Kivikko kirjoitti:Ja jos yhtään miettii niin Raamatun mukaan Jumala loi ihmiset alastomiksi, ja vasta syntiinlankeemuksen jälkeen ihmiset keksivät kietoutua kaikennäköisiin horsmiin.... Näin ajateltuna Jumalaa tuskin kiinnostaa millaisiin rytkyihin sitä pukeutuu. Ihmiset niitä pinnallisia otuksia on.
Kiinnostaa kyllä kuten ihmisen hyvinvointi yleensäkin kun Herra Jumala teki vaatteet nahasta Adamille ja Eevalle, nämä kasvinlehti suojat kun olivat kaikintavoin epäkäytännöllisiä.
Lisäksi Herra antoi Mooseksen laatia Mooseksen lakiin säädöksen siitä miten erottautua muista pukeutumisessa:
4 Mos 15:
Vaatteiden tupsuja koskeva määräys
37 Herra sanoi Moosekselle: 38 "Käske israelilaisten tehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta. 40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä. 41 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka toin teidät pois Egyptistä ja näin osoitin olevani teidän Jumalanne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
Vaatetusta käyttämällä tilanteen mukaan voidaan osoittaa paitsi sivistyksen ja kulttuuriin tasoa myös henkistä perintöä.
Muutoin Raamatussa ei ole kovin yksityiskohtaisia määräyksiä pukeutumisesta, muinaisten Israelilaisten pukeutuminen ei liene kansan keskuudessa eronnut tuonajan tavanomaisesta pukeutumisesta, virkapukeutuminen taas erotti papiston ja hallinnon kansasta enemmän myös kansakuntien välillä.
Jeesuksen ajan Rooma erotti itsensä muista kaupungeista määräämällä ylimystön käyttämään
toogaa jota ei saanut käyttää kaupungin ulkopuolella ja jonka laskoksia mukana kulkeva palvelija laskosti.
Kiintoisana seikkana, joskin jo kaukaa otsikon "Vartiotorniseuran määräyksistä" kerrotaan Menta Sturgeonin laatimassa kirjoituksessa Russellin viimeisestä puhujamatkasta junassa ja "kadonneesta matkalaukusta ym" Russelin pyytäneen tulla puetuksi "Roomalaiseen toogaan" kuolinkamppailun koittaessa koska sen avulla pystyi ulkopuolista voimaa käyttäen hallitsemaan kouristuksia, Russell kun ei halunnut lääkäriin.