi mut erotettiin luvattoman sukupuolisuhteen vuoksi, mutta koen sen olleen myös erimielisyys oppikysymyksestä saako niin tehdä...

Kohdat a-e koskee erottamista, f-i itse eronneita sekä sitten varmuuden vuoksi vielä j-k jos jollakin hämminkiä asiassa. :D

Kiitän vastauksistanne.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
rippeli

Re: Erottamisen / eroamisen syy (äänestys)

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Minut erotettiin haureuden takia. Tosin verikysymys oli jo romuttanut uskoni paljon aikaisemmin.
Vastasin siis kielletty seksi ja erimielisyys oppikysymyksissä. Molemmat tukivat toisiaan.
Let me go Master I hate you so
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Entäpä minä? Minulle ei keksitty syytä eli sitä ei kerrottu. Liittyi kait vanhimpien toiminnan kritisointiin, johon vastattiin "Ei Jehova sallisi sellaista". Kirjoitin vanhimmista seuralle Suomeen ja Usaan. Vastasivat erottamalla, mutta eivät kuitenkaan kertoneet syytä.

No, vastasin d).
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

h) erosin itse oppikysymysten vuoksi

Lisäksi k) srk on erimieltä kuin minä siitä oliko kyseessä erottaminen vai ero,koska jälkeenpäin seurakunnassa on puhuttu vielä vanhimman toimesta,että minut erotettiin.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jalo Sukuinen

Viesti Kirjoittaja Jalo Sukuinen »

En tiedä onko ristiriitaista sanoa erronneensa oppikysymysten vuoksi, vaikka onkin vielä jt-klubin jäsen. Mutta näin sen olen suunnitellut toteuttavani. Seurakunnan jäsenillehän tuolla ei ole mitään merkitystä, koska heidän silmissään tulen olemaan jälleen yksi riippumaton kapinallinen, joka vain haluaa viettää syntistä elämää.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
mirjam123

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Harjoitin seksuaalista kanssakäymistä jt-kihlattuni kanssa, molemmat sai monoa. Sattui sopivaan aikaan, kritiikki VT-seuraa kohtaan alkoi mediassa (mm.HS:n kuukausiliite ym.ym.) jonka johdosta löysin myös nämä sivut. Ja jonka johdosta jt-kihlattu ja Kultainen vasikka (Vt-seura elimineen) sai monoa minulta. Kiitos.
pikku myy

Viesti Kirjoittaja pikku myy »

Itse roikun mukana mutta hiivun hitaasti pois,niin helpoin tilanteessani.
Kokouksissa näytän naamaa silloin tällöin,oon se säälittävä heikko joka nököttää itsekseen..
Muksuja en enään kokouksiin vie,tää on mun taistelu.
Erotan perhettämme pala palalta kauemmas tätä pas...
Eikä todellakaan haittaa lapsia,ovat onnellisia kun ei kouluviikolla tarvi istuu iltamyöhään salilla tai su aamuna nousta aikaisin.
Kentälle niitä en oo ikinä vieny.
Oon puhunu rehellisesti missä mennään ja miks yhä käyn joskus kokouksissa..lapset ymmärtää tilanteen.
Perhe vapautuu turhista säännöistä ja luodaan oma elämä. Vihdoinkin.
Nukkuessasi et voi tietää nukkuvasi.ymmärrät sen vasta herättyäsi.
-Tommy Hellsten
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Liityin masennuksen varjossa ja kasteelle menin nopeassa tahdissa kun naimisiin piti päästä. Jossain vaiheessa sitten alkoi vain tökkimään. Suurin silmien avaaja joka herätti minut viimeistään unesta, oli yksi kirja ja siihen tehdyt muutokset: Ilmestyksen suurenmoinen huipentuma on käsillä (tätä klassikkoa et sitten löydä JWorgusta, on sen verran vahvaa hengellistä ruokaa että oksennusrefleksi voi yllättää liian helposti). Oli pirun vaikeaa kirjantutkistelussa lukea tuota opusta silmien avautumisen jälkeen kun meinasi väkisin naurattaa. Sitten kaikki materiaali alkoi lähinnä itkettämään.

Mutta olisin varmaan herännyt joka tapauksessa, olihan ennen tuotakin ollut että mitä ihmettä yrittävät nyt opettaa, mutta laitoin sen ikään kuin taustalle, että kyllä se kai jotenkin selvinnee minullekin. Varsinkin tieteeseen liittyvät asiat, joita JT:t pyyhkivät maton alle mitä lapsellisimmin selityksin, olivat olleet alusta lähtien vaikeita.
mävaan

Viesti Kirjoittaja mävaan »

Eroamisen syyt:
Ahdistus ja tekemisen pakko
Toisten vahtiminen
Ulkokultaisuus
Toisten tuomitseminen
Ahdasmielisyys
Marjolie

Viesti Kirjoittaja Marjolie »

Erosin itse, koska odotin silloin esikoistani mieheni kanssa.
uskojeesukseen

Viesti Kirjoittaja uskojeesukseen »

Olen vielä mukana
Olen toimeton
Suorittaminen uuvutti toimettomaksi
En enää usko kaikkia Jt oppeja
Olen käynyt kirkossa ja vapaitten kristillisten kirkkokuntien kokouksissa
Eroan muistonvieton jälkeen
Olen sydämen uskossa Jeesuksen todistaja
jesusmarialopez

Viesti Kirjoittaja jesusmarialopez »

uskojeesukseen kirjoitti:Olen vielä mukana
Olen toimeton
Suorittaminen uuvutti toimettomaksi
En enää usko kaikkia Jt oppeja
Olen käynyt kirkossa ja vapaitten kristillisten kirkkokuntien kokouksissa
Eroan muistonvieton jälkeen
Olen sydämen uskossa Jeesuksen todistaja
Sama täällä, paitsi en usko mitään JT-oppeja, en ole eroamassa (ihan vittuillakseni, katsotaan miten kauan kestää :D). Enkä käy kirkoissa enkä muissakaan satumaailmoissa. En ole psyk...öö uskossa.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Kiitos tähän mennessä tulleista äänistä!

Mielenkiintoinen on toi miltei 30% osuus "itse eronneet oppikysymysten vuoksi". Onko kyseessä tilastovääristymä johtuen siitä että näin vastanneet on innokkaammin Veljesseurassa?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Kaarmis kirjoitti:Kiitos tähän mennessä tulleista äänistä!

Mielenkiintoinen on toi miltei 30% osuus "itse eronneet oppikysymysten vuoksi". Onko kyseessä tilastovääristymä johtuen siitä että näin vastanneet on innokkaammin Veljesseurassa?
Mahollista sekin. Toisaalta nykyään löytyy helpommin tietoja oppikysymysten ristiriidoista, kiitos internetin. Moni epäilevä saa siis helpommin vahvistuksen epäilyilleen, jos vain haluaa/uskaltaa tutkia asioita.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Itse erosin opillisista syistä. Kohta a) on virheellinen. Seksuaalisuus on meissä jokaisessa, joten sitä ei voi sen kummemmin harjoittaa kuin harrastaakaan. Kyseenalaistaisin myös termin “harrastaminen”, tarkoitus on varmaan JT-pohjalta sanoa “harjoittaminen”.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vastaa Viestiin