Konventti, osa 6: Sunnuntai, iltapäivä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Konventti, osa 6: Sunnuntai, iltapäivä

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuva

Sunnuntaina iltapäivällä konventissa esitettiin sotaelokuva, joka oli saanut huomiota jo ennen konventtia.
Konventin loppupuheen piti hallintoelimen jäsen Anthony Morris. Puheensa loppupuolella hän ilmaisi olevansa itse henkilökohtaisesti niissä sotajoukoissa mukana, joilla on "etu" tappaa luopiot ja kaikki muut pahat ihmiset maan päällä. Miten voidaan vetää näin rohkea johtopäätös? Puheessa sanottiin mm. näin:

"Jehovan palkitsi Hiskian uskollisuuden vapauttamalla Juudan. Jehova lähetti yhden ainoan enkelin, joka surmasi 185000 assyrialaista yhden yön aikana.

Harmagedonin taistelussa Jeesus Kristus yhdessä 144000:n kanssa tulee taistelemaan, olemaan uskollisten palvelijoidensa puolella. Jos yksi ainoa enkeli sai aikaan 185000:n sotilaan kuoleman, niin mitä Jeesus Kristus yhdessä 144000:n kanssa tuleekaan saamaan aikaan."

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s613.html

Kuva
Hallintoelimen jäsen Anthony Morris pitämässä loppupuhetta. Kuva: Konventtivideo
Lothar II

Re: Konventti, osa 6: Sunnuntai, iltapäivä

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Huh,huh... jaa, että aloittavat luopioista. Eipä tartte sitten katsella miljardien ihmisten teurastusta ja veren lainehtimista. (tuli katsottua Tarantinon "Djangon", oli yllättävän verinen, mutta harmiton verrattuna tulevaan)

Millaisilla aseilla teurastus tehdään, miekoilla, kirveillä, astaloilla, ....ei kai kuitenkaan tuliaseilla, niinkuin Rambo ?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Aika rankka tuo Goljat video.
Ei ihan lasten suuhun sopivaa puhetta.

"Jehova auttaa minua tappamaan goljatin"
"Sitten hän linkosi kiven Goljatia päähän ja tappoi hänet ja sitten irrotti häneltä pään"
"Minä haluan olla yhtä rohkea"

Isis toimii noin.
Shamaani

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Johanneksen poika kirjoitti:Konventin loppupuheen piti hallintoelimen jäsen Anthony Morris. Puheensa loppupuolella hän ilmaisi olevansa itse henkilökohtaisesti niissä sotajoukoissa mukana, joilla on "etu" tappaa luopiot ja kaikki muut pahat ihmiset maan päällä.
Oliko se siinä audio-otteessa siitä puheesta sinun sivuilla? Yritin kuunnella tarkkaan mutta tuo ei kyllä osunut korvaan. Missä vaiheessa puhetta tarkalleen sanoo että hän itse on mukana tappamassa luopioita? Haluan kuulla sen hänen suuruuden hullusta suustaan.

Tainnu vähän ottaa itseensä tiukoista yoga housuista ja siitä että hänen sanomisiaan ei oteta enää vakavasti. Vaikuttaa aika henkilökohtaiselta missiolta tuo kun luopiot ihan erikseen mainittu. Tähän kävisi hyvin: "Luopiot mainittu. Torilla tavataan!" :lol:
Vai onko pappa suuttunu kun rahaa ruvennut hupenemaan kun vanhat jäsenet aukovat sanaista arkkuaan.
Johanneksen poika
Viesti:

Shamaani kirjoitti:Missä vaiheessa puhetta tarkalleen sanoo että hän itse on mukana tappamassa luopioita? Haluan kuulla sen hänen suuruuden hullusta suustaan.
Tarkennan vähän vielä Morrisin sanoja. Hän ei erikseen sanonut, että juuri "luopiot" tapettaisiin, mutta se on itsestään selvää, kun tietää Vartiotorniseuran tulkinnat ja lukee Jobin kirjasta yhden jakeen:

(Job 27:8) 8 Sillä mitä toivoa on luopiolla, jos Jumala karsii hänet pois, jos hän ottaa pois hänen sielunsa? - UM-käännös

* * *

Tuossakin kohdassa vähän kaunistellaan tilannetta. Sanotaan "Jumala karsii hänet pois". Tarkoitetaan, että hänet tapetaan. Samoin seuraava lause, "ottaa pois hänen sielunsa", tarkoittaa myös, että ihminen tapetaan.

Monesti asioita kaunistellaan, eikä puhuta niistä niiden oikealla nimellä. Esim. Suomessa sanotaan, että "karhu kaadettiin", vaikka tarkoitetaan, että karhu tapettiin. Samoin tuhansittain suomalaisia "kaatui" talvi- ja jatkosodassa, vaikka oikeasti he kuolivat, heidät tapettiin.

Miksi kaunistella asioita, kun ne voi kertoa suoraan niin kuin ne ovat.
Pro et contra

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Odottaako A.M. III:s tosiaan että pääsee vielä 144000 joukossa "tositoimeen" mitä menetelmää tuo nyt sitten tarkoittaakaan?
Lieneekö ihmisenä elämisen kokemuksesta etua tässä tulevaisuuden skenaariossa?
En nyt kumminkaan näin usko että hallintoelimen jäsen näin tosissaan tarkoittaa vaan kyse on puheen retoriikasta ja tehokeinosta jolla sanomaa "terästetään", silti väittäisin Anthonyn olleen tässä hieman huolimaton.

Paavalin kirjeen mukaan "pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa" ja "Jeesus on tuomari joka ymmärtää kokemuksesta millainen ihminen on" , Jeesus ja taivallisen palkinnon saaneet itse eivät ryhdy pyöveleiksi, muistamme tässäyhteydessä sekä tähän tuomintaan liittyen sen kuinka Jeesus "kesytti" Pietaria kun tämä kiivaili.
Jos Jumala näkee tilanteen vaativan puolustusta niin hän voi määrätä enkelit suojelemaan kristittyjä jolloin eteentulevissa tilanteissa voidaan tarvita myös oikeutettua voimankäyttöä jota mahdollisesti enkelit voivat käyttää.
Mikäli nyt muistan niin mm. Ilmestyskirjan mukaan maailmanlopun tapahtumiin liittyivät vitsaukset ja sodat jotka ihmiset aiheuttavat omalla toiminnalla ja joihinka myös menehdytään, jos Assyrialaisten leiristä kaatuikin 185t enkelin toimesta niin suuressa ahdistuksessa tuomio tulee epäsuorasti edellämainittujen tapahtumien seurauksena. Jos nyt vähänkään ymmärrän sitä mitä Jeesuksesta kerrotaan niin en mitenkään usko hänen haluavan tai tarvitsevan surmata ketään ihmistä tämän syntien vuoksi, kun hän "tulee erottamaan lampaat ja vuohet" niin hänen ei tarvitse muuta kuin lausua tuomio: "Menkää pois luotani...".
On kuitenkin huomattava että tuomioaikaa kestää jonkin aikaa sillä "toinen otetaan,toinen jätetään".
Mikä sitten olikaan tarkoitus niin A.M. sanoo jotakin joka aiheuttaa tulkintavaikeuksia kun sanomista ryhdytään tarkastelemaan sen sisällöstä käsin.
Lothar II

Voihan sitä silotella ja selitellä vaikka kuinka monisanaisesti, mutta eikö se ole koko idea aika sairas ?
Harva täyspäinen ottaa tosissaan, korkeintaan yksi tuhannesta.

Kuinkahan moni arjessa elävä todistaja uskoo ihan oikeesti moiseen teurastusskenaarioon ? Ei monikaan.
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Johanneksen poika kirjoitti:Sunnuntaina iltapäivällä konventissa esitettiin sotaelokuva, joka oli saanut huomiota jo ennen konventtia.
Konventin loppupuheen piti hallintoelimen jäsen Anthony Morris. Puheensa loppupuolella hän ilmaisi olevansa itse henkilökohtaisesti niissä sotajoukoissa mukana, joilla on "etu" tappaa luopiot ja kaikki muut pahat ihmiset maan päällä.
Sisältää ala-arvoista huumoria, katso omalla vastuullasi
Kuva
(kuvaa on editoitu, eikä Morrisilla oikeasti ole aseita vaikka tappaminen onkin kenties ollut mielessä)
Lothar II

En heti huomannut.
"Kalashnikov" sointuu niin luonnollisesti kuvaan. Meinasin pudota keinutuolista. :shock:
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Morris oli kuulemma juuri esitellyt sitä. Vaikka kyseessä oli saatanallinen laite, sillä kuulemma pyhää työtä tehdessä napsi luopioita, noita valehtelijoita mukavaan tahtiin. Tämän jälkeen Morrisilla kuulemma oli ilo tuoda uusi pinssi kaikille SS-joukoille (Saatanan Siivoajat). Seuran kuulemma pitää pysyä ajassa mukana, toistaiseksi.

(Pahoittelen OT-pläjäystä, oli erittäin vaikea yö, taisipa olla tajuttomuuskohtauskin)
Occamin partaveitsi

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Verilettu kirjoitti:
Johanneksen poika kirjoitti:Sunnuntaina iltapäivällä konventissa esitettiin sotaelokuva, joka oli saanut huomiota jo ennen konventtia.
Konventin loppupuheen piti hallintoelimen jäsen Anthony Morris. Puheensa loppupuolella hän ilmaisi olevansa itse henkilökohtaisesti niissä sotajoukoissa mukana, joilla on "etu" tappaa luopiot ja kaikki muut pahat ihmiset maan päällä.
Sisältää ala-arvoista huumoria, katso omalla vastuullasi
Kuva
(kuvaa on editoitu, eikä Morrisilla oikeasti ole aseita vaikka tappaminen onkin kenties ollut mielessä)
Anthony Morriksen kuva kiväärin kanssa keikahtaa jo mauttomuuden puolelle.
Kuvan väärentäjän olisi hyvä olla varovaisempi, koska laittomuuden raja ei enää ole kaukana.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Mutta että "on etu olla tappamassa kaikki luopiot ja kaikki muut pahat ihmiset maan päällä" ei ole mautonta?
Pro et contra

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

On jo todettu että A.M. ei ole sanonut noin vaikka mielestäni käyttikin puheessaan retorista ilmaisua harkitsemattomasti.
Olen samaa mieltä Occamin partaveitsen kanssa, vaikka toisinaan onkin kiusaus tehdä jäynää sopivan tilaisuuden tullen niin kuvan viesti on yliampuva ja kuva antaa vääristyneen käsityksen, se on mauton.
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Nyt se on piilossa. Voitte ilmoittaa siitä vaikka poliisille, pitäähän jonkun puolustaa murhanhimoista pedo-setien rahankeräyslahkoa.

Lisäys: Minulta ilmeisesti karkasi mopo käsistä tässä pilakuvassa, jonka myöhemmin lisäsin spoileriin piiloon. Otan kaiken vastuun tapahtuneesta. Itse en näe pilakuvassani paljoakaan eroa esim. pilapiirroksiin, mutta kun en osaa piirtää, tein oman huumorini photarilla. No, olen huomannut että minun huumorini harvoin naurattaa täällä, joten pitäisi kai lopettaa kokonaan. Pahoitteluni.
Johanneksen poika
Viesti:

Verilettu kirjoitti:Mutta että "on etu olla tappamassa kaikki luopiot ja kaikki muut pahat ihmiset maan päällä" ei ole mautonta?
Kun sanoin tuon lauseen, olin ehkä "hiukan" huolimaton. Asiasisältö on tietenkin oikein, mutta käytin Vartiotorniseuran omaa retoriikkaa, kun tuossa oli tuo sana "etu". Samalla "hiukan" yksinkertaistin sanomaa ja väänsin rautalangasta, mitä Morris käytännössä tarkoitti.

Kun hallintoelin on kaapannut vallan muilta 144000:een kuuluvalta vielä maan päällä olevalta ilmoittautumalla yksin "uskolliseksi ja ymmärtäväiseksi orjaksi", sen jäsenet näin olleen kuuluvat siihen taivaalliseen armeijaan, mikä Morrisin mukaan tulee tappamaan miljardeja ihmisiä maan päältä pois kuleksimasta. Tämä on Morrisin tulkinta, olkoon se mautonta tai ei. Minusta kaikki joukkomurhat ovat mauttomia ja brutaaleja, mutta se on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni.
Vastaa Viestiin