Jehovan todistajien salainen tietokanta
Valvoja: Moderaattorit
-
Pelottaa...
Jehovan todistajien salainen tietokanta
Minua pelottaa...
Olen Jehovan todistajan puoliso. Olemme vaimoni kanssa vast'ikään muuttaneet uudelle paikkakunnalle. Tänään ovellamme kävi kaksi Jehovan todistajaa. Olivat "kuulleet" että olemme Jehovan todistaja pariskunta jotka ovat muuttaneet paikkakunnalle. Mistä pirusta ne ovat moista kuulleet?! Emme tunne uudelta paikkakunnalta ketään ja vaimokaan ei ole edellisellä paikkakunnalla käynyt kahteen vuoteen (siis koko aikana jonka sielä asuimma) kokouksissa. Mistä pirusta siis nämä tietävät, minne me olemme muuttaneet?! Tervehtivät nimellä, tiesivät kertoa mistä olimme kuukausi sitten muuttaneet ja, että olemme Jehovan todistajia. Tässä kohtaa tarkensin, että vaimo on, minä en.
Tämä ei ole liiottelua. Minua oikeasti pelottaa, kuinka paljon he tiesivät meistä. Okei, vaimon ymmärrän, onhan hän joskus käynyt kokouksissa, mutta miten he minut tunsivat?! Vaimo ei varmasti ole minusta mitään kertonut koska tietää minun karttavan järjestöä.
Milloin he tulevat uudelleen? Voivatko he tunkeutua välisin sisään? Kaksi isoa miestä kun ovat. Tänään jo kaupassa juoksivat kiinni ja tulivat uudelleen tyrkyttämään uskontoa ja kutsuivat kokoukseen ja, että pyytää vanhemmistoa esittelemään meidät seuraavassa kokouksessa joten käytännössä kiristävät sillä, että jos emme tule, emmekä ole salilla nousemassa pystyyn esittelyn aikana, meidät loataan nimellä. Ei ole mukavaa tämä.. Ei ollenkaan. He tietävät missä asumme.
Joudun pelkäämään omassa kodissani.. Ei hyvä..
Olen Jehovan todistajan puoliso. Olemme vaimoni kanssa vast'ikään muuttaneet uudelle paikkakunnalle. Tänään ovellamme kävi kaksi Jehovan todistajaa. Olivat "kuulleet" että olemme Jehovan todistaja pariskunta jotka ovat muuttaneet paikkakunnalle. Mistä pirusta ne ovat moista kuulleet?! Emme tunne uudelta paikkakunnalta ketään ja vaimokaan ei ole edellisellä paikkakunnalla käynyt kahteen vuoteen (siis koko aikana jonka sielä asuimma) kokouksissa. Mistä pirusta siis nämä tietävät, minne me olemme muuttaneet?! Tervehtivät nimellä, tiesivät kertoa mistä olimme kuukausi sitten muuttaneet ja, että olemme Jehovan todistajia. Tässä kohtaa tarkensin, että vaimo on, minä en.
Tämä ei ole liiottelua. Minua oikeasti pelottaa, kuinka paljon he tiesivät meistä. Okei, vaimon ymmärrän, onhan hän joskus käynyt kokouksissa, mutta miten he minut tunsivat?! Vaimo ei varmasti ole minusta mitään kertonut koska tietää minun karttavan järjestöä.
Milloin he tulevat uudelleen? Voivatko he tunkeutua välisin sisään? Kaksi isoa miestä kun ovat. Tänään jo kaupassa juoksivat kiinni ja tulivat uudelleen tyrkyttämään uskontoa ja kutsuivat kokoukseen ja, että pyytää vanhemmistoa esittelemään meidät seuraavassa kokouksessa joten käytännössä kiristävät sillä, että jos emme tule, emmekä ole salilla nousemassa pystyyn esittelyn aikana, meidät loataan nimellä. Ei ole mukavaa tämä.. Ei ollenkaan. He tietävät missä asumme.
- Tony
Re: Jehovan todistajien salainen tietokanta
Vähän turhaa paranoiaa tässä. Jehovan todistajat ovat innokkaita viemään informaatiota seurakunnasta seurakuntaan, mikäli paikkakunnalle muuttaa todistajia toisesta seurakunnasta. Toki seurakunnissa on todistajista myös julistajakortti ja mahdollista muuta tietoa, jotka siirtyvät seurakunnasta toiseen jos henkilö muuttaa paikkakuntaa. Tämä kuitenkin edellyttää ymmärtääkseni henkilön omaa ilmoitusta seurakuntaan tai aikaisemman seurakunnan 'virallista' tietoa muutosta.
Pelkoon ei ole mitään syytä. Kerrot vain reippaasti ja rehellisesti seurakunnan vanhimmille, että sinä et ole kiinnostunut ko. uskonnosta etkä halua yhteydenottoja sieltä suunnalta. End of story. Vaimosi suhtautuminen asiaan riippuu tietenkin vaimostasi.
He eivät esittele ketään joka ei ole paikalla. Kyse ei ollut kiristämisestä, vaan normaalista ilmoituskäytännöstä mikäli seurakuntaan on muuttanut uusia muualta.Tänään jo kaupassa juoksivat kiinni ja tulivat uudelleen tyrkyttämään uskontoa ja kutsuivat kokoukseen ja, että pyytää vanhemmistoa esittelemään meidät seuraavassa kokouksessa joten käytännössä kiristävät sillä, että jos emme tule, emmekä ole salilla nousemassa pystyyn esittelyn aikana, meidät loataan nimellä. Ei ole mukavaa tämä.. Ei ollenkaan. He tietävät missä asumme.
Pelkoon ei ole mitään syytä. Kerrot vain reippaasti ja rehellisesti seurakunnan vanhimmille, että sinä et ole kiinnostunut ko. uskonnosta etkä halua yhteydenottoja sieltä suunnalta. End of story. Vaimosi suhtautuminen asiaan riippuu tietenkin vaimostasi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Ihme ettei vaimo tiennyt siitä, että muuttaessa lähtee tieto siihen seurakuntaan johon uusi osoite alue kuuluu. 
-
Arja Parka
Oletteko muut huomanneet, että JT-miehet kuulostavat tekstissä naisilta? Niin kuin tämäkin kirjoittaja. Ilman muuta naisen tuottamaa tekstiä, vaikka kirjoittaja on muka mies.
-
Peloissaan
No vaimo ei ole tosiaan vuosiin käynyt kokouksissa ja tätäkin ennen käynyt vain silloisten tuttujen painostamana. Maistraatistako niille se tieto tulee kuka on muuttanut, milloin ja minne? Minnekkään muualle kun asiasta ei ole ilmoitettu.Tony kirjoitti:Jehovan todistajat ovat innokkaita viemään informaatiota seurakunnasta seurakuntaan, mikäli paikkakunnalle muuttaa todistajia toisesta seurakunnasta. Toki seurakunnissa on todistajista myös julistajakortti ja mahdollista muuta tietoa, jotka siirtyvät seurakunnasta toiseen jos henkilö muuttaa paikkakuntaa. Tämä kuitenkin edellyttää ymmärtääkseni henkilön omaa ilmoitusta seurakuntaan tai aikaisemman seurakunnan 'virallista' tietoa muutosta.
Uskoimme, että Jehovan todistajat saavat tiedon ensimmäisestä muutostamme, Helsingistä Ouluun koska Helsingin seurakunnasta lähtevästä on helppo ilmoittaa. Mutta miten nyt muutettuamme Oulusta Turkuun he voivat edelleen saada tiedon? Kun emme lainkaan käyneet Oulussa kokouksissa emmekä tunteneet niistä piireistä ketään. Miten siis meitä voidaan tällätavoin seurata ilman, että ilmoitamme olinpaikkaamme?
No ompa mukavaa kuulla, että minulta tässä leikattiin munat pois ja ristittiin naiseksi sen vuoksi, että minä puolitoista metrinen, langanlaiha rappeumataudista kärsivä mies pelkään kahta kaksimetristä ovelleni randomisti pompahtavaa nuortamiestä. -.-'Arja Parka kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että JT-miehet kuulostavat tekstissä naisilta? Niin kuin tämäkin kirjoittaja. Ilman muuta naisen tuottamaa tekstiä, vaikka kirjoittaja on muka mies.
Minä vain kirjoitin mitä koin.
Kauppa homma taaseen, sanoivat, että pyytävät esittelemään meidät auttaakseen pääsemään tutustumis kynnyksen ylitse. Saattoivat tarkoittaa hyvää, mutta minusta se tuntui hyvin ahdistavalta. Hyvä kuulla jos käytäntöön ei kuulu nimiemme maininta kun emme ole paikalla.
Vaimokin on hommassa mukana vain, ettei suku hylkää.
Terveisin. Todentotta MIES.. Ainakin mitä housunsisällöstä voin päätellä...
-
Shamaani
Tony selittikin jo aika tyhjentävästi.
Ihan normikäytäntö, eikä kyseessä siis mikään salainen tietokanta. Kaikista todistajista on omat tiedot sihteerin arkistossa (tai missä lie) ja nykykäytäntö lienee se että niitä säilytetään mittaamattomaan aikaan asti olit aktiivinen, toimeton tai eronnut/erotettu (korjatkaa jos olen väärässä). Eihän se kivaa tietysti ole, että perustiedot leviää mutta eipä ne niitä tuhoaisi vaikka kauniisti pyytäisikin. Minustakin lienee ties mitä siellä mutta ei kiinnosta, koska en anna heille enää valtaa hallita elämääni.
Se miksi koet heidän ahdistelevan johtuu siitä että puolisosi on toimeton. Lienee jotain innokkaita vanhimpia jotka yrittävät saada ruotuun tämän eksyneen lampaan. Sinua taas pommitetaan koska olet ns. "maailmallinen", ja täten mahdollinen uusi todistaja.
Sanot vaan heille että et ole kiinnostunut todistajien maailmankatsomuksesta sekä uskonnosta ja että olet onnellinen näin. Korosta myös että ei tarvitse uudestaan tulla (edes vuoden päästä tekemään tarkastuskäyntiä). Itse olen toimeton ja sen jälkeen kun pistin vanhimman kanssa tapahtuneen uusintatutkimisen ("hengellisyyden" vahvistaminen) aikaan viestin että ei kiinnosta niin ei ole kukaan käynyt kertaakaan. Muistonviettoon on tekstiviestillä kutsu tullut aina, mutta nykyään olen blokannut numeron puhelimesta niin ei näy taikka kuulu enää. Postiluukusta voi tietty tipahtaa todistajien mainoksia aina joskus harvoin (sitähän ne traktaatit ja muut kutsut on).

Ihan normikäytäntö, eikä kyseessä siis mikään salainen tietokanta. Kaikista todistajista on omat tiedot sihteerin arkistossa (tai missä lie) ja nykykäytäntö lienee se että niitä säilytetään mittaamattomaan aikaan asti olit aktiivinen, toimeton tai eronnut/erotettu (korjatkaa jos olen väärässä). Eihän se kivaa tietysti ole, että perustiedot leviää mutta eipä ne niitä tuhoaisi vaikka kauniisti pyytäisikin. Minustakin lienee ties mitä siellä mutta ei kiinnosta, koska en anna heille enää valtaa hallita elämääni.
Se miksi koet heidän ahdistelevan johtuu siitä että puolisosi on toimeton. Lienee jotain innokkaita vanhimpia jotka yrittävät saada ruotuun tämän eksyneen lampaan. Sinua taas pommitetaan koska olet ns. "maailmallinen", ja täten mahdollinen uusi todistaja.
Sanot vaan heille että et ole kiinnostunut todistajien maailmankatsomuksesta sekä uskonnosta ja että olet onnellinen näin. Korosta myös että ei tarvitse uudestaan tulla (edes vuoden päästä tekemään tarkastuskäyntiä). Itse olen toimeton ja sen jälkeen kun pistin vanhimman kanssa tapahtuneen uusintatutkimisen ("hengellisyyden" vahvistaminen) aikaan viestin että ei kiinnosta niin ei ole kukaan käynyt kertaakaan. Muistonviettoon on tekstiviestillä kutsu tullut aina, mutta nykyään olen blokannut numeron puhelimesta niin ei näy taikka kuulu enää. Postiluukusta voi tietty tipahtaa todistajien mainoksia aina joskus harvoin (sitähän ne traktaatit ja muut kutsut on).
Itse ainakin tarinoissa vaihdan nimeä ja sukupuolta lennosta jos koen että tarvii suojata. Ei kait sen ihmeellisempää.Arja Parka kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että JT-miehet kuulostavat tekstissä naisilta? Niin kuin tämäkin kirjoittaja. Ilman muuta naisen tuottamaa tekstiä, vaikka kirjoittaja on muka mies.
- Tony
Jos joku innokas tuttunne on saanut kuulla asiasta ja ilmoittanut seurakuntaan? Lisäksi vanhat kunnon huhut ja juorut liikkuvat seurakunnissa erittäin tehokkaasti.Peloissaan kirjoitti:No vaimo ei ole tosiaan vuosiin käynyt kokouksissa ja tätäkin ennen käynyt vain silloisten tuttujen painostamana. Maistraatistako niille se tieto tulee kuka on muuttanut, milloin ja minne? Minnekkään muualle kun asiasta ei ole ilmoitettu.
Riittää kun joku tuttunne tai Jt-sukulainen tietää muutosta.Uskoimme, että Jehovan todistajat saavat tiedon ensimmäisestä muutostamme, Helsingistä Ouluun koska Helsingin seurakunnasta lähtevästä on helppo ilmoittaa. Mutta miten nyt muutettuamme Oulusta Turkuun he voivat edelleen saada tiedon? Kun emme lainkaan käyneet Oulussa kokouksissa emmekä tunteneet niistä piireistä ketään. Miten siis meitä voidaan tällätavoin seurata ilman, että ilmoitamme olinpaikkaamme?
Näissä voi olla taustalla sellainenkin kuvio, että jos on tiedossa ettette ole osallistuneet seurakunnan toimintaan, yhteydenottoa uudella paikkakunnalla pidetään mahdollisesti rohkaisevana asiana, jonka toivotaan saavan teidät (tai vaimosi) taas aktiiviseksi seurakuntalaiseksi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Veli-Hopea
Kyllähän se ihan kirjan mukaan menee että otetaan muuttolinnut "rakkaudella" vastaan.
Ei muuta kun rohkeasti vain kertomaan ettet halua yhteydenottoja kun kerran kookoksen kokoiset kassitkin on ja luonnollisesti vaimo todistajana vastaa omasta päätöksestään haluaako yhteydenpitoa vai ei.
Jos vaimoa hirvittää yhteydenotot eikä halua olla tekemisissä seurakunnan kanssa niin eiköhän se ole aika pistää infoa seurakuntaan että ottaa lopputilin ko. lafkasta.
Normikäytäntöähän tuo on että jos jt muuttaa paikkakunnalta toiseen, siitä useasti liikkuu info uuden paikkakunnan seurakuntaan.
Voi olla aika yllättävää kuinka moneen paikkaan info lähtee kun osoitteenmuutoksen tekee, jopa postikin alkaa tulla perille ja varsinkin laskut saa uuden osoitteen liiankin nopeasti.
tjaa-a.... Meneeköhän tämä vähän trollin puolelle?
Ei pahalla mutta kyllä asiat kannattas punnita uusiksi.
Yksittäiset jehovantodistajat ja vanhimmat kuitenkin tarkoittavat kaikessa hyvää eivätkä ole mitään nimenlokaajia taikka kiristäjiä.
(Mulkkuja joskus osaavat kyllä olla niinkuin moni muukin)
Riittää sulla ainakin mielikuvitusta, plussat siitä
Ei muuta kun rohkeasti vain kertomaan ettet halua yhteydenottoja kun kerran kookoksen kokoiset kassitkin on ja luonnollisesti vaimo todistajana vastaa omasta päätöksestään haluaako yhteydenpitoa vai ei.
Jos vaimoa hirvittää yhteydenotot eikä halua olla tekemisissä seurakunnan kanssa niin eiköhän se ole aika pistää infoa seurakuntaan että ottaa lopputilin ko. lafkasta.
Normikäytäntöähän tuo on että jos jt muuttaa paikkakunnalta toiseen, siitä useasti liikkuu info uuden paikkakunnan seurakuntaan.
Voi olla aika yllättävää kuinka moneen paikkaan info lähtee kun osoitteenmuutoksen tekee, jopa postikin alkaa tulla perille ja varsinkin laskut saa uuden osoitteen liiankin nopeasti.
Tänään jo kaupassa juoksivat kiinni ja tulivat uudelleen tyrkyttämään uskontoa ja kutsuivat kokoukseen ja, että pyytää vanhemmistoa esittelemään meidät seuraavassa kokouksessa joten käytännössä kiristävät sillä, että jos emme tule, emmekä ole salilla nousemassa pystyyn esittelyn aikana, meidät loataan nimellä
Ei pahalla mutta kyllä asiat kannattas punnita uusiksi.
Yksittäiset jehovantodistajat ja vanhimmat kuitenkin tarkoittavat kaikessa hyvää eivätkä ole mitään nimenlokaajia taikka kiristäjiä.
(Mulkkuja joskus osaavat kyllä olla niinkuin moni muukin)
Riittää sulla ainakin mielikuvitusta, plussat siitä
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Markku Meilo
Jehovantodistajat eivät pure, mutta jos edelleen pelottaa, niin jehovantodistajista pääsee eroon sanomalla olevansa erotettu ja jos se ei auta, niin heittämällä perusteltua kritiikkiä ei näy kun kanta- ja kyynärpäitä.Pelottaa... kirjoitti:Minua pelottaa...
Et siis ole vielä havainnut kuinka tiivis tuo yhteisö on, siellä juttu leviää miltei valon nopeudella. Tiedän tapauksen, jossa USAan muuttaneen ja jehovantodistajuuttaan taakse jättämässä olleen ovelle pamahti jonkin sortin paikallinen vastaanottokomitea.Olivat "kuulleet" että olemme Jehovan todistaja pariskunta jotka ovat muuttaneet paikkakunnalle. Mistä pirusta ne ovat moista kuulleet?!
Joko liioittelet tai sitten olet harvinaisen tietämätön jehovantodistajien tavasta tyrkyttää huuhaataan.Voivatko he tunkeutua välisin sisään? Kaksi isoa miestä kun ovat.
Tasan ei mene onnen lahjat, luokseni on luvattu palata oikein lupa pyytämällä, mutta kahvi on kylmennyt ja pulla kuivunut näiden odotusvuosien aikana. Itse asiassa asuntoni on nyttemmin ohitettu, vaikka olen ollut ulkona ja hyvin nähtävillä. Pelko pois ja esitä perusteltua kritiikkiä, niin saat olla rauhassa.Joudun pelkäämään omassa kodissani.. Ei hyvä..
-
Vieras
Itse olen jättänyt jo toistakymmentä vuotta sitten taakseni seurakuntani muutettuani toiselle paikkakunnalle enkä ole uudella paikkakunnalla kertaakaan käynyt kokouksissa. Äitini asuu edelleen tuolla paikkakunnalla josta lähdin ja joka on jt tosin ei enää käy kokouksissa sairautensa vuoksi ja muutenkin ns. toimeton, mutta silti varsinkin eräs jt sisar käy ahkeraan äitini luona hakemassa ahkerasti helppoja kenttätunteja ja jaksaa udella minusta vuosienkin jälkeen, vaikka en koskaan kunnolla mukana edes ollut eikä tuo uteleva sisar ollut seurakunnassakaan koskaan mikään ystäväni. Osaan kuvitella kuinka musta siellä puhutaan edelleen keskenään osa jutuista taitaa olla liioiteltuja ja jopa keksittyjä koska enhän ollut koskaan mikään hyvä esimerkki millään muotoa. No ne jutut taitaa olla silti vanhoja eivät tajua, että mulla on uus elämä ja uudet kujeet.
Mutta silti on saatava tietää edelleen KAIKKI asiat minusta joten joudun jatkuvasti muistuttamaan äidilleni, että tämä ei kerro minusta heille mitään. Täällä uudella paikkakunnalla jt:t kyllä saivat äkkiä tietää muutostani tänne ja sitä ravaamista kyllä aikoinaan riitti ovellani, mutta laitoin stopin kun sanoin, etä mua ei vaan yksinkertaisesti asia enää kiinnosta pätkääkään.
Mutta silti on saatava tietää edelleen KAIKKI asiat minusta joten joudun jatkuvasti muistuttamaan äidilleni, että tämä ei kerro minusta heille mitään. Täällä uudella paikkakunnalla jt:t kyllä saivat äkkiä tietää muutostani tänne ja sitä ravaamista kyllä aikoinaan riitti ovellani, mutta laitoin stopin kun sanoin, etä mua ei vaan yksinkertaisesti asia enää kiinnosta pätkääkään.
-
Vieraas
Onko sillä toisaalta väliä mitä seurakunnassa puhutaan? Keskimäärin pahaa joka tapauksessa, koska lähteneiden demonisointi on pakollinen toiminto lauman pitämiseksi kasassa.Vieras kirjoitti:Mutta silti on saatava tietää edelleen KAIKKI asiat minusta joten joudun jatkuvasti muistuttamaan äidilleni, että tämä ei kerro minusta heille mitään.
Yksi oppisyistä eronnut JT-kaverini oli vanhin, joten hänelle täytyi keksiä jopa salarakas toiselta paikkakunnalta. Oli kuulemma yleisessä tiedossa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.