Festus kirjoitti:Syyksi tuolle jäseneyydelle on esitetty mm. seuraavia seikkoja:
- NGO jäsennyden myötä seura sai joitain etuja kehittyvissä maissa. Esimerkiksi halvempia lentolippuja "henkilökunnalleen".
- NGO jäsennyys toi tiettyä arvovaltaa ja helpotti toimimista joissakin maissa.
- Nicaraguasta (muistaakseni) mainittiin sellaine seikka, että YK:n alaiset NGO:t saivat käyttää erityisiä rekisterikilpiä, vähän niin kuin diplomaatikilvet - CD - Suomessa. Käytännössä Betelin omistamilla autoilla oli kyseiset kilvet. Veljet olivat tarinan mukaan "rajattoman polleita" niistä.
Jehovan todistajat pääsivät todellakin lentämään mukavasti ainakin Afrikassa, kun olivat YK:n kanssa liitossa. Lentäminen helakanpunaisen pedon selässä oli varmasti jännittävää!
YK ei jakele palveluja ilmaiseksi, UN/DPI/NGO-liitännäisjäsenyyden avulla WTBTS oli oikeutettu esimerkiksi YK-lentoihin, ja jehovantodistajat ovat esimerkiksi Afrikassa käyttäneet tätä etua hyväkseen.
mä en usko että ihmiset on oikeasti pahoja. Mä uskon että ne/me on/ollaan vaan välillä todella tyhmiä. Että ihan takuulla syyt olla YK:ssa on olleet tyhmän vilpittömät ja sitten kun asia tuli julkisuuteen niin se nähtiin ulkopuolelta ja erottiin... ja sitten ollaan ehkä liian ylpeitä myöntämään omaa tyhmyyttä joten on jätetty projisointipintaa vaikka minkälaisille epäilyille ja ilkeysluuloille... tää on mun tulkintani.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
pavloff kirjoitti:Että ihan takuulla syyt olla YK:ssa on olleet tyhmän vilpittömät ja sitten kun asia tuli julkisuuteen niin se nähtiin ulkopuolelta ja erottiin... ja sitten ollaan ehkä liian ylpeitä myöntämään omaa tyhmyyttä joten on jätetty projisointipintaa vaikka minkälaisille epäilyille ja ilkeysluuloille... tää on mun tulkintani.
Järjestön toilailuja hiukan enemmän seuranneena väitän, että kyse on ollut pelkästä opportunismista.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
mulla ei ole mitään projisointipintaa opportunismiin... enkä usko että todistajien moraalilla varustetuilta ihmisiltäkään löytyy - tyhmyyttä kyllä löytyy ihan varmasti... vaikka tietenkään en voi oikeasti tietää, etkä sinäkään - voimme vain heitellä huonoja projektioitamme, kuten Fritz Perls sanoi
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Katsele vaikka tuo dokumentti niin ei tarvitse elää pelkkien arvailujen varassa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pavloff kirjoitti:Että ihan takuulla syyt olla YK:ssa on olleet tyhmän vilpittömät ja sitten kun asia tuli julkisuuteen niin se nähtiin ulkopuolelta ja erottiin...
Heh, tyhmää vilpittömyyttä hyvin keskeisen oppikysymyksen kohdalla? Liitännäisjäsenyys yhteisöön, jonka palkkalistoilla ei jt saa olla, mutta liitännäisjäsenyyden edut voidaan imuroida? No tyhmä on lievä ilmaus, vilpittömyys taas ei tule kyseeseen lainkaan.