Miten estää todistajien käynnit?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

barkleys

Miten estää todistajien käynnit?

Viesti Kirjoittaja barkleys »

Hei! Olen eronnut srk:sta 15 vuotta sitten. Olen saanut olla melko rauhassa, kerran on entinen jt-kaverini koittanut soitella, mutta jo pari minuuttia puhelun aloituksesta selvisi motiivi, vanhimmat olivat pyytäneet soittamaan (se siis siitä "kaveruudesta" ja kuulumisten kysymisestä)... Ilmoitin ystävällisesti, että välittää terveiseni: Kiitos mutta ei kiitos, otan itse yhteyttä, mikäli haluan asioista keskustella.
Viime vuonna ovelle ilmaantui pari todistajaa, selvästi vuosittainen eronneiden luona vierailu. Mies oli kertonut samanlaiset terveiset, että olemme itse yhteyksissä, mikäli haluamme.
Tänä vuonna onkin nyt ollut kk:n sisällä jo kaksi kertaa, kun ovelle on tultu. Toisella kerralla en ollut paikalla, mies oli taas kertonut samat terveiset, kuin aiemmin, mutta koittivat jäädä jankuttamaan asioista, harvinaisen tungetteleva todistaja oli kuulemma ollut, mitä en epäile yhtään. Seuraavalla kerralla kun kävivät, en mennyt edes avaamaan ovea, luulivat kait etten ole kotona, lappua oli jätetty karmin väliin.
Olen kait aivan munaton, kun en vaan yksinkertaisesti JAKSA alkaa väittelemään naamatusten, miksi en halua heidän käyvän. Pelkään myös sanovani todella törkeästi, mikä varmaan saisi välit jt-vanhempieni kanssa katkolle kokonaan. En haluaisi vanhempiani "menettää", mutta ei tämäkään peli vetele, että aletaan ovella rampata tuota tahtia. Suoraan sanoen v*tuttaa, että ei mene normaalilla puheella perille, että otan itse yhteyttä, jos haluan keskustella. Olen tämän myös vanhemmilleni sanonut, yllättäen nämä todistajien tiheämmät vierailut alkoivat sen jälkeen, vaikka olisin luullut käyvän päinvastoin...
Mihinkähän kannattaisi laittaa viestiä, paikalliselle srk:lle, haaratoimistoon vai mihin?
Tony

Re: Miten estää todistajien käynnit?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Viestiä paikalliselle seurakunnalle, vaikka seurakunnan sihteerille. Viesti kannattaa esittää kieltomuodossa, muuten sillä ei ole tehoa. Myös ovella käyville todistajille voi sanoa että merkitsevät ovenne kieltopaikaksi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Pro et contra

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Eronneita tai erotettuja yritetään saada muistonviettoon kuten toimettomiakin, muuta syytä toistuviin käynteihin ei nyt tule mieleen?
barkleys

Muistonviettokutsua ei ole jätetty, vain lehtiä. Olivat kertoneet miehelle, että tuntevat vanhempani (ööö...pointti on taas ollut mikä? Sekö, ettei heitä ulos talosta :D), vastahankaisesta vastaanotosta huolimatta toinen oli vain pistänyt hatun naulakkoon ja alkanut kertomaan totuuksia. Mies oli sanonut, että laittakaahan sinne lappusiinne ylös, että ei tarvitse turhaan käydä. Tottakai koko muistiinpanojen olemassaolo oli kielletty. Tuonne seurakuntaan varmaan siis otettava yhteyttä, mistähän löydän sihteerin tai ylipäätään seurakunnan sähköpostiosoitetta tms. ?
Ariadna

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

barkleys kirjoitti:En haluaisi vanhempiani "menettää", mutta ei tämäkään peli vetele, että aletaan ovella rampata tuota tahtia.
Kokemukseni mukaan mukana olijoille korostetaan nyt karttamisen ehdottomuutta. Pienikin viesti takaisin paluun mahdollisuudesta vesittää karttamisvaatimuksia ja antaa näin ollen yhteydenpito mahdollisuuksia luopuneisiin.
barkleys

Joo olen huomannut, että nyt ehdottomampi kausi meneillään. Olen koittanut välttää koko aiheesta keskustelua vanhempieni kanssa, ollaan vähän puolin ja toisin leikitty, ettei asiaa ole olemassa. Sen jälkeen kun erehtyivät kysymään asiasta, on välit tökkineet ja oli selvästi todella rankka paikka, etteivät "saa" pitää minuun yhteyttä niin paljon kuin haluaisivat.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

barkleys kirjoitti:Tuonne seurakuntaan varmaan siis otettava yhteyttä, mistähän löydän sihteerin tai ylipäätään seurakunnan sähköpostiosoitetta tms. ?
Seurakunnilla ei taida olla julkisia sähköpostiosoitteita. Etanapostilla ja kuoreen merkintä "sihteeri". Toinen vaihtoehto on soittaa seurakunnan yhteyshenkilölle ja esittää asiansa sitä kautta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
barkleys

Ok, kiitos vinkistä. Näinpä etenen, toivottavasti tuottaa tulosta...

Tästä tulikin mieleen, onko muitten vanhemmat kiristäneet suhtautumistaan viime aikoina?
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

barkleys kirjoitti:Ok, kiitos vinkistä. Näinpä etenen, toivottavasti tuottaa tulosta...

Tästä tulikin mieleen, onko muitten vanhemmat kiristäneet suhtautumistaan viime aikoina?

Pahoin pelkään että jollei vielä, niin kesän konventtiteeman jälkeen voi homma kiristyä entisestään. Tuo "uskollisuusteema" sisältänee todennäköisesti myös sen , ettei seurakunnasta lähteneisiin pidetä yhteyttä.

Tuntuu että tuota toitotetaan useammin kuin ennen.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
takapiru

Viesti Kirjoittaja takapiru »

Josko kiinnittäisit taloon\oveen jonkin "ehdottomasti pahan" merkin?
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

barkleys kirjoitti: Mihinkähän kannattaisi laittaa viestiä, paikalliselle srk:lle, haaratoimistoon vai mihin?
Olen tehnyt lomakkeen tätä varten.

Tässä lyhyesti toimintaohjeet niille, jotka näitä lomakkeita haluavat käyttää:

1) Tulosta lomake paperille
2) Täytä se
3) Laita se kirjekuoreen (muista liimata postimerkki)
4) Postita se Suomen haaratoimistoon (osoite löytyy lomakkeesta)

Täältä voit saada kieltolomakkeen:
http://johanneksenpoika.fi/kielto.pdf

Lisätietoja: http://johanneksenpoika.fi/ehdotonkielto.html

Tasaspuolisuuden vuoksi, jos joku haluaa tilata Jehovan todistajia kotiin keskustelemaan, se onnistuu tällä lomakkeella: http://johanneksenpoika.fi/kutsu.pdf
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

takapiru kirjoitti:Josko kiinnittäisit taloon\oveen jonkin "ehdottomasti pahan" merkin?
Minä Turussa asuessa kiinnitin oveen lapun, kun kyllästyin niihin iilimatojuoppoihin siellä jäkärlässä. Lapussa luki että, "Kirveen hamarasta tulee seuraavaa juoppoa päähän, joka tätä ovea kolkuttaa. Ja kuvana lapussa oli verta vuotava kirves."

No ei sen jälkeen tullut.

Ehkäpä saman tyylinen lappu vois auttaa jehovantodistajiinkin.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Plakaatti missä lukee "bordelli" tehoaa.
Voi tuottaa kyllä muita ongelmia ja jeputkin saattavat tietenkin tulla ovelle myöhemmin siviilinä :D

Joo ei toimi
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Onkohan niillä sitten joku eronneet-kampaja menossa? Kun kerta ramppaavat jatkuvaan paikalla...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Mutta miten saisi keskustelun Jehovan todistajien kanssa aikaan?

Muistan miten teinivuosina kokeneemmat veljet kehottivat etenemään pelkästä lehtien tarjoamisesta raamatullisiin keskusteluihin, mutta en millään uskaltanut. Tyydyin yleensä esittelemään ovenavaajalle lyhyesti tuoreen Herätkää! -lehden sisällön.

Mutta entäs nyt sitten? Nyt kun olen ollut toisella puolella ovea, on livautettu traktaatti käteen ja toivotettu päivänjatkot (kolme kertaa, joka kerta eri todistajat). Ei ole edes kerrottu mitä firmaa edustetaan. Olisin halunnut pari sanaa vaihtaa, mutta ovat lähes työntäneet oven kiinni nenän edestä. Ovelta ovelle -työn taso näyttää romahtaneen niin jyrkästi, että todistajien sietäisi suorastaan hävetä.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vastaa Viestiin