JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Kasvaessaan uskonnolliselle järjestölle tulee paineita jatkuvasta vastavirtaan uimisestaan. Kuitenkin jos uskonnollinen järjestö haluaa edelleen kasvaa isommaksi niin on sen tehtävä kompromisseja eteenpäin päästäkseen.
Näin se on. Järjestö tulee erittäin hitaasti mutta varmasti maailman mukana monessa asiassa. Kun itse olin pieni, puhuttiin “homoseksualismista” ja “homoseksualisteista” (“ismi”, joka siis viittaa vahvasti aatteelliseen liikkeeseen). Sitten homoista tuli JT-kirjallisuudessa neutraalimmin
homoseksuaaleja. Nyt sitten yhtäkkiä käytetään ainakin nuorille suunnatussa materiaalissa sanaa
gay, joka on ollut valtamediassa käytössä vuosikymmeniä. Kovasti tuntuvat muutokset kestävän, mutta Saatanan maailman vanavedessä tullaan vahvasti.
Toinen asia ovat kaikenlaiset lapsille suunnatut aktiviteetit (raamatulliset askartelupaskartelut sun muut), jotka olivat aikanaan halveksittava kosiskelua, jota ainakin luterilainen kirkko harrasti. Meillä piti pelkän asiapohjaisen teokraattisen ruoan kelvata kaikille iästä riippumatta, tällä asialla suorastaan ylpeiltiin. Jotkut pienten lasten vanhemmat askartelivat itse paratiisikuvista kuvakirjoja kokousten tylsyyteen, mitä muistaakseni aavistuksen paheksuttiin. Nyt on sitten Watchtowerin puolesta virallisia keräilykortteja sun muuta puuhaa, seuraavaksi tulee kännyköille ja pädeille pelejä, ennustan.
Video ei ollut ohjeistusvideo.