Jehovan todistajien aluekonventeissa 2016 puhuttiin hylkäämisestä. Perjantai-iltapäivän puhesarjassa oli puhe "Ole Jeesuksen tavoin uskollinen jos sinut hylätään". Hieman myöhemmin oli toinen puhesarja "Kannata uskollisesti Jehovan ratkaisuja". Sen toisessa osassa kehotettiin karttamaan väärintekijöitä.
Vartiotorniseura myönsi tämän tosiasian:
"Yksi ihmisen tunne-elämän vaikeimmin käsiteltäviä asioita on hylätyksi tuleminen. Hylkääminen saa ihmisen tuntemaan itsensä arvottomaksi. Se voi aiheuttaa masennusta ja viedä oikeastaan pohjan elämältä".
Kuitenkin Vartiotorniseura kehottaa hylkäämään seurakunnasta erotetut ja itse eronneet. Näin ollen Vartiotorniseura täysin tietoisesti aiheuttaa ihmisille äärimmäistä tuskaa ilman mitään armoa. Onko tuollainen tietoinen ja tahallinen vahingonteko ihmisille edes lain mukaan oikein? Nyt kun Vartiotorniseura itse myöntää hylkäämisen seuraukset, eikö viranomaisten olisi jo korkea aika puuttua asiaan?
Väärintekijä voi tietysti muuttaa menettelyään, mutta entäpä esim minä, jolle ei kerrottu, mitä olen tehnyt väärin. Kyse lienee siitä, että osoitin vanhinten tekevän väärin minua kohtaan. Osoitin sen sekä raamatulla että heidän omalla kirjallisuudellaan. Tosin lainaamani kirjallisuus oli yli kymmenen vuotta vanhaa eli kait niiden parasta ennen päiväys oli jo mennyt. Ne 137 raamatunpaikkaa, joihin viittasin olivat vielä vanhempia. Ehkä Seura ajattelee, että niidenkin paras ennen päiväys on jo mennyt.
Hankalaa on tietysti puolustautua, kun syytä ei kerrota. Hylkääminen kyllä toteutui.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
SonOfJesus kirjoitti:Väärintekijä voi tietysti muuttaa menettelyään, mutta entäpä esim minä, jolle ei kerrottu, mitä olen tehnyt väärin.
Josko se meni kohdallasi, kuten minun kohdallani Pietarsaaren suom. seurakunnassa 1970. Monoa tuli ja kun kysyin syytä, oli vastaus: "Kyllä sinä sen tiedät", vaan kun en tiedä vieläkään. Elämä on.
SonOfJesus kirjoitti:Väärintekijä voi tietysti muuttaa menettelyään, mutta entäpä esim minä, jolle ei kerrottu, mitä olen tehnyt väärin.
Josko se meni kohdallasi, kuten minun kohdallani Pietarsaaren suom. seurakunnassa 1970. Monoa tuli ja kun kysyin syytä, oli vastaus: "Kyllä sinä sen tiedät", vaan kun en tiedä vieläkään. Elämä on.
No, noin juuri kävi. Samat sanatkin! Hmm...
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Josko se meni kohdallasi, kuten minun kohdallani Pietarsaaren suom. seurakunnassa 1970. Monoa tuli ja kun kysyin syytä, oli vastaus: "Kyllä sinä sen tiedät", vaan kun en tiedä vieläkään. Elämä on.