Armeija
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Re: Armeija
Jonkinlainen tarkennus voisi olla paikallaan. Missä vaiheessa kutsuntojen jälkeen olisit menossa kasteelle, ja kauanko kasteelle meno on ollut tiedossa ennen kutsuntoja?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Lykkäyksen saaminen perustuu siihen onko saanut seurakunnalta todistuksen olevansa aktiivinen jehovan todistaja. Jos sitä ei ole, ei tule myöskään lykkäystä vakaumuksen perusteella..
Oli sitten kaste missä vaiheessa tahansa, kaste tai sen tila ei riitä lykkäyksen saamiseen .
Oli sitten kaste missä vaiheessa tahansa, kaste tai sen tila ei riitä lykkäyksen saamiseen .
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Tony kirjoitti:Jonkinlainen tarkennus voisi olla paikallaan. Missä vaiheessa kutsuntojen jälkeen olisit menossa kasteelle, ja kauanko kasteelle meno on ollut tiedossa ennen kutsuntoja?
Kutsunnat ovat siis jo olleet. Ja ymmärtääkseni ilman kastetta ei saa myöskään todistusta. Mietin vaan lykätäänkö silti "vaivatta" kun vaan vie todistukset yms. ennen palvelukseen astumista?
-
Veli-Hopea kirjoitti:Lykkäyksen saaminen perustuu siihen onko saanut seurakunnalta todistuksen olevansa aktiivinen jehovan todistaja. Jos sitä ei ole, ei tule myöskään lykkäystä vakaumuksen perusteella..
Kutsunnat ovat siis jo olleet. Ja ymmärtääkseni ilman kastetta ei saa myöskään todistusta. Mietin vaan lykätäänkö silti "vaivatta" kun vaan vie todistukset yms. ennen palvelukseen astumista?
- Nukahtanut
No siis lykkäystähän voi anoa jostain muustakin syystä, tyyliin vaikka opiskelujen takia. Sitten, kun tulee aika uudestaan niin todistusta mukaan.
Tai sitten ottaa kasteen jälkeen (jos siis oot käynyt kasteella ennenkuin pitäis palvelukseen astua) yhteys aluetoimistoon ja kysellä lisätietoja.
Tai kolmas vaihtoehto on käydä armeija ja mennä sen jälkeen kasteelle
Toki tosta tulis varmaan takapakkia ja pahoja katseita muilta jeppuloita, mutta koska oisit ollut kastamaton niin eipä sua voitais erottaakkaan.
Tai sitten ottaa kasteen jälkeen (jos siis oot käynyt kasteella ennenkuin pitäis palvelukseen astua) yhteys aluetoimistoon ja kysellä lisätietoja.
Tai kolmas vaihtoehto on käydä armeija ja mennä sen jälkeen kasteelle

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
- Tony
Saat näihin kysymyksiin vastaukset seurakuntasi vanhimmilta, mitä näitä täältä kyselemään?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Hieman myöhään rupeat toimiin kaste ja todistus asioiden kanssa. Miksi näin?
Miksi parahin Diskus kyselet ylipäätänsä tälläistä? Eikö seurakunnan vanhimmat ole sitä varten olemassa, että heidän duuninsa on antaa sulle tarvittavat vastaukset kysymyksiisi vai onko taustalla jotain sellaista, että saisit vain vapautuksen armeijasta mutta itse JT-jutut eivät sinua tosissasi kiinnnosta. Ei kannata leikkiä asioilla.
Enkä tarkoita nyt sinua tällä mitä sanon, mutta noin yleisellä tasolla minua sapettaa ns. hyväksikäyttäjät, jotka vain haluavat saada hyötyä Jehovan todistajana olemisesta ja nauttia sitten tämän jälkeen tilanteen tuomasta vapaudesta.
Miksi parahin Diskus kyselet ylipäätänsä tälläistä? Eikö seurakunnan vanhimmat ole sitä varten olemassa, että heidän duuninsa on antaa sulle tarvittavat vastaukset kysymyksiisi vai onko taustalla jotain sellaista, että saisit vain vapautuksen armeijasta mutta itse JT-jutut eivät sinua tosissasi kiinnnosta. Ei kannata leikkiä asioilla.
Enkä tarkoita nyt sinua tällä mitä sanon, mutta noin yleisellä tasolla minua sapettaa ns. hyväksikäyttäjät, jotka vain haluavat saada hyötyä Jehovan todistajana olemisesta ja nauttia sitten tämän jälkeen tilanteen tuomasta vapaudesta.
- Nukahtanut
Tuopa oli syy, miksi itse kävin armeijan. Olin jo muutenkin ajelehtimassa pois, mutta omatunto ei olis kestänyt lykkäillä loppuun asti armeijaa, kun tiesin etten järjestössä muuten tulis mukana olemaan.Ex-witness kirjoitti:Enkä tarkoita nyt sinua tällä mitä sanon, mutta noin yleisellä tasolla minua sapettaa ns. hyväksikäyttäjät, jotka vain haluavat saada hyötyä Jehovan todistajana olemisesta ja nauttia sitten tämän jälkeen tilanteen tuomasta vapaudesta.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Jos kutsunnat ovat olleet ja palvelukseenastumismääräys on jo voimassa sille asetettuna päivämääränä, ei lykkäystä enään edes tule.Mietin vaan lykätäänkö silti "vaivatta" kun vaan vie todistukset yms. ennen palvelukseen astumista?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Eikä armeijaa kannata pelätä tai muuten vältellä. Mielenkiintoista hommaa, riippuen tietenkin hieman aselajistakin. Mutta noin yleensä, hyvää tekee. Mukavaa inttiä! 

Parhaaseen paikkaa armeijassa ei pääse.
Se ilmavoimat. Palkkaa maksaen kouluttavat valmiiksi hyppäämään Finnairin rattiin kun kotiutetaan. Sinne on kai semmoiset halukasmäärät, että kelpaavia on kylliksi, mutta erittäin tarkkasilmäisiäkin karsitaan kun on vielä aavistuksen tarkkasilmäisempikin haussa.
Joku haluaa laskuvarjojoukkoihin, laskuvarjohyppy maksaa siviilissä.
Eikö kukaan tiedä kokemuksesta, eikö asepalveluksen karttaminen vartiotornikaupustelulla ole pitkäaikainen, raskas ja tylsistyttävä kokemus, johon ei jälkiviisaana ajatellen olisi kannattanut ruveta ?
Se ilmavoimat. Palkkaa maksaen kouluttavat valmiiksi hyppäämään Finnairin rattiin kun kotiutetaan. Sinne on kai semmoiset halukasmäärät, että kelpaavia on kylliksi, mutta erittäin tarkkasilmäisiäkin karsitaan kun on vielä aavistuksen tarkkasilmäisempikin haussa.
Joku haluaa laskuvarjojoukkoihin, laskuvarjohyppy maksaa siviilissä.
Eikö kukaan tiedä kokemuksesta, eikö asepalveluksen karttaminen vartiotornikaupustelulla ole pitkäaikainen, raskas ja tylsistyttävä kokemus, johon ei jälkiviisaana ajatellen olisi kannattanut ruveta ?
- Nukahtanut
Pelkästään tuota puolta ajatellen, onhan se. Mutta jos oot syntymä-todistaja, niin sillon intin välttäminen on hyväksyttävä ja toivottava teko.Vieras kirjoitti: Eikö kukaan tiedä kokemuksesta, eikö asepalveluksen karttaminen vartiotornikaupustelulla ole pitkäaikainen, raskas ja tylsistyttävä kokemus, johon ei jälkiviisaana ajatellen olisi kannattanut ruveta ?
Toki pitäis päästä eroon tuosta velvollisuuden laistamisesta, mutta se vaatii lakimuutosta, jota ei ainakaan tällä hetkellä ole näkyvissä. Vaikka aika-ajoin nostetaankin tapetille.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1293 näköjään ollut viime vuonna kansalaisaloitekin asiasta, mutta ei oo keränny tarpeeksi nimiä
-
Ainakin minulle Väinämöisenkadun ohjeiston painostukseen alistuminen oli merkityksellinen kokemus siitä mitä on uskonnollinen mielenhallinta.Vieras kirjoitti:Eikö kukaan tiedä kokemuksesta, eikö asepalveluksen karttaminen vartiotornikaupustelulla ole pitkäaikainen, raskas ja tylsistyttävä kokemus, johon ei jälkiviisaana ajatellen olisi kannattanut ruveta ?
Eipä taida koko kaveri olla jt; kaikkihan sen nyt tietää miten kutsuntoihin saa paperit jo mukaansa ja kuinka toimia. Eihän palveluspaikkaa edes määrätä, mikäli sanoo hakevansa siirtoa. Nimimerkillä parikin poikaa kasarmilla.