Olen eronnut maistraatin kautta uskonnollisesta yhdyskunnasta Jehovan todistajat. Valtakunnansalissa ei ole kuulutettu kuitenkaan eroamistani tyyliin "N.N ei ole enää Jehovan todistaja", mikä olisi niin sanotusti "hengellinen" erottaminen "seurakunnasta". Todistajathan eivät vaadi "hengellisesti" todistajana pitämiltään kuulumista uskonnolliseen yhdyskuntaan. Minua pidetään ns. poisjääneenä. Minua ei karteta, koska pitävät minua "hengellisesti" veljenään.
Haluaisin kysyä: Kuulunko edelleen kuitenkin jotenkin Jehovan todistajiin ja jos niin millä mittarilla? Olenko edelleen mahdollisesti jonkin seurakunnan jäsen virallisesti (ja mitä se sitten tarkoittaakaan) vai onko jäsenyyteni enää vain ns. "hengellinen"?
Koskaan en ole allekirjoittanut mitään paperia, jossa liityttäisiin johonkin seurakuntaan (paitsi siis vanhempani liittivät aikoinaan minut yhdyskuntaan, josta siis olen jo eronnut). Toisaalta eräs vanhin sanoi, että kuulun "erään kaupungin erään kaupunginosan seurakuntaan". Millä perusteella he siis näin sanovat? Onko Jehovan todistajilla joku käytäntö (ja onko se juridinen toimi), jonka mukaan he ottavat ja poistavat seurakunnan virallisia jäsenyyksiä, vai onko tällainen touhu kokonaan ns. "hengellistä" puhetta.
Jos olen virallisesti jäsen, mikä on ollut se tapahtuma, jossa minut on liitetty ko. seurakuntaan? Oliko se 1) ensimmäisen kenttäpalvelusraportin jättäminen, 2) allekirjoitus, jolla annoin luvan em. tietojen keräämiseen vai 3) kasteella käyminen?
Voisiko joku, joka OIKEASTI tietää, vastata tähän. Kiitän