Valtakunnansaleja myydään ja seurakuntia lakkautetaan

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Re: Valtakunnansaleja myydään ja seurakuntia lakkautetaan

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Markku Meilo kirjoitti:Se 15 minuuttia myytiin alkuun sillä ajatuksella, että henkilöllä olisi vakavia rajoitteita, eikä tunti tulisi kuussa täyteen.
Tälläkin muutoksella on epäilemättä saatu tilastoja maailmanlaajuisella tasolla kauniimmiksi. Varttituntiinhan riittää sen tason teokraattisuus, että löytää kaksi ovikelloa, jotka ovat riittävän kaukana toisistaan. Väliin tyypillinen paikasta toiseen raahautuminen.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vieraas kirjoitti:Tälläkin muutoksella on epäilemättä saatu tilastoja maailmanlaajuisella tasolla kauniimmiksi.
Vt-seura rakastaa noita numeroita paljon enemmän kuin rehellisyyttä ja raamatunjakeita. Toistaiseksi en tunne ensimmäistäkään raamatunjaetta, jolla käännytystuntien raportointi (ja vielä omalla nimellä) olisi ollut pelastuskynnys ajanlaskumme ekalla vuosisadalla.

Toisesta suupielestä selitellään jumalan näkevän kaiken oleellisen, toisesta suupielestä korostetaan omalla nimellä raportointia. No ehkä Jehova on kiireinen päästä putoavia hiuksia laskiessaan ja päättää maailmanlopussa hengissä selviäjät Vt-seuran raporttiarkistojen pohjalta?
Varttituntiinhan riittää sen tason teokraattisuus, että löytää kaksi ovikelloa, jotka ovat riittävän kaukana toisistaan. Väliin tyypillinen paikasta toiseen raahautuminen.
Vanha ohje oli, että vain todistamiseen käytetty aika tulee raportoida, nykyaika on ajanut tuostakin ohi kynätunteineen. Eikä kynätunti ole vieras kaikille seurakunnan sihteereillekään, muistan erään nettikirjoituksen, jossa todistaja (josta ilmeisesti pidettiin seurakunnassa) ilmoitti ettei ole tunteja, jolloin sihteeri ilmoitti laittavansa kuitenkin hänelle muutaman tunnin.

Mitä muuta syytä nimenomaan omalla nimellä vaadittuun raportointiin on kuin painostus ja kyttäys? No tohon on vastattu, että sillä seurataan josko joku tarvitsisi apua. Kaunis ajatus sellaisen harvan kohdalla, joka haluaisi apua, mutta ei saa suutaan auki. Kaiken seuraamani mukaan em. tapaukset ovat harvempia kuin ne, jotka olisivat halunneet apua, mutta eivät kokeneet sitä saaneensa. Lähinnä leimarangaistushan siitä seuraa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jyväskylässä myytiin alta toinen kaupunkialueen saleista homevaurion vuoksi. Lehdessä haastateltu wanhin kertoi toimintaa "nyt keskitettävän" jäljelle jääneelle tamdemsalille, jolla voi ainakin periaatteessa kokoontua neljä seurakuntaa, mutta niiitä taitaa nyt olla kolme. Ennen kuin luin tuon jutun, ajoin ohi ja arvelin ylöstempaamisen tapahtuneen kun saliakaan ei ollut vaan tyhjäksi raivattu tontti kuin pommin jäljiltä... mutta siis ei...

Kyseessä oli homeongelma. Hassua: Pelastuksen arkissa kosteusvaurio. 8)

MC
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Ei mikään ihme, sehän jäi tuuliajolle happanemaan jo liki 2000 vuotta sitten.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
kotijehova

Viesti Kirjoittaja kotijehova »

Nyt selvisi sitten sekin asia että Lempäälässä aamujunan tullessa on pari kärryilijää. Ovat paikalla ne taktiset minuutit kun juna pysähtyy ja sitten kiireen vilkkaan kärryt pois. Joskus suoraan kärry auton takakonttiin joskus kärryn kanssa kävellen pois, liekkö auto toisella puolen rataa. Siitä se tuli sekin vartti ja rasti ruutuun. Nopeaa herran palvelusta.

Pitää alkaa taas päivitellä tuota bongasin todistajan säiettä niin veke pääsee vähemmällä kun maallinen raportoi tapahtumista.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Ovat paikalla ne taktiset minuutit kun juna pysähtyy ja sitten kiireen vilkkaan kärryt pois. Joskus suoraan kärry auton takakonttiin joskus kärryn kanssa kävellen pois, liekkö auto toisella puolen rataa. Siitä se tuli sekin vartti ja rasti ruutuun. Nopeaa herran palvelusta.
Tjaa kuvittelisi että ajankohtana tuo on melko huono.

Aamu ja juna vähän mun korviin kalahtaa että ihmiset on jonninverran kiireisiä duuniinsa sun muualle. Ehtineekö siinä nyt kukaan alkaa kärryillä jutustamaan?

En mä tiedä, ei mulla ainakaan olis aikaa, olisin todennäköisesti menossa jonnekkin.

Onkohan tuo mitenkään kannattava aika?

Joku tori keskikesällä vois olla parempi, siellähän hengaillaan muutenkin vain syöden jäätelöä väistellen lokkeja ja muuten vaan naatiskellaan.

Mun mielikuvissa junahommissa ollaan kiireisiä eikä nyt ajankohtana oo sellainen että ainakaan itseä kiinnostais yhtään.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Veli-Hopea kirjoitti:
Tjaa kuvittelisi että ajankohtana tuo on melko huono.

Aamu ja juna vähän mun korviin kalahtaa että ihmiset on jonninverran kiireisiä duuniinsa sun muualle. Ehtineekö siinä nyt kukaan alkaa kärryillä jutustamaan?

En mä tiedä, ei mulla ainakaan olis aikaa, olisin todennäköisesti menossa jonnekkin.

Onkohan tuo mitenkään kannattava aika?

Joku tori keskikesällä vois olla parempi, siellähän hengaillaan muutenkin vain syöden jäätelöä väistellen lokkeja ja muuten vaan naatiskellaan.

Mun mielikuvissa junahommissa ollaan kiireisiä eikä nyt ajankohtana oo sellainen että ainakaan itseä kiinnostais yhtään.
Mutta loistava paikka ja aika, jos haluaa olla juttelematta kellekään.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vastaa Viestiin