Onko "kadonneiden lampaiden etsiminen" päättymässä?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Nukahtanut

Onko "kadonneiden lampaiden etsiminen" päättymässä?

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Johanneksen Poika ja Tony kirjoitti mielenkiintoisen aiheen, tällä kertaa "kadonneista lampaista", eli meistä erotetuista/eronneista.
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w410.html
Pitkään voimassa ollut käytäntö, jonka mukaan seurakunnan vanhimmat ovat lähestyneet kerran vuodessa alueensa entisiä ja toiminnasta pois jääneitä todistajia selvittääkseen heidän halunsa palata seurakuntaan, lopetetaan. Jatkossa mahdollisia palaajia lähestytään sitä mukaa kun vanhimmat näkevät aihetta.
Mielenkiintoinen käänne kyllä. Varsinkin, kun vielä vuosi sitten meihin kiinnitettiin erityistä huomiota ja pyrittiin kutsumaan jopa muistonviettoon.

Asian vahvistavan kirjeen voi lukea alta:
Kuva
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Markku Meilo

Re: Onko "kadonneiden lampaiden etsiminen" päättymässä?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Nukahtanut kirjoitti:Mielenkiintoinen käänne kyllä. Varsinkin, kun vielä vuosi sitten meihin kiinnitettiin erityistä huomiota ja pyrittiin kutsumaan jopa muistonviettoon.
No ei toi vielä maailmanloppua tee, muistelkaamme vuotta 1975, jolloin annettiin kiinnostuneelle enintään 6 kk aikaa päättää mitä tekee asian suhteen, koska oli kiire huijata mahdollisimman moni uskomaan 1975-harhaan.

Maailmanloppu on lähempänä heti kun antavat erotetuille/eronneille vaikka vain kaksi viikkoa miettimisaikaa oksennukselle paluun suhteen, jona aikana ei saa nettiä avata, eikä kilauttaa kaverille.
ModestMuse

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Mun mielestä tää on heidän omalta kannaltaan huono ratkaisu. Eli loppu on aivan kulman takana, mutta erotetut jätetään heidän oman onnensa nojaan, ja heidän pelastumisensa riippuu siitä, että sattuvatko he näkemään jotain kärrykenttäläisiä tai jos vanhimpia huvittaa ottaa yhteyttä?
Voi olla aika iso kynnys itse ottaa aloite ja yhteyttä takas seurakuntaan.
Ja tässähän on kuitenkin ikuinen elämä kyseessä. Eli ei ne eksyneet lampaat ollutkaan sit niin tärkeitä? Mitäs Jesus the Shepherd tähän sanois?! :lol:
Truth Does Not Fear Investigation.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

ModestMuse kirjoitti:Mun mielestä tää on heidän omalta kannaltaan huono ratkaisu. Eli loppu on aivan kulman takana, mutta erotetut jätetään heidän oman onnensa nojaan, ja heidän pelastumisensa riippuu siitä, että sattuvatko he näkemään jotain kärrykenttäläisiä tai jos vanhimpia huvittaa ottaa yhteyttä?
Voi olla aika iso kynnys itse ottaa aloite ja yhteyttä takas seurakuntaan.
Ja tässähän on kuitenkin ikuinen elämä kyseessä. Eli ei ne eksyneet lampaat ollutkaan sit niin tärkeitä? Mitäs Jesus the Shepherd tähän sanois?! :lol:
Oon monasti pähkäillyt issessein, jotta jt-järjestö kaatuu hiljalleen omaan mahdottomuuteensa. Eli ei tarvitse vaivautua mitenkään kostamaan järjestölle. Riittää kun katselee sen menoa ja naureskelee partaansa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vempula

Viesti Kirjoittaja Vempula »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Oon monasti pähkäillyt issessein, jotta jt-järjestö kaatuu hiljalleen omaan mahdottomuuteensa.
Niin kaatuu, ja internetillä on suuri vaikutus siihen, että kaatuu.

Informaatio, uutisointi ja ennen kaikkea lahkon oma kirjallisuus leviävät internetissä niin nopeasti ja vaivattomasti, ettei varsinkaan jehovantodistajaperheiden nuoriso voi välttyä kuulemasta lahkon lukuisista skandaaleista, oppimuutoksista, historiallisten ja muiden tosiasioiden vääristelystä ynnä muusta.

Jokainen voi miettiä, millaiseen löylytykseen esimerkiksi jehovantodistajien lapset joutuvat koulussa, kun kuka tahansa voi googlata, mitä luurankoja lahkon komerosta löytyy.
Vastaa Viestiin