Oletko onnellinen?
Valvoja: Moderaattorit
-
Veli-Hopea
Oletko onnellinen?
Käytetään vaikka onnellisuuden mittaukseen asteikkoa 1-100, jossa 100 tietenkin erittäin onnellinen.
Sellainen pyyntö vain , että ellei aio olla arviossaan ja vastauksessaan rehellinen, ei kannata vaivautua vastaamaankaan.
Itse uskon olevani suht onnellinen ja kaikki on melko hyvin. Asetan itseni asteikolla numeroon 83.
Sellainen pyyntö vain , että ellei aio olla arviossaan ja vastauksessaan rehellinen, ei kannata vaivautua vastaamaankaan.
Itse uskon olevani suht onnellinen ja kaikki on melko hyvin. Asetan itseni asteikolla numeroon 83.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Nukahtanut
Re: Oletko onnellinen?
Kylläpä tuo yli 60 on. Vielä kun töitä saan, niin nousis yli 75 helposti...
Toisaalta, kun vertaa parin vuoden takaiseen tilanteeseen, niin parempaan on menty koko ajan
Ja sehän on tärkeintä
Toisaalta, kun vertaa parin vuoden takaiseen tilanteeseen, niin parempaan on menty koko ajan
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Kaarmis
Löylyä lisää ni käy ku Siltsun saunamittarille. Nokitan 85een.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Polyester
Enpä tiedä, vähän riippuu päivästäkin mikä fiilis sattuu olemaan.
Kovin akuutteja huolenaiheita ei nyt ole, mutta yleisellä tasolla elämä on ollut pettymys. Sanotaan 50-55.
Kovin akuutteja huolenaiheita ei nyt ole, mutta yleisellä tasolla elämä on ollut pettymys. Sanotaan 50-55.
-
YksinäinenSusi
Mullon semmonen tasanen 50 ollu jo kauan aikaa. Johtunee siitä että olen hyväksynyt paljon asioita, joille ei voi mitään. Taas sitten jos on asioita joille voi tehdä jotain niin sitten teen.
Näistä ei tule varsinaisesti onnellisuus, mutta olen hyväksynyt sanan tyytyväisyys omalla kohdallani. Jos voin olla tyytyväinen niin se kait sitten on sitä mun onnellisuutta.
Onnellisuus ja tyytyväisyys lienee myös suhtautumis ja asennoitumiskysymys.
Ennen olin onneton kun halusin tehdä ansiotyötä siihen kuitenkaan juurikaan pystymättä.
Sitten kun hyväksyin tilanteeni niin asia on kääntynyt päälaelleen eli nykyään tulen onnettomaksi jos joudun tai minut pakotetaan töihin. Muutoin olen tyytyväinen.
Siihen työttömyyteen lopulta tottuu ja lopulta ei edes halua töihin kun on paljon kivempi tehdä kotona mitä huvittaa, lukea vaikka hyviä kirjoja jos ei muuta. Tai vaikka Aku Ankkaa. Tai Mustanaamion seikkailuja.
Näistä ei tule varsinaisesti onnellisuus, mutta olen hyväksynyt sanan tyytyväisyys omalla kohdallani. Jos voin olla tyytyväinen niin se kait sitten on sitä mun onnellisuutta.
Onnellisuus ja tyytyväisyys lienee myös suhtautumis ja asennoitumiskysymys.
Ennen olin onneton kun halusin tehdä ansiotyötä siihen kuitenkaan juurikaan pystymättä.
Sitten kun hyväksyin tilanteeni niin asia on kääntynyt päälaelleen eli nykyään tulen onnettomaksi jos joudun tai minut pakotetaan töihin. Muutoin olen tyytyväinen.
Siihen työttömyyteen lopulta tottuu ja lopulta ei edes halua töihin kun on paljon kivempi tehdä kotona mitä huvittaa, lukea vaikka hyviä kirjoja jos ei muuta. Tai vaikka Aku Ankkaa. Tai Mustanaamion seikkailuja.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Marjolie
Taitaa mennä 80 omalla kohdallani. Jos muutama vuos sitte oltais kysytty niin olis varmaa ollu 50 huonojen elämän kokemusten myötä. Nyt on elämän mittari nousemassa parempaan. Pitänee ilmeisesti harkita paikkakunnan vaihtoa että sais töitä.
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Jonkun verran vaihtelee asioiden tilanteesta (sairaudet, kissojen hyvinvointi kun toisen kisun kanssa ollut ongelmia) niin 40-50. Eli en ole onnellinen, mutta päivä kerrallaan yritän tässä potkia eteenpäin. Masennus on päällä mutta masennuslääkkeitä ei uskalleta neurologisista ja verenkiertoon liittyvistä syistä aloittaa.
- Tony
Elämä on lomaa ikuisesta olemattomuudesta. Se on siksi paskimmillaankin ainutlaatuinen kokemus. Toisaalta en voisi olla koskaan niin onneton, ettenkö voisi olla vielä onnettomampi Jehovan todistajana. Therefore 100 points. (No oikeesti joku 75) 
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Kyllä vaihtaisin heti tähän. Heti.Tony kirjoitti:Elämä on lomaa ikuisesta olemattomuudesta.
- Tony
Erilaiset sairaudet, erityisesti kivut, vievät toki elämästä ylimääräiset lomafiilikset.Verilettu kirjoitti:Kyllä vaihtaisin heti tähän. Heti.Tony kirjoitti:Elämä on lomaa ikuisesta olemattomuudesta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
No en ala erikseen pohdiskella, mutta jo onnellisena todistaja-aikana mietin, että kuka hullu haluaisi elää ikuisesti
Tietenkin, jos todistajat ovat väärässä, ja kuoleman jälkeen paistuu grillissä välillä nahkaa vaihtaen, niin toki sitä mieluummin eläisi. Mutta jos on vaihtoehtona tila, ettei vain yksinkertaisesti ole olemassa, niin se kuulostaa aika mukavalta. Ei huolta mistään.
Unfortunately, no one can be…told what the death is. You have to see it for yourself.
Unfortunately, no one can be…told what the death is. You have to see it for yourself.
- Tony
Sitähän se on. En ainakaan muista stressanneeni esimerkiksi pyramidien rakennusaikatauluista tai maailmansodista. Olemattomuus on tietyllä tavalla siunaus.Verilettu kirjoitti:Mutta jos on vaihtoehtona tila, ettei vain yksinkertaisesti ole olemassa, niin se kuulostaa aika mukavalta. Ei huolta mistään.
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Mutta tämä on vain todistajien opetus, eikös.
Muut opettavat että jotenkin kärsimystä on tiedossa jollei sielu taivaaseen vilahda.
No, nyt alkaa menemään ohi aiheen. Kyllä mäkin yritän ainakin noiden kisujen ajan tulla koko ajan vain onnellisemmaksi. Jee jee, happy happy
No, nyt alkaa menemään ohi aiheen. Kyllä mäkin yritän ainakin noiden kisujen ajan tulla koko ajan vain onnellisemmaksi. Jee jee, happy happy
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Mitä onnellisuus on? Alituista hymyilyä, ja hyvänolon tunnetta, vai jotain muuta? Pitäisi ensin speksata, mistä puhutaan.
Itse en hymyile alituiseen, vaikka ehkä kannattaisi. Ajattelen onnellisuuden elämänhallinnan kautta. Pystynkö vaikuttamaan asioihin, joiden keskellä elän? Koen, että pystyn vaikuttamaan elämässäni sangen moneen asiaan, sekä myönteisesti että kielteisesti. Siinä valossa onnellisuuteni hipoo 90% tasoa. Kybä jää siihen, että uskallan tehdä ne asiat, joita en nyt vielä uskalla.
Itse en hymyile alituiseen, vaikka ehkä kannattaisi. Ajattelen onnellisuuden elämänhallinnan kautta. Pystynkö vaikuttamaan asioihin, joiden keskellä elän? Koen, että pystyn vaikuttamaan elämässäni sangen moneen asiaan, sekä myönteisesti että kielteisesti. Siinä valossa onnellisuuteni hipoo 90% tasoa. Kybä jää siihen, että uskallan tehdä ne asiat, joita en nyt vielä uskalla.
And Justice For All
- Tony
Onnellisuus on sitä ettei vituta 24/7.