Armeija -ketjusta irroitettua off topicia

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

ryhdistäytynyt

Re: Armeija

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

Verilettu kirjoitti:No niin, sitten ihan rauhallisesti. Eiköhän sillä kiitoksella, ettemme puhu venäjää täällä, ole vähän yleisesti kiitosta siitä, että emme ole joutuneet Venäjän vallan alle viime sotien jälkeen.
Eli kiitos vedetään hieman överiksi, jotta kunnioituksen taso tulis selväksi.
OK, sulle paskanpuhuminen ehkä käy, mutta minulle ei. Erityisesti inhoan sitä, että paskanpuhumisella perusteltiin moraalista närkästystä. Itseään kukkahattutädiksi nimittelevä perusteli juuri moraalisella närkästyksellä ja vaati kunnioitusta veteraaneille ansioilla, joille ei löydy korrelaatiota ympäröivästä maailmasta.
Asia kuitenkin todellisuudessa näyttää olevan juuri päinvastoin.

Ilman veteraanien uhraustakin, Suomi olisi nyt itsenäinen ja Suomessa pääasiassa puhuttaisiin suomea. Valtiokapitalistinen Neuvostoliitto olisi romahtanut joka tapauksessa. 1920-luvulla ensimmäiset anarkistit kirjoittivat asiasta, jotka näkivät, kuinka työläisneuvostot lopetettiin ja valtio siirtyi yhden yrityksen haltuun, eli kommunistien.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

ja vaati kunnioitusta veteraaneille ansioilla, joille ei löydy korrelaatiota ympäröivästä maailmasta.
Asia kuitenkin todellisuudessa näyttää olevan juuri päinvastoin.

Ilman veteraanien uhraustakin, Suomi olisi nyt itsenäinen ja Suomessa pääasiassa puhuttaisiin suomea. Valtiokapitalistinen Neuvostoliitto olisi romahtanut joka tapauksessa. 1920-luvulla ensimmäiset anarkistit kirjoittivat asiasta, jotka näkivät, kuinka työläisneuvostot lopetettiin ja valtio siirtyi yhden yrityksen haltuun, eli kommunistien.
Tässä jaan saman mielipiteen ryhdistäytyneen kanssa.

Toisaalta minua ei haittaa vaikka puhuttaisiin venäjää, eihän se venäläisiäkään haittaa. Jos he ovat ylpeitä siitä, eihän se niin kauheaa voi olla. Muutenkaan tuskin venäläinen on yhtään sen huonompaa kansaa ja sakkia kuin suomalainenkaan.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
takapiru

Viesti Kirjoittaja takapiru »

У меня всё в порядке :wink:
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

No jaa. Suomi on saanut vaikutteita niin Venäjältä kuin Ruotsistakin, ja mielelläni olen tässä tilanteessa missä meillä on moni hyvä asia Ruotsista (kiihkeimmät voinevat etsiä niitä todisteita mistä lystäävät).

Ja Ryhdistäynyt, sitä voi sanoa asioita ilman näitä höysteenä käytettyjä voimasanoja. Vai onko sekin sensuuria? Joten siistipä kieltäsi. Miepiteesi voit toki esittää edelleen :)
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

takapiru kirjoitti:У меня всё в порядке :wink:

se on hyvä se, vähän olimme jo huolissamme
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Verilettu kirjoitti:(kiihkeimmät voinevat etsiä niitä todisteita mistä lystäävät).
Kuitenkin muualta kun Wikipediasta, mikäli haluaa painottaa tietonsa relevanttiutta.

Mielipidekirjoittelu ei oletusarvoisesti sisällä tietolähdetuntemusta, tahi vastapuolen tiedon diskonttaamista, eikä henkilön ignoroimista.

Mitä tulee henkilökohtaiseen tietämykseeni, sen enempiä kommentoimatta "kriittisen" tarkastelun kestämättömyyteen, luotan kuitenkin maamme opetusjärjestelmän arvioitsijoihin.

En aio aiheeseen, joka menee jo pahasti ohi otsikon, palata.
ryhdistäytynyt

Verilettu kirjoitti: Ja Ryhdistäynyt, sitä voi sanoa asioita ilman näitä höysteenä käytettyjä voimasanoja. Vai onko sekin sensuuria? Joten siistipä kieltäsi. Miepiteesi voit toki esittää edelleen :)
Se ei ole sensuuria. Itse toki lähdit takapirun sensurointi ja keskustelun tukahduttamisyritystä tukemaan. Keskustelun tukahduttamisyritys vedoten johonkin keskustelun moraalittomuuteen johtaa tähän:
" Yli 1400 lasta raiskattiin brittikaupungissa - poliisi ylenkatsoi uhreja
Maanantai 1.9.2014 klo 07.27
Pakistanilaistaustaiset miehet raiskasivat satoja lapsia brittikaupungissa. Tekoja hyssyteltiin rasismin pelossa."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201408 ... 6_ul.shtml

Britaniassa ryhmä pakistanilaisia sikoja raiskasi vuosia köyhien perheiden lapsia. Miksi näin, koska keskustelu maahanmuuttajien tekimistä rasiskauksista tuomittiin heti rasismina, eikä niistä saanut keskustella, saati poliisin tutkia.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

ryhdistäytynyt kirjoitti:
Verilettu kirjoitti: Ja Ryhdistäynyt, sitä voi sanoa asioita ilman näitä höysteenä käytettyjä voimasanoja. Vai onko sekin sensuuria? Joten siistipä kieltäsi. Miepiteesi voit toki esittää edelleen :)
Se ei ole sensuuria. Itse toki lähdit takapirun sensurointi ja keskustelun tukahduttamisyritystä tukemaan.
Olen sanonut vain mielipiteeni, niin kuin sinäkin. En ole lähtenyt mitään sensurointia tai keskustelua tukahduttamaan. Minulla käsittääkseni on oikeus sanoa mielipiteeni niin kuin sinullakin.

Koeta nähdä asiat vähän vähemmän tausta-ajatuksia sisältäviksi. Ei sinua ole kukaan vainoamassa tai mielipiteitä tukahduttamassa. Tosin henk.koht jaksan viesti viestiltä lukea viestejäsi vähemmän.
ryhdistäytynyt

Verilettu kirjoitti: Olen sanonut vain mielipiteeni, niin kuin sinäkin. En ole lähtenyt mitään sensurointia tai keskustelua tukahduttamaan. Minulla käsittääkseni on oikeus sanoa mielipiteeni niin kuin sinullakin.
Ai jaa. Minä taas subjektiivisesti koin, että sinä lähdit peesaamaan takapirun ajatusta siitä, että sotaveteraanit ovat niin pyhiä, ettei heihin saa liittää mitään negatiivista.
Verilettu kirjoitti:
Koeta nähdä asiat vähän vähemmän tausta-ajatuksia sisältäviksi. Ei sinua ole kukaan vainoamassa tai mielipiteitä tukahduttamassa.
Miten niin? Minähän olen kirjoittanut siitä, mitä olen tekstinä nähnyt ja siihen reagoinut. Viittaan edelleen tuohon ajatukseen sotaveteraanien pyhyydestä ja siihen, että he ovat arvostelun yläpuolella koska he tekivät sitä ja tätä.
Verilettu kirjoitti:
Tosin henk.koht jaksan viesti viestiltä lukea viestejäsi vähemmän.
Jep, kannattaa pysyäkin omassa kuplassa, niin ei tarvitse omaa ideologiaa haastaa. Erityisesti kannattaa pysyä unisessa samanmielisten keskustelukanavilla, niin säröjä omaan maailmankuvaan ei taatusti synny.
Suosittelen todella, että et lue viestejäni. Katsos mua ei todellakaan saa hiljaiseksi halvalla moraalisella närkästyksellä, mitä takapiru heitti. Minut kyllä saa hiljaiseksi, mutta jumaliste se vaatii aivoja ja hyviä perusteluja. Siihen kaikista ei ole.
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Vaikeapa oikeastaan sanoa, olisko Suomen ollut Venäjän alla huonompi vai parempi. Jos kattoo hyvänä vertailukohtana Viroa, niin nykyään heillä menee paremmin kuin Suomella :D Vaikka itsenäisyydessä ei kauaa ole vielä elänyt.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Re: Armeija -ketjusta irroitettua off topicia

Keskustelu Venäjästä tai muustakin, mikä ei liity alkuperäiseen Armeija -ketjuun jatkuu nyt täällä omassa ketjussaan. Olkaapa hyvä. :)
Lothar II

Re: Armeija -ketjusta irroitettua off topicia

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Nukahtanut kirjoitti:Vaikeapa oikeastaan sanoa, olisko Suomen ollut Venäjän alla huonompi vai parempi.
Kannattaa kysyä ihmisiltä jotka ovat eläneet sen ihanan rautavasaran alla.

Voin haaskausta, jos jyssää yrittää sillä parantaa.
Teen kantani selväksi myös tällä: https://youtu.be/2nPIeoeWmKk

Rauhaa
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Nukahtanut kirjoitti:Siis tottakai niitä arvostaa ja kunnioittaa paljon, mutta joissain yhteyksissä Talvisodan ansioilla ratsastetaan turhan paljon edelleen.
Komppaan tätä, suomalaisten isänmaallisuus on turhan sotaisaa laatua. Vähempikin sotien muistelu ja asiaan liittyvä uho riittäisi. Veteraaneja kyllä arvostan.

Taisi olla Ylen TV-kanavilla vuosia sitten ohjelmasarja, joka käsitteli vaihtoehtoista historiaa, miten Suomen asiat olisivat menneet jos tietyt tapahtumat olisivat kääntyneet toisin. Yhtenä aiheena oli se, että Suomi olisi ollut itäblokin osana. Ohjelmassa maalailtiin varsin realistisen tuntuinen kuva asiasta: Suomi oli itäblokissa metsä- ja metalliteollisuuteen keskittynyt maa, joka talviurheilussa oli DDR:n tapainen pikkujättiläinen. Länsivaikutteita saatiin Torniojoen yli ja Ruotsin TV-lähetysten kautta ihmeteltiin naapurin ruokapöytää. 1990-luvun taitteessa Suomi sitten vapautui yhdessä Itä-Euroopan ja Baltian maiden kanssa.

Olisihan sitä noinkin voitu elää, mutta ehkä toteutunut kehityskulku on silti parempi. Suomi sai maksaa sodasta kovan hinnan, mutta Saksan ja Neuvostoliiton ottelussa jonkinlainen jalkoihin jääminen olisi ollut silti väistämätöntä.

Tuoreempaa vaihtoehtoista historiaa, kiinnostavia näkökulmia: Suomi ilman talvisotaa?
Vastaa Viestiin