Todistajien kliseet

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Shamaani

Todistajien kliseet

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Tuleeko teille mieleen mitään asioita joita todistajat tekevät/sanovat, mutta ajatellusti niissä ei ole mitään järkeä? Näitä luulisi olevan aika runsaasti! :)

___

Todistajien vastaus siihen, että jos he ovatkin väärässä:
"8 miljoonaa ihmistä ei voi olla väärässä".

Jos kysymykseen ei löydykään vastausta:
"Jehovalla on tähän ratkaisu / Odota Jehovaa".
Polyester

Re: Todistajien kliseet

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Tämä on paras elämäntapa, vaikka se ei olisikaan totuus.
Valo kirkastuu.
Oppimme perustuu Raamattuun.
Emme aseta tiedettä kyseenalaiseksi.
Toimimme omantuntomme mukaan.
Emme yritä ansaita pelastusta, vaan se on lahja Jumalalta.
Johtajamme ei ole kukaan ihminen, vaan Jeesus Kristus.
Meillä ei ole puku- tai hamepakkoa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

"Me emme ole tuomareita"
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vempula

Viesti Kirjoittaja Vempula »

"Ei kenenkään ole pakko olla ja pysyä Jehovan todistajana. Kuka tahansa voi lähteä milloin haluaa ihan vapaasti."

"Ei meillä ole lapsikastetta."
Veli-Hopea

"kaikki on vapaaehtoista"

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Meillä on totuus. Ja tuo Veli-Hopean mainitsema vapaaehtoisuus myös.

Ja bonuksena: voit itse varmistaa totuuden Raamatusta, joka tosin on Uuden maailman väännös, etkä saa ihmetellä epäloogisuuksia yms. kysymyksiä (tai saat, mutta sitten olet vähintään ns. merkitty).

Ai niin ja tietenkin tämähän on kaikista hirvein toistettu lause Jehovan todistajien keskuudessa:
meillä on rakkaus keskuudessamme (tjsp. eri variaatioita).

Tällaisia sitten höpisee todella tunneköyhät tai sadistisen ilkeät ihmiset, jotka sitten kotona heittelevät vaimoa pitkin seiniä. Todella, Jehova ja rakkaus on keskuudessaan. Ja karttaminen, se se vasta rakkaudellista onkin. Amen.
Mautonta mainintaa vaimon heittelystä
(Vaimon hakkaaminen ei toki ole todistajien omaisuutta, sitä harrastetaan mm. pääministeri Ällö Sipilän uskontokunnassakin melkoisen varmasti [aloita juuri lukemaan Ruohon kirjaa aiheesta], ja tarvitseeko mainita ählämsählämejä).
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Verilettu kirjoitti: Tällaisia sitten höpisee todella tunneköyhät tai sadistisen ilkeät ihmiset, jotka sitten kotona heittelevät vaimoa pitkin seiniä. Todella, Jehova ja rakkaus on keskuudessaan.

Tästä kerran tuli naapurissa puhetta, kun olin siellä kentällä. Naapurinrouva oli jostain saanut tietää, että jehovantodistaja mies oli hakannut vaimoaan. No minä, kun noudatin rehellisyyslupausta kirjaimellisesti niin sanoin hänelle että " sen saa anteeksi Jehovalta, kun rukoilee ja tunnustaa seurakunnan vanhimmille ".

No voitte kuvitella, että naapurin rouva pillastui kommentistani eikä sinne ollut enää asiaa sen jälkeen.

Kenttäkaverinikin sai minusta tarpeekseen, kun olin LIIAN rehellinen kentällä ja kerroin miten asiat ovat oikeasti. Mutta minkäs tein? Minulle oli opetettu että kristityn pitää olla täysin rehellinen. Ja minä olin sitä nimenomaan. Pelkäsin kuolevani harmassa, jos olen epärehellinen.

Jotenkin en pystynyt hiffaamaan sitä kieroa selittelevää jt-rehellisyyttä ja omatuntoni oli liiankin herkkä. Varmaan johtui kehityshäiriöstäni. Kehityshäiriöinen on helposti liian rehellinen ja mitään peittelemätön.

Kehityshäiriöinen ei pysty ymmärtämään monimutkaista ajattelutapaa - sellaista esmes että pitäisi puhua täysin totta, mutta kuitenkin jotenkin hiukan valehdella. Nyt vanhempana kuitenkin ymmärrän täysin, että sellaista on. En kuitenkaan vieläkään hallitse sellaista.

Ihmiset lukevat minua kuin avointa kirjaa. Jos yritän valehdella - se ei mene läpi. Joten en valehtele.

Näin meitä on moneen junaan. Olkaa iloisia te terveet. Teillä ei ole mitään hätää.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuosta perheväkivallasta tuli mieleen se kommentti "kakskyttuhatta kontaktia ja vain yks tapaus tulee mieleen"
Tai sitte yhden käden sormilla laskettava määrä.
Welmu

Viesti Kirjoittaja Welmu »

Omasta tuttava/sukulais piireistä tulee mieleen ainainen kliseinen perustelu miksi erottaminen on rakkaudellista. "Autetaan erotettu näkemään kuinka hieno ja ainutlaatuinen on se huolenpito, josta nyt erotettu jää paitsi.."
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

"Me uskomme vain omaan kirjallisuuteemme". Tiedä sitten, voiko tätä tokaisua kliseeksi laskea. Näin minulle on kuitenkin sanottu.
Veli-Hopea

"Autetaan erotettu näkemään kuinka hieno ja ainutlaatuinen on se huolenpito, josta nyt erotettu jää paitsi.."
Joo tähän welmun pätkään, olen jotenkin näin kuullut joskus itsekin.

Nyt vaan jäi kaivamaan että mikä vitun huolenpito? Vielä oikein paitsi jää?

Harvoinpa se vtseura mitään tukea ja apua antaa, kunhan kehoittaa nostamaan aktiivisuutta.
Jos joku jt yksilö,taikka kaksi antaa sitten apuansa ja huolenpitoansa, se on ihan inhimillistä ja ihan yleinen tapa vtseuran ja seurakuntien ulkopuolellakin. Se on yksilöiden valinta eikä sillä ole mitään tekemistä vtseuran kanssa.

Huolenpitoa saa seurakunnan ulkopuoleltakin ja lyön satasen tiskiin että se on 9/10stä kerrasta parempaa kuin vtseuran "huolenpito."

Se on vaan niin jännä juttu että kaikki vtseuran suolto ei oo mitään muutakuin samaa mediapropagandaa mitä muutkin sipilöijät harrastaa. Sokea lauma sitten vaappuu ja huutelee perässä samoja amerikankunkkujen iskulauseita.

On se vaan niin kurjaa kun tuosta vtseuran päiväunesta ei herää niin helposti.

Shamaani

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Olen kuullut myös tuon samaisen, eli klisee on. :thumbup:
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Onhan noita kliseitä melkonen läjä joka tilanteeseen.

Teoista ekana tulee mieleen muistonvietto. Kierrätetään lautasta ja lasia ympäri salia...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
OlinJt

Viesti Kirjoittaja OlinJt »

Tienraivaajana kun oli ja "palo loppuun" niin sanottiin että: "Ei se kenttätyö väsytä vaan kaikki muu."
Veli-Hopea

OlinJt kirjoitti:Tienraivaajana kun oli ja "palo loppuun" niin sanottiin että: "Ei se kenttätyö väsytä vaan kaikki muu."

No näin se varmaan menee sitten konventissakin niiden kohdilla jotka nuokkuu ja kuorsaa kesken ohjelmaa , "Ei se konventti väsytä vaan kaikki muu."

Vastaa Viestiin