Näin tekevät, enkä tunne alaa sen tarkemmin, joten kysyinkin syntyolosuhteiden perään, joista minulla ei ole aavistustakaan. Ainoa mistä tässä olen vakuuttunut on se, ettei Raamatun vedenpaisumuksella tai Raamatulla yleensäkään ole asian kanssa mitään oleellista yhteyttä.Occamin partaveitsi kirjoitti:Havaintojen mukaan kivet pääsee kyllä hyvin karkuun lähes pystysuorasta seinämästä.
Nooan ajan tulva
Valvoja: Moderaattorit
-
Markku Meilo
Re: Nooan ajan tulva
-
Veli-Hopea
Onhan se vaikea sanoa miten tuollaiset syntyvät. Oli se sitten pystysuora, kalteva taikka vaaka, ilman mitään faktaa kuvittelisin voimakkailla virtauksilla,pyörteillä ja kierteillä olevan asian kanssa asian kanssa jotain tekemistä.
Ehkäpä valtavissa jäämassoissa oli vain pienen pieniä virtauksia ja "suonia" , eikä kivi sellaisen virtauksesta ja pyörteestä päässyt etenemään. Sekin kuulostaa huonolta vaihtoehdolta.
Ehkä joku kinahmi ?? tai
https://youtu.be/s1iCol1i5cs ??
https://youtu.be/mbzcX2Bmz0I ??
Spekuloidahan voi ja pitkään, enpä tosin tiedä mihin se vaikuttaa, globaaliin vedenpaisumukseen ei siitä silti taida löytyä mitään tukea.
Otetaanko keskusteluun mukaan siirtolohkareet?
Ehkäpä valtavissa jäämassoissa oli vain pienen pieniä virtauksia ja "suonia" , eikä kivi sellaisen virtauksesta ja pyörteestä päässyt etenemään. Sekin kuulostaa huonolta vaihtoehdolta.
Ehkä joku kinahmi ?? tai
https://youtu.be/s1iCol1i5cs ??
https://youtu.be/mbzcX2Bmz0I ??
Spekuloidahan voi ja pitkään, enpä tosin tiedä mihin se vaikuttaa, globaaliin vedenpaisumukseen ei siitä silti taida löytyä mitään tukea.
Otetaanko keskusteluun mukaan siirtolohkareet?
Viimeksi muokannut Veli-Hopea, 19.09.2016 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Occamin partaveitsi
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
-
Misled
Elikkä tässä on nyt jumitettu hiidenkirnuihin? Vedenpaisumuksessa ja sen kertomuksessa ei sitten ole mitään epäselviä juttuja?
Jokuhan aikanaan kirjoitti, että siivilöivät hyttysen, mutta nielevät kamelin..
Jokuhan aikanaan kirjoitti, että siivilöivät hyttysen, mutta nielevät kamelin..
- Tony
Itse olen kysellyt useampaan otteeseen edes yhtä todistetta Raamatun esittämästä maailmanlaajuisesta vedenpaisumuksesta. Ei ole kuulunut.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Veli-Hopea
Tony kirjoitti:Itse olen kysellyt useampaan otteeseen edes yhtä todistetta Raamatun esittämästä maailmanlaajuisesta vedenpaisumuksesta. Ei ole kuulunut.
Parkkunen tarjoaa vedenpaisumuksen merkkejä siitä kun vuoristoista löytyy jälkiä siitä missä veden pinta on joskus ollut. Onkohan marsissakin ollut vedenpaisumus? Sielläkin on samanlaisia.
- Tony
Miten Parkkunen esityksensä tarkkaan ottaen muotoilee?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Misled
Eikös sen jäljen pitäisi pikemminkin todistaa, ettei mitään raamatun kertomaa vedenpaisumusta ole ollut? Vesihän peitti kaikki vuoret, joten ei jää jälkeäkään.Veli-Hopea kirjoitti:Tony kirjoitti:Itse olen kysellyt useampaan otteeseen edes yhtä todistetta Raamatun esittämästä maailmanlaajuisesta vedenpaisumuksesta. Ei ole kuulunut.
Parkkunen tarjoaa vedenpaisumuksen merkkejä siitä kun vuoristoista löytyy jälkiä siitä missä veden pinta on joskus ollut. Onkohan marsissakin ollut vedenpaisumus? Sielläkin on samanlaisia.
- Tony
No se, ja silläpä tuo olisi mukava lukea että miten Parkkunen asian muotoilee.
Lisäksi vesihän sekä nousi että laski niin reippaalla tahdilla, ettei siitä mitään yksittäisiä jälkiä olisi voinut jäädä.
-
Veli-Hopea
Tony kirjoitti:No se, ja silläpä tuo olisi mukava lukea että miten Parkkunen asian muotoilee.Lisäksi vesihän sekä nousi että laski niin reippaalla tahdilla, ettei siitä mitään yksittäisiä jälkiä olisi voinut jäädä.
No siis kun hommaa (vedenpaisumusta)pyöristelee niin että vesi nousi ja laski, hommaan meni yhteensä sellainen yksi vuosi, melkooset on jäljet. Jos jossakin vuoren nyppylässä on esim 12 eri merkkiä veden korkeudesta kymmenen sentin välein,olettaen että pinta laski tuon 10 senttiä/kk , tarkoittaa se että kuukaudessa (30 päivässä) jäi melkoiset merkit veden pinnan tasosta.
Eheei, ei ei . Ei ..
Vuodessa vesi ylösalas ei tee näin, ei millään.
- Tony
Tuo edellyttäisi myös sitä, että vesi nousisi ja laskisi jotenkin maagisesti sykleittäin, ei tasaisesti kuten todellisuudessa tapahtuisi. No, todellisuus ei taida näytellä näissä teorioissa muutenkaan mitään roolia, joten se siitä.
-
Veli-Hopea
Parkkusen teoriat on aika heikoilla, yksipuolista ja aukkoja täynnä.
- Nukahtanut
Jos koko Raamattu on valheita ja vääristelyä täynnä, miks Nooan tulva olis poikkeus? Vähän rankempi vesisade on täysin mahdollinen, mutta vuorien yli yltävä tulva? Jepjep....
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
- Tony
Toihan se onkin. Kun myös Jeesus uskoi Raamatun vedenpaisumukseen, jota ei ole tapahtunut, niin se siitä ja game over.
-
Veli-Hopea
Älä ny hätäile, maapallo on täynnä selviä merkkejä
Tulvasta josta Utnapištim selvisi muutaman kamun kera.
Utnapištim lähetti pari fogelia lentoon tutkiakseen onko vesi laskenut maan pinnalta. Korppi ei enää palannut.
Tuttua tarinaa ja tämä tarinahan on tosi. Kun tämä on tapahtunu jo pariinkin kertaan (niin ja kai useampaankin) kuka oli nopein rakentamaan arkin ja paljonko nauloja siihen kului?
Siis, kuka oli ns. paras?
Tulvasta josta Utnapištim selvisi muutaman kamun kera.
Utnapištim lähetti pari fogelia lentoon tutkiakseen onko vesi laskenut maan pinnalta. Korppi ei enää palannut.
Tuttua tarinaa ja tämä tarinahan on tosi. Kun tämä on tapahtunu jo pariinkin kertaan (niin ja kai useampaankin) kuka oli nopein rakentamaan arkin ja paljonko nauloja siihen kului?
Siis, kuka oli ns. paras?