Ben Kalland, kuva: Johanneksen poika
03.08.2017 julkaistiin Ben Kallandin esikoisromaani Vien sinut kotiin. Kuka on esikoiskirjailija Ben Kalland? Miksi hän kirjoitti Jehovan todistaja -aiheisen romaanin? Perustuuko romaani tosiasioihin vai onko se vain fiktiivinen tarina?
Näihin ja moniin muihin kysymyksiin saat vastauksen lukemalla Benin haastattelun, joka tehtiin Espoossa 29.07.2017. Klikkaa tätä linkkiä.

Ben Kallandin uutuuskirja nosti tunteet pintaan
Luin Ben Kallandin romaanin Vien sinut kotiin kahdessa päivässä. Olin ennen lukemista ajatellut, että kirjoitan kirja-arvion viileän asiallisena, mutta siitä ei tullut mitään. En voinut pitää tunteitani kurissa. Mitä pitemmälle luin, sitä enemmän selässäni kulki kylmiä väreitä. Kirjan loppupuolella kyyneleet tulvivat silmiini.
Kirja vaikutti voimakkaasti tunteisiini. Tämä voi tietenkin johtua siitä, että olen yli 10 vuotta voimakkaasti kritisoinut Vartiotorniseuran toimintaa ja hankkinut siitä runsaasti tietoa, jota sitten olen jakanut muillekin omilla nettisivuillani. Väitän tuntevani Vartiotorniseuran ja jehovantodistajuuden tavallista paremmin. Ja nyt tämä uutuuskirja yllätti minut täydellisesti juuri siksi, että se oli niin aito, niin raadollinen, niin kaunis ja niin surullinen. Joten tämän kirjan arviointi perustuu mitä suurimmassa määrin omiin tunteisiini.
Lue kirja-arvostelu tästä linkistä.