Vaiheittainen ja pitkä prosessi oli kyseessä jonka koen alkaneen vuonna 2010, kun aloin jättäytyä toiminnasta pois. Nyt seitsemisen vuotta myöhemmin sain vihdoin tehtyä asian viralliseksi ihan rekisteriä myöten. Tietenkin vanhimmat varmaan kokevat, jos Bethelistä tieto edes menee eteenpäin seurakunnalle, että en ole "virallisesti" eronnut kun en ole kirjallisesti heille itselleen ilmoittanut. Suomen lain mukaan en kuitenkaan ole enää Jehovan todistaja ja minä en enää anna vanhimmille valtaa. Se mitä he ovat asiasta mieltä ei liikauta minua enää mihinkään suuntaan. Saavat luulla itsestään mitä haluavat, mutta minä en — en enää. He ovat minulle nyt lopullisesti tavallisia kaduntallaajia aivan kuten minäkin. Täältä foorumilta ymmärsin että leikkivaltaa on niin pitkään kun sitä leikkiä haluaa leikkiä. Tämä leikki loppui virallisesti minun osaltani tähän. Kiitos ja näkemiin Vartiotorniseura!
Haluan kiittää ylläpitoa että olette jaksaneet pitää tätä foorumia pystyssä kaikki nämä vuodet. Haluan myös kiittää kaikkia täällä foorumeilla olleita, jotka ovat viestejäni lukeneet ja niihin myös vastailleet. Olen saanut paljon ymmärrystä, helpotusta ja paikan purkaa paljon niinä parina vuotena mitä ole täällä ensin lukenut ja myöhemmin uskaltautunut kirjoittamaan. Samalla haluan myös kiittää Uskontojen uhrien tukea (UUT), kun olen päässyt siellä myös keskustelemaan asioista. Kiitos teille kaikille!
Nyt on todella helpottunut olo! Olen nyt lopullisesti vapaa. Tuo on asia jota Jehovan todistajat uskottelevat itselleen ja toisille, mutta eivät edes kykene näkemään sitä minkälaisen mielenhallinnan alla he oikeasti ovat — jonka alla itse olin. Melkein vuosikymmen siihen meni että siitä pystyi irtautumaan, ja tavallaan matka jatkuu edelleen, mutta nyt se "virallinen" osa tästä on ohi...
Tämä on juhlan paikka. Hip hip hurraa!