Lyhyesti sanottuna suosittelen jokaiselle samaa operaatiota, poistakaa kaikki mahdollinen materiaalinen painolasti pois elämästä, kaikki Vt-seuraan liittyvä materiaali, se on uskomattoman ja ällistyttävän vapauttavaa. Itselläni tämä on laajentunut remontointiin ja uusien kalusteiden hankintaan. 2 vuotta järjestöstä eroamisesta päädyin tähän puhdistusoperaatioon. So long, farewell. Tätä palstaa ei onneksi tarvitse konmarittaa, yhdessä nauramisesta ja sarkasmista saa voimaa vaikeiden asioiden ohittamisessa. Että tattis
Konmarit ja muut metodit
Valvoja: Moderaattorit
-
mirjam123
Konmarit ja muut metodit
Jaksankohan vielä tämän kirjoittaa kun olen koko päivän maalannut seiniä. Olen nimittäin koko kevään käynyt läpi historiaa viimeiseltä 30 vuodelta. Jokainen kaappi ja laatikosto käyty läpi menneisyyttä. Vt-lehtiä löytyi uskomattomat määrät sieltä ja täältä -92 vuodesta lähtien muistiinpanoineen ja oheistuotteineen, vhs:t ja c-kasetit. Kannoin niitä roskiin monta säkillistä. Kävin kaikki läpi Konmarin tapaan "säästä kodissa vaan ne asiat jotka tuottavat iloa". Uskomattoman määrän muistoja olen kahlannut läpi eikä se ole ollut helppoa, kyyneleitäkin on vuodatettu.
Lyhyesti sanottuna suosittelen jokaiselle samaa operaatiota, poistakaa kaikki mahdollinen materiaalinen painolasti pois elämästä, kaikki Vt-seuraan liittyvä materiaali, se on uskomattoman ja ällistyttävän vapauttavaa. Itselläni tämä on laajentunut remontointiin ja uusien kalusteiden hankintaan. 2 vuotta järjestöstä eroamisesta päädyin tähän puhdistusoperaatioon. So long, farewell. Tätä palstaa ei onneksi tarvitse konmarittaa, yhdessä nauramisesta ja sarkasmista saa voimaa vaikeiden asioiden ohittamisessa. Että tattis
!
-
ryhdistäytynyt
Re: Konmarit ja muut metodit
Minä taas luen mielelläni Vartiotorni ja Herätkää lehtiä vuosilta 1965-1975, kun niissä paasataan tulevasta Pohjan kuninkaan voitosta. Oiken harmittaa nuo pieleen menneet ennustukset, sillä olisihan se ollut kiva elää edes hetken sosialismissamirjam123 kirjoitti:Jaksankohan vielä tämän kirjoittaa kun olen koko päivän maalannut seiniä. Olen nimittäin koko kevään käynyt läpi historiaa viimeiseltä 30 vuodelta. Jokainen kaappi ja laatikosto käyty läpi menneisyyttä. Vt-lehtiä löytyi uskomattomat määrät sieltä ja täältä -92 vuodesta lähtien muistiinpanoineen ja oheistuotteineen, vhs:t ja c-kasetit.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
-
mirjam123
ryhdistäytynyt kirjoitti:Minä taas luen mielelläni Vartiotorni ja Herätkää lehtiä vuosilta 1965-1975, kun niissä paasataan tulevasta Pohjan kuninkaan voitosta. Oiken harmittaa nuo pieleen menneet ennustukset, sillä olisihan se ollut kiva elää edes hetken sosialismissamirjam123 kirjoitti:Jaksankohan vielä tämän kirjoittaa kun olen koko päivän maalannut seiniä. Olen nimittäin koko kevään käynyt läpi historiaa viimeiseltä 30 vuodelta. Jokainen kaappi ja laatikosto käyty läpi menneisyyttä. Vt-lehtiä löytyi uskomattomat määrät sieltä ja täältä -92 vuodesta lähtien muistiinpanoineen ja oheistuotteineen, vhs:t ja c-kasetit.
No huh, lainaan sitten sulta jos tulen katumapäälle
-
ryhdistäytynyt
Kyllä löytyy. Hieman harrastan noita vanhoja julkaisuja. Kovin työ oli metsästää kirjaa, Usko marssilla-elämäni jehovan todistajana.mirjam123 kirjoitti:ryhdistäytynyt kirjoitti:Minä taas luen mielelläni Vartiotorni ja Herätkää lehtiä vuosilta 1965-1975, kun niissä paasataan tulevasta Pohjan kuninkaan voitosta. Oiken harmittaa nuo pieleen menneet ennustukset, sillä olisihan se ollut kiva elää edes hetken sosialismissamirjam123 kirjoitti:Jaksankohan vielä tämän kirjoittaa kun olen koko päivän maalannut seiniä. Olen nimittäin koko kevään käynyt läpi historiaa viimeiseltä 30 vuodelta. Jokainen kaappi ja laatikosto käyty läpi menneisyyttä. Vt-lehtiä löytyi uskomattomat määrät sieltä ja täältä -92 vuodesta lähtien muistiinpanoineen ja oheistuotteineen, vhs:t ja c-kasetit.
No huh, lainaan sitten sulta jos tulen katumapäälle
Mutta kaikkea saa, jos vain halu on kova.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
- Nukahtanut
Toisaalta oon tyytyväinen, etten omista mitään jt-materiaalia. Mutta toisaalta taas, oishan se kiva näin poislähteneenä katsella uudesta näkökulmasta noita tekstejä ja miettiä, kuinka naurettavaa touhu on
No onneks sitä voi tehdä täälläkin ja tarvittaessa jw.org
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
- Tony
Perusajatus varmaan tässäkin ihan hyvä. Mitä vähemmän turhaa krääsää, sitä parempi.
Vähän tuli kuitenkin yllätyksenä, että ihmiset voivat mennä sekaisin siivoamisestakin.
KonMarin uhrit – kun hittisiivousmetodi ei tuonutkaan onnea
Vähän tuli kuitenkin yllätyksenä, että ihmiset voivat mennä sekaisin siivoamisestakin.
KonMarin uhrit – kun hittisiivousmetodi ei tuonutkaan onnea
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
ryhdistäytynyt
Itse koen WT kirjastoni tärkeäksi, koska WT-seura on iso osa henkilöhistoriaani. Kykenen jopa joistakin julkaisuista palaamaan mielessä hetkeen, kun aiheesta kokouksessa pidin puheen. Lisäksi joidenkin kirjojen julkaisut palaavat mieleen, varsinkin jos kirjaa esitellyt puhja oli konventissa karismaattinen.Nukahtanut kirjoitti:Toisaalta oon tyytyväinen, etten omista mitään jt-materiaalia. Mutta toisaalta taas, oishan se kiva näin poislähteneenä katsella uudesta näkökulmasta noita tekstejä ja miettiä, kuinka naurettavaa touhu on![]()
Muistan elävästi, kun odotimme(tosin itse olin jo erotettu, mutta 100% jehofiili) suomenkielistä Uuden maailman käännöstä konventissa ja Erkki Kankaanpää vedätti porukkaa ja kiihdytti tunnelmaan, mutta kertoikin jostain pikkukirjasta, mikä ensin julkaistaan konventissa. Pian pettymys vaihtui iloon, kun Erkki kertoi, että myös kauan odotettu suomenkielinen uuden maailman käännös julkaistaan.
Erkillä oli kyllä draaman tajua.
Konventissa oli selllainen hauska episodi, että Pasi Turunen oli juosnut kirjanjakopisteeltä toiselle seuran yleisönpalvelijat perässään yrittäessään hankkia itselle Uuden maailman käännöstä. Jollain jakopisteellä, sitten Uuden maailman käännös päätyi Pasi Turusenkin käteen yleisönpalvelijoiden harmiksi.
- Nukahtanut
Onhan se minullakin osa historiaa, kun syntymätodistaja olin. Mutten näe mitään syytä miksi noita pitäisi muistella enää. Mennyttä elämää, jossa aika vähän niitä hienoja hetkiä loppujen lopuksi ainakin omalla kohdallani.ryhdistäytynyt kirjoitti: Itse koen WT kirjastoni tärkeäksi, koska WT-seura on iso osa henkilöhistoriaani. Kykenen jopa joistakin julkaisuista palaamaan mielessä hetkeen, kun aiheesta kokouksessa pidin puheen. Lisäksi joidenkin kirjojen julkaisut palaavat mieleen, varsinkin jos kirjaa esitellyt puhja oli konventissa karismaattinen.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Veli-Hopea
Mutta toisaalta taas, oishan se kiva näin poislähteneenä katsella uudesta näkökulmasta noita tekstejä ja miettiä, kuinka naurettavaa touhu on
Se on varmaan se kun on ymmärtänyt ettei kirjallisuus tule miltään yliluonnolliselta korkeammalta taholta, näkee tekstit ihan eri valossa. Ja kyllähän se teksti monesti naurettavaa onkin, vaikka se ehkä vähän ilkeästi olisikin ilmaistu
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
ryhdistäytynyt
Tuo vanhojen julkaisujen kerääminen on harrastus. Vanhoja julkaisuja lukiessa tajuaa, kuinka WT-seura on ollut ajassa kiinni. Aiheet, jotka ovat pinnalla lehdissä heijastavat sitä tilannetta, jossa maailma kulloinkin makasi. Koomisuus tuleekin siinä, että kulloisetkin jutut esitetään ennustusten muodoissa "viimmeisistä päivistä"Nukahtanut kirjoitti:Onhan se minullakin osa historiaa, kun syntymätodistaja olin. Mutten näe mitään syytä miksi noita pitäisi muistella enää. Mennyttä elämää, jossa aika vähän niitä hienoja hetkiä loppujen lopuksi ainakin omalla kohdallani.ryhdistäytynyt kirjoitti: Itse koen WT kirjastoni tärkeäksi, koska WT-seura on iso osa henkilöhistoriaani. Kykenen jopa joistakin julkaisuista palaamaan mielessä hetkeen, kun aiheesta kokouksessa pidin puheen. Lisäksi joidenkin kirjojen julkaisut palaavat mieleen, varsinkin jos kirjaa esitellyt puhja oli konventissa karismaattinen.
Kyllä se hymyilyttää, kun lukee jostakin vuoden 1972 Herätkäästä juttua, joka päättyy näin "saa nähdä, kuinka pitkälle Jehova antaa Neuvostoliiton edetä, ennen kun se tuhotaan Harmagedonissa"
Lisäksi noiden vanhojen Herätkää-lehtien Tarkkailemme maailmaa jutuissa on välillä oikein helmiä, jotka kasvattavat yleistietoa.
-
Polyester
Löydätkö muuten USA-myönteisyyttä (Neuvostoliittoa vastaan) tuon ajan kirjallisuudesta? Aihe on joskus käynyt mielessä, mutta en ole tutkinut tarkemmin.ryhdistäytynyt kirjoitti:Kyllä se hymyilyttää, kun lukee jostakin vuoden 1972 Herätkäästä juttua, joka päättyy näin "saa nähdä, kuinka pitkälle Jehova antaa Neuvostoliiton edetä, ennen kun se tuhotaan Harmagedonissa"
Tosi uskonnonhan ei pitäisi valita puoliaan kylmän sodan maailmassa, mutta kai nyt amerikanuskonto ihan vaistonvaraisesti sen verran kotiinpäin vetää?
-
ryhdistäytynyt
Kyllä asetelma oli selvä. Neuvostoliitto oli paha Pohjan kuningas Natsi-Saksan perillinen (siinä mielessä, että kuninkuus siirtyi). Neuvostoliitto 1960-1970 lukujen julkaisujen mukaan olisi se voima, joka kävisi Jehovan silmäterän, eli voideltujen kimppuun, josta sitten Jehova kovasti julmistuisi ja aloittaisi Harmagedonin taistelun (samaan syssyyn tietenkin uskontokin kaatuisi). 1970-luvulla puhuttiin yleisesti siitä, kuinka kommunismi leviäisi maasta toiseen ja lopulta kommunismilla olisi YK:ssa enemmistö ja uskonto kiellettäisiin YK:n päätöksellä.Polyester kirjoitti:Löydätkö muuten USA-myönteisyyttä (Neuvostoliittoa vastaan) tuon ajan kirjallisuudesta? Aihe on joskus käynyt mielessä, mutta en ole tutkinut tarkemmin.ryhdistäytynyt kirjoitti:Kyllä se hymyilyttää, kun lukee jostakin vuoden 1972 Herätkäästä juttua, joka päättyy näin "saa nähdä, kuinka pitkälle Jehova antaa Neuvostoliiton edetä, ennen kun se tuhotaan Harmagedonissa"
Tosi uskonnonhan ei pitäisi valita puoliaan kylmän sodan maailmassa, mutta kai nyt amerikanuskonto ihan vaistonvaraisesti sen verran kotiinpäin vetää?
Etelän kuningas Anglo-Amerikkalainen maailmanvalta, joutuisi 1970-luvun julkaisujen mukaan, koko ajan perääntymään Pohjan kuninkaan edessä. Tämän kauhean Pohjan kuninkaan Neuvostoliiton pysäyttäisi loppupelissä ainoastaan Jehova jumala.
Etelän kuningas Englanti ja Yhdysvallat esitettiin heikkoina maailmanvaltoina lopun aikana, joka salli alueellaan julistyön, koska Etelän kuningas ei ollut hylännyt vanhoja jumaliaan. Pohjan kuningas Neuvostoliitto, oli hylännyt vanhat uskonnolliset jumalansa, jonka ainut jumala oli nyt kommunismi ja aseet ja siksi erityisesti vihasi uskontoja, erityisesti jehovan todistajia.
- Nukahtanut
Tuon keräilyharrastuksen ymmärrän toki täysin. Varsinkin, kun noita vanhoja julkaisuja häviää "uuden valon" myötä tasasin väliajoin, niin kyllähän niillä arvoa senkin takia on.ryhdistäytynyt kirjoitti: Tuo vanhojen julkaisujen kerääminen on harrastus. Vanhoja julkaisuja lukiessa tajuaa, kuinka WT-seura on ollut ajassa kiinni. Aiheet, jotka ovat pinnalla lehdissä heijastavat sitä tilannetta, jossa maailma kulloinkin makasi. Koomisuus tuleekin siinä, että kulloisetkin jutut esitetään ennustusten muodoissa "viimmeisistä päivistä"
.
-
mirjam123
No on meillä vielä ne kirjat, ajattelin tehdä niistä kivan sisustuselementin päällystämällä ne mieleisen värisillä papereilla, isommat opukset oli jonkin aikaa korottamassa tietokoneen näyttöä
. Toki ymmärrän keräilyn ja tunteet jotka liittyy omaan Vt-historiaan, mutta itse en kyllä enää ehdi niitä kertailemaan.
-
ryhdistäytynyt
Luettele kaikki kirjat ja tarjoa niitä Antikvariaattiin, sillä niillä kuitenkin on omat pienet markkinat.mirjam123 kirjoitti:No on meillä vielä ne kirjat,
http://www.antikvariaatti.net/search.ph ... ubmit=Etsi
Itse olen kirpputorien ja Antikvariaattien ystävä ja niissä aikaani kuluttava. Usein tulee vastaan jehovantodistajien kirjallisuutta hintalapulla Antikvariaateissa, ja kerran niitä myytiin isossa erässä kirpparilla.
Myyntiin vaan.
Ps. Siellä näytti olevan kirja Elämä voi tarjota paljon enemmän, painovuosi 1975, jonka ostin pois kuljeksimasta. Itsellä se on, mutta todella huonokuntoisena ja täyteen alleviivattuna. Toivotaan, että tämä kappale on parempi.