Gallup - miksi lähdit järjestöstä?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Miksi lähdit järjestöstä?

Äänestys päättyi 28.12.2016 20:12

Erotettiin nk. haureudesta
3
6%
Erotettiin haureudesta, mutta tein sen tarkoituksella
3
6%
Erotettiin muusta väärinteosta tai -ajattelusta
3
6%
Lähdin itse opillisista syistä
5
10%
Lähdin itse, en enää uskonut että järjestöllä on Totuus
19
38%
Lähdin itse, kun huomasin, ettei todistajuus ole minua varten
12
24%
Lähdin itse, järjestön toimintamalleissa oli jotain mitä en hyväksynyt
5
10%

Ääniä yhteensä: 50

Tony

Gallup - miksi lähdit järjestöstä?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Gallupia lähtemisen syistä. Jos olet vastannut gallupiin muualla, älä ota osaa tähän gallupiin. Tarkoitus on saada uniikkeja vastauksia.

Jos jotain askarruttaa mitä eroa on vaihtoehdoilla "Lähdin itse opillisista syistä" ja "Lähdin itse, en enää uskonut että järjestöllä on Totuus", ero on siinä, että ensimmäisessä on kyse puhtaasti oppiteknisistä seikoista, kun jälkimmäinen perustuu mielenhallintaan liittyvään kollektiiviseen harhaan Totuudesta. Siitä tunteesta, että tämä on Totuus. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Re: Gallup - miksi lähdit järjestöstä?

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Mikä vaihtoehto sopii ihmiselle, joka alkoi nopeasti pitämään todistajien höpötyksiä naurettavana huijauksena, mutta joka ei muutenkaan enää usko jumalaan, kiitos todistajien sillä silmät todella aukesivat?

Lähdin itse, totuutta® ei ole, järjestössä ei taida muuta ollakaan kuin toimintaa mitä en hyväksy, joten todistajuus ei todellakaan ole minua varten. No, pitänee valita 2. viimeinen...
Tony

Jep, toiseksi viimeinen varmaan tuossa tapauksessa. Mikä sattuu osuvimmalta tuntumaan. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Harjoitetaanko haureutta muutenkin kuin tarkoituksella? :D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Kaarmis kirjoitti:Harjoitetaanko haureutta muutenkin kuin tarkoituksella? :D
no jos vahingossa? Baari-illan jälkeen?

Toki valitettavasti hyväksikäytöt luokitellaan tuohon myös :thumbdown:
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Anteeksi mutta voisinko kysäistä raamatun kantoja haureus asiaan, siitä kun on gallupissa pikku prosentti erotettu seurakunnasta.

Haureus VTn mukaan tarkoitti muistaakseni paria asiaa. Siitä joutui rangaistuksena maksamaan naisen isälle, toisena vaihtoehtona oli jotenkin surmaaminen.(tjmsp)

Jos nainen pisti vastaan (lie kihlattu?), selvisi tämä säihkähdyksellä, jos oli hiljaa saattoi saada nainenkin surmansa.

Mutta siis kun on erotettu haureudesta seurakunnasta, löytyykö raamatusta tuollainen käsky erottaa seurakunnasta, vai löytyykö vain rahallinen korvaus/surma vaihtoehdot?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Tony

Kaarmis kirjoitti:Harjoitetaanko haureutta muutenkin kuin tarkoituksella? :D
Tarkoituksella päätyä erotettavaksi, siis. :)
Vastaa Viestiin