Eriarvoisuus...kokemuksia?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Marjolie

Eriarvoisuus...kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Marjolie »

Onko teille koskaan tullut sellaista tunnetta jt porukassa ollessanne, että olisitte joutuneet eriarvoiseen asemaan toisen/toisten silmissä?

Itselläni on sellainen kokemus, kun menin erään jt porukan kans kokouksiin, niin tämä sisar kysyi minulta voisinko kävellä lähimmälle bussipysäkille odottelemaan kyytiä, ettei hänen tarttis mun pihassa käydä kääntymässä. Suostuin ehdotukseen, mutta tämä sisar 1. kävi kuitenkin muut kyytiläiset hakemassa heidän pihasta. Erään kerran kun olin kentällä tämän sisaren ja sen sisaren 2. hyvän kaverin kanssa, kävivät keskustelua kyyditsemisestä keskenään ( tuli jotenkin ulkopuolinen olo siinä). Sitten tämä sisar 1. sanoi sisar 2.lle luuletko sä et mä sua alan jostai bussipysäkiltä hakee. Sitten tämä sisar 2. Tökkäs tätä sisar 1. Merkiks et minäkin olin kyydissä. Sen jälkeen autossa oli vaivautunut olo. Itseä jäänyt vaivaamaan tämä kohtelu kovastikkin. Kyseessä oli n. 20 vee nuoret. Vielä kun olin seurakunnassa nämä sisaret pääsi tienraivaajiksi. Siinä oli yksi syy miksi lähdin jt porukasta.
Tony

Re: Eriarvoisuus...kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jäsenten eriarvoisuus kuuluu oleellisesti jehovantodistajuuteen. Seurakunta on täynnä erilaista hierarkiaa, johon vaikuttaa henkilön tausta, suku, teokraattinen säännöllisyys ja sen sata muuta (ei niin teokraattista)
muuttujaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Weathertop
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Itse ainakin koin vahvasti sen, kuinka masennuksesta kärsivä ääri-introvertti on väistämättä seurakunnan sosiaalisen hierarkian pohjalla. Tänä jenkkihenkistä intoilua korostavana aikana asia lienee näin vieläkin vahvemmin.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Marjolie kirjoitti:Onko teille koskaan tullut sellaista tunnetta jt porukassa ollessanne, että olisitte joutuneet eriarvoiseen asemaan toisen/toisten silmissä?
Seitsemän seurakunnan kokemuksella sanoisin, että eiköhän liki kaikissa seurakunnissa ole vähintäänkin kolme tasoa: paremmat, huonommat ja ne vanhinten vaimojen tietotoimiston suorastaan väärintekijöiksi tietämät.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Palkeet

Viesti Kirjoittaja Palkeet »

Olen nähnyt tätä paljon. Pikkusielut siellä kamppailevat kovasti, ja taktiikkana oman paremuuden edistämiseksi on usein toisten mollaaminen ja heikkouksien etsiminen.
En itse joutunut uhriksi mutta tein tätä samaa itse.

Kadun.
Vastaa Viestiin