Siunaukset

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Re: Siunaukset

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Mievaan kirjoitti:kiitos "Vieraas" sain taas illan naurut. Jehovalta saa apua, ei saa jne. "Vartiotorni-lehden lukeminen saa ihmisen tuntemaan itsensä tyhmäksi, mutta se lienee tarkoituskin?" just niin *repeilyä*
New Yorkissa sattunut terroristihyökkäys kaksoistorneihin sai aikaan "hiukan" merkillisitä "kokemuksia". Kuulin kerrottavan, kuinka eräälle Jehovan todistajalle oli "siunaus", kun hän ei ottanut hyväpalkkaista työtä vastaan, kun työpaikka olisi sijainnut kaksoistornien yläkerroksissa. Hän siis pelasti elämänsä. Toisaalta, kaksoistorninen romahduksessa kuoli muistaakseni toistakymmentä Jehovan todistajaa. Heillä ei tätä "siunausta" ollut. Olivatko he jotenkin itse syyllisiä kuolemaansa? Eikö normaalin työpaikan vastaanottaminen ole aivan tavallista ja hyväksyttävää?

Tornien kaatuminen kaataa myös Vartiotorniseuran nykyisen "siunausopin".
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos minä olisin ollut vartiotorniseura, niin olisin varoittanut etukäteen, että älkää menkö töihin kaksoistorneihin kyseisinä päivänä.

Siitä olisi ollut vartiotorniseuralle seuraavia etuja
-ne toistakymmentä jt:aa olisivat voineet jatkaa vartiotornien kaupustelua
-puhe vartiotorniseurasta jehovakanavana olisi ollut uskottavampaa, etenkin jos työhönmenokielto olisi perusteltu nimenomaan lentokokoneiden osumilla torneihin.

Kun jäi tuo ennakkovaroitus antamatta, jälkikäteishyöty on kertoa kyseessä olleen maailmanlopun ennusmerkki (vaikka Raamatussa ei puhutakaan pilvenpiirtäjiin osuvista lentokoneista) tuo merkki kannattaa sitten yhditää esim. yleiseen rakkaudettomuuteen (jottei ennusmerkin puuttumiseen Raamatusta kiinnitettäisi huomiota) ja lisäksi muistuttaa että siten kannattaa kaupitella enemmän vartiotorneja.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Johanneksen poika kirjoitti:New Yorkissa sattunut terroristihyökkäys kaksoistorneihin sai aikaan "hiukan" merkillisitä "kokemuksia". Kuulin kerrottavan, kuinka eräälle Jehovan todistajalle oli "siunaus", kun hän ei ottanut hyväpalkkaista työtä vastaan, kun työpaikka olisi sijainnut kaksoistornien yläkerroksissa. Hän siis pelasti elämänsä. Toisaalta, kaksoistorninen romahduksessa kuoli muistaakseni toistakymmentä Jehovan todistajaa. Heillä ei tätä "siunausta" ollut.
Eikä tässä vielä kaikki. Terrori-iskussa siunattujen lisäksi itse iskukin oli siunaus. Ainakin mikäli uskomme toukokuun 2012 Vartiotornia (edelleen Uutisvuotoa lainaten: "...ja miksi emme uskoisi?")
"Mieheni oli kuitenkin palvellut vanhimpana, ennen kuin hän sekaantui epäviisaisiin liiketoimiin. Hän alkoi laiminlyödä kokouksia, ja lakkasimme puhumasta toisillemme. Kaupungissamme tapahtunut terrori-isku säikäytti minut niin, että vetäydyin kuoreeni. Sitten tajusin, että minussakin oli vikaa. Aloimme taas puhua toisillemme, otimme perhetutkistelun uudelleen ohjelmaamme ja rupesimme käymään säännöllisesti kokouksissa. Vanhimmat olivat ystävällisiä ja hyvin avuliaita. Avioliittomme alkoi jälleen kukoistaa. Aikanaan mieheni pätevöityi taas huolehtimaan seurakunnan tehtävistä. Saamamme läksy oli karvas, mutta lopputulos oli onnellinen.
Nyt vaan ihmetyttää, että pitäisikö tästä terrori-iskun aikaansaamasta siunauksesta kiittää Jehovaa vai Allahia?

Edit: lainaus vaihdettu suomenkieliseen.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

"Mieheni oli kuitenkin palvellut vanhimpana, ennen kuin hän sekaantui epäviisaisiin liiketoimiin. Hän alkoi laiminlyödä kokouksia, ja lakkasimme puhumasta toisillemme. Kaupungissamme tapahtunut terrori-isku säikäytti minut niin, että vetäydyin kuoreeni. Sitten tajusin, että minussakin oli vikaa. Aloimme taas puhua toisillemme, otimme perhetutkistelun uudelleen ohjelmaamme ja rupesimme käymään säännöllisesti kokouksissa. Vanhimmat olivat ystävällisiä ja hyvin avuliaita. Avioliittomme alkoi jälleen kukoistaa. Aikanaan mieheni pätevöityi taas huolehtimaan seurakunnan tehtävistä. Saamamme läksy oli karvas, mutta lopputulos oli onnellinen.
Vieraas kirjoitti:Nyt vaan ihmetyttää, että pitäisikö tästä terrori-iskun aikaansaamasta siunauksesta kiittää Jehovaa vai Allahia?

Edit: lainaus vaihdettu suomenkieliseen.
No nyt selvisi sitten 9/11 perimmäinen syy.
Jehova päätti pelastaa uskollisten palvojiensa avioliiton.
Viimeksi muokannut Tony, 17.01.2017 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus fiksailtu
Let me go Master I hate you so
ModestMuse

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Olin joskus osa-aikaisena tienraivaajana kierrosviikon tienraivaajienkokouksessa.
Jäi oikein tosi vahvasti mieleen kun kv sanoi että kun on tienraivaaja, siunauksia sataa kuin vesipisaroita, niin paljon että niitä on suorastaan vaikea ottaa kaikkia vastaan! Ja hän nosti kädet ylös ja teki sormillaan sateenomaista liikettä.
Mietin, että vau, onpa hieno etu olla tienraivaaja.

Mutta... nyt kun mietin kaikkia kavereita ja tuttuja, jotka olivat ravareita, niiden elämähän oli ihan perseestä.
Ikinä ei ollut rahaa mihinkään... Pari läheistä ystävää oli ja on edelleen masennuslääkkeissä, ja yhden tiedän varmuudella menneen psykoterapiaan.
Elämässä ei mitään muuta sisältöä ja kokemuksia kuin todistajuus ja kaikki siihen liittyvä.
Persoonattomia luonteita, ja surullisia olemuksia.
Missä helvetissä ne siunaukset luuhaa näille koko elämänsä sulle antaneille, Big J?? :thumbdown:

Musta ainakin tuntu että nämä "siunaukset" alkoi kun jätti Jehovan hellän huiman.
Masennus ja jatkuva ahdistus on poissa, bisnes rullaa loistavasti, avioliitto kukoistaa paremmin kuin koskaan, ja nautin joka ainoasta päivästä! :P
Truth Does Not Fear Investigation.
Veli Innokas

Viesti Kirjoittaja Veli Innokas »

ModestMuse kirjoitti:Olin joskus osa-aikaisena tienraivaajana kierrosviikon tienraivaajienkokouksessa.
Jäi oikein tosi vahvasti mieleen kun kv sanoi että kun on tienraivaaja, siunauksia sataa kuin vesipisaroita, niin paljon että niitä on suorastaan vaikea ottaa kaikkia vastaan! Ja hän nosti kädet ylös ja teki sormillaan sateenomaista liikettä.
Mietin, että vau, onpa hieno etu olla tienraivaaja.
Kv varmaan tarkoitti asioita jotka ovat pelkästään Vartiotorni-liikkeen kannalta katsottuna "siunauksia".

Vartiotornin Muistatko? palsta 2016:

Millä tavoin kristillinen sananpalveluksemme voi olla kasteen kaltaista?
Kaste muodostuu vähitellen, ja se on virkistävää ja elämää ylläpitävää. Kirjaimellinen kaste on Jumalalta tuleva siunaus (5. Moos. 33:13). Myös se, mitä Jumalan palvelijat tekevät yhteisvoimin sananpalveluksessa, koituu siunaukseksi. (w16.04 s. 4.)

Paljon levitettyjä lehtiä, uusintakäyntejä, tutkisteluja, kaikenmaailman rakennus projekteja missä ravareita käytetään.Työtä, työtä , ja enemmän työtä ilman palkkaa.Siinä teille siunauksia rakkaat kokoajan palvelijat.
Mutta... nyt kun mietin kaikkia kavereita ja tuttuja, jotka olivat ravareita, niiden elämähän oli ihan perseestä.
Ikinä ei ollut rahaa mihinkään... Pari läheistä ystävää oli ja on edelleen masennuslääkkeissä, ja yhden tiedän varmuudella menneen psykoterapiaan.
Elämässä ei mitään muuta sisältöä ja kokemuksia kuin todistajuus ja kaikki siihen liittyvä.
Persoonattomia luonteita, ja surullisia olemuksia.
Missä helvetissä ne siunaukset luuhaa näille koko elämänsä sulle antaneille, Big J?? :thumbdown:
Tämä on se oikea todellisuus. "I know , i 've been there".
Musta ainakin tuntu että nämä "siunaukset" alkoi kun jätti Jehovan hellän huiman.
Masennus ja jatkuva ahdistus on poissa, bisnes rullaa loistavasti, avioliitto kukoistaa paremmin kuin koskaan, ja nautin joka ainoasta päivästä! :P
Itse kyllästyin odottelemaan näitä ns "siunauksia" joista paljon puhuttiin. Niitä ei tullut eikä tule.Todellinen siunaus minulle on ollut se,että tajusin onnellisuuden olevan ihan omissa käsissäni.Kun ensimmäisiä kertoja uskalsin ajatella omilla aivoillani, tunne oli lähes euforinen.
"Päättelimme että elämämme tarkoitus
lienee murheen karkoitus"- Eppu Normaali
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Muistan itsekin että silloin kun vielä uskoin asiaan aika vahvasti, niin saatoin mennä puolukkaan metsään. Jos puolukoita oli paljon niin saatoin kokea sen siunaukseksi. Varsinkin silloin kun sen keräämisestä alettiin maksamaan 10 markkaa/kilo silloin kun Suomi ei ollut vielä eurossa. Se oli rahakasta hommaa silloin alussa.

Ja tuli sitä juhlittuakin niillä rahoilla aivan sairaasti että sikäli sai sitten kärsiä aikamoisia krapuloitakin noista siunauksista.

Hullulta tuntuu että miten sitä saattoi olla niin ulkokultainen, ihan hävettää. Onpa noista hengissä selvitty. Se oli anti-todistamista. Olin anti-todistaja ja todistin tavallaan väärinpäin.

Kun minun olisi pitänyt saada ihmisiä kiinnostumaan "totuudesta" niin sainkin ihmiset kauhistelemaan "totuutta". Olin liian rehellinen ja kerroin ihmisille kaiken rehellisesti kuten kristityn kuului ollakin rehellinen kaikessa. Mutta minä olin niin rehellinen että karkoitin ihmisiä pois asian piiristä ja minua alettiin karsastamaan seurakunnassa.

Kenttä palvelustyössä saatoin pelleillä rapuissa ihmisten katsellessa ovisilmistä - eivät avanneet minulle. Kaikkea sitä tapahtuu kun epätasapainoisen annetaan mennä kenttäpalvelukseen ihan yksikseen.

Toisaalta tein oikeastaan hyvin. Karkoitin ihmisiä pois totuudesta ihan vahingossa. Ja sehän on nyt kääntynyt mielessäni oikeastaan ihan hyväksi työksi.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Shamaani

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

ModestMuse kirjoitti:Masennus ja jatkuva ahdistus on poissa
Sain itse armeijasta C-paperit maksennuksen takia (en siis kerennyt edes todistajakorttia käyttää kun jo oli paperit kourassa). Sitten kun todistajista pääsi eroon niin loppu se masennus ja lääkkeiden syönti.
Olen onnellinen nykyään vaikka ei seuran mukaan pitäisi. Tunnen itseni enemmän normaaliksi kuin koskaan, eli siunauksia on tullut mutta vasta kun lähdin pois. Outoa, eikös? :lol:

Se tosin harmittaa että C-paperit on, kun periaatteessa suurelta osalta seuran syy sekin. Sen lisäksi eikös sivari ole nykyään sallittujen listalla, että kiitti ihan vitusti seuralle siitäkin että ois silti C-paperit ilman että ei olis ollu masennusta. :x
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:
Toisaalta tein oikeastaan hyvin. Karkoitin ihmisiä pois totuudesta ihan vahingossa. Ja sehän on nyt kääntynyt mielessäni oikeastaan ihan hyväksi työksi.
Tuosta olen myös aina iloinen, että olin kehno julistaja :) Eipähän tarvi potea syyllisyyttä, että joku olisi tuohon kulttiin tullut mukaan minun ansiostani...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vastaa Viestiin