Jouni Palmu kieltäytyi vastaamasta rahankeräyslupaa koskevaan kysymykseen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Pro et contra

Re: Jouni Palmu kieltäytyi vastaamasta rahankeräyslupaa koskevaan kysymykseen

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:CTR hulluine opetuksineen ja 1914-hömpötyksineen on taakka Vt-seuralle, mutta samalla ainoa, jonka avulla saadaan tälle uususkonnolle edes jonkinlaista ajallista menneisyyttä.
Totta! Olen vähin erin oivaltanut tässä piilevän vinhan totuuden.
Mulla taas tuo oivallus on vasta puolitiessään ja suhtautuminen Russelliin on edelleen mulle ratkaisematon kysymys koska se miten hän ohjasi toimintaa vaikuttaa ja myös käytännössä on erittäin suunniteltua kun taas se miten hän tuli toimintaan mukaan näyttää olevan täysin sattumaa.

Sattuma tosin näyttää olevan enemmän luomakuntaan vaikuttava tekijä kuin mitä esim. ns.älykäs suunnittelu.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kaikki aikanaan hyvä "Pro et contra", kaikki aikanaan. Jehovan todistajien tapa on kaataa tukuttain materiaalia niskaan, ettei kukaan niistä kohtuudella selviä. No, olen selvinnyt ja tulos on, mikä on. Syyttäkööt itseään. :D

Ainoat sattumat, mitä kohdalleni ovat osuneet ovat SA INTin, joko rokkajonossa tai muissa eväissä. Niistä muista "ihmeistä" voimme puhua sitten yksityisesti, koska eivät liity millään muotoa Jouni Palmuun, vaikka ihmeellinen velikulta onkin.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pro et contra kirjoitti:...se miten hän ohjasi toimintaa vaikuttaa ja myös käytännössä on erittäin suunniteltua...
Tuon suunnittelun johtava motiivi oli pelastaa kaikki mahdollinen mikä oli pelastettavissa millerismin raunioilta. Russelin oppivalikoima pohjasi voittopuolisesti (second) adventismin oppitarjontaan. Suurin ero oli se huuha-aasinsilta jolla selitettiin Jeesuksen jo palanneen näkymättömästi 1874.
...kun taas se miten hän tuli toimintaan mukaan näyttää olevan täysin sattumaa.
Sattuma voi olla ihan sopiva sana sille mekanismille, jossa henkilöstä tulee uskonnollinen hörhö ja hän nostaa itsensä muiden yläpuolelle sillä kuvitelmalla, että jokin jumala on hänet valinnut edustajakseen.
Vastaa Viestiin