Uhkapelaaminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Ystävämme Internet tuo turvaa vilpittömille Jehovan Todistajille joiden omatunto vastoin Seuran ohjeistuksia eli siis määräyksiä sallii uhkapelaamisen.

Nykyään kotikoneelta lottoaminen onnistu hienosti ja tavoitellun 145 kertoimen/tai realistisemman 20 kertoimen tavoittelu pitkävedossakin onnistuu hienosti. Pokerikin onnistuu jouhevan mukavasti.

Toista oli silloin aikana, jolloin mankelin läpi pläjäytettiin kuponki. Tiedä vaikka sisään olisi astunut vilpitön Jehovan Todistaja joka olisi kokenut velvollisuudekseen kertoa vanhimmille (tai vähintäänkin tutuille ja siitä sitten kulovalkeana eteenpäin) näkemänsä asiat, mitä se Veli/Sisar oikein olikaan tekemässä.

Mutta jos joku vilpitön veli/sisar lahjoittaisi uhkapelivoittorahaa Seurakunnalle ja maailmanlaajuiseen työhön vaikkapa 100 000 kumpaankin, niin tuskin aivan hirveitä sanktioita olisi odotettavissa.
-> Eikun tietenkin, ensin raha kelpaisi ja sitten kun rahat hanskassa niin sitten ehkä mahdolliset sanktiot ja jälkipuinnit :lol:

Todennäköisesti vilpittömän Jehovan Todistajan (ja perheensä) kannattaisi pitää suu supussa tällaisista voittoeuroista ja nauttia niistä itse kaikessa hiljaisuudessa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Silloin aikoinaan omassa JT-lähipiirissäni asiaan suhtauduttiin periaatteellisesti: edes pajatsoa ei pelattu.

Uskollinen JT voi kuitenkin harrastaa pörssipeliä mielin määrin, Uskollisen ja ymmärtäväisen orjan esimerkkiä noudattaen.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Näkemykset käsitteestä uhkapelaaminen siis hieman heittelevät riippuen keneltä kysytään. Näin se menee kokemukseni mukaan seurakunnissakin. Yleisesti ottaen kaikki, missä voi rahapanoksella voittaa jotain on kiellettyjen paheiden listalla ja selvästi uhkapelaamista. Pajatsoakin voisi siis pelata jos siitä ei voisi voittaa mitään, silloin se olisi vain maksullista ajanvietettä? Muistan natiaisena kun kerroin kaverillani heidän vanhemmilleen (todistajia luonnollisesti) pelanneeni kioskilla autopelin kokonaan läpi, niin ensimmäinen kysymys oli; "ei kai siitä voinut voittaa mitään"... Aika metka juttu sinänsä.

Mitä kokemuksia palstalaisilla on sitten tivoleiden tai huvipuistojen kojuista, joissa palloja heittelemällä tai ilmakolla ampumalla voi voittaa erilaisia palkintoja? Eikö tuo ole pajatsoon verrattavissa, 'taito pelistä' kun on kyse? Missä se raja taas sitten kulkikaan...
Viimeksi muokannut Tony, 11.02.2008 09:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Tony

Polyester kirjoitti:Uskollinen JT voi kuitenkin harrastaa pörssipeliä mielin määrin, Uskollisen ja ymmärtäväisen orjan esimerkkiä noudattaen.
Itse olen aina ihmetellyt kuinka tuo pörssi- ja sijoitusmaailmaan panostaminen voivat olla sallittuja. Tavoitteena tuossa on kuitenkin samalla tavalla 'ansaitsematon' voitto, siinä missä pokerissakin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

JT-aikoina minulle oli täysin selvää, että kaikenlainen uhkapeli oli täysin vastoin sääntöjä (mikä ei tarkoita sitä, ettenkö olisi pelannut loppuaikoinani). Jopa ilmaisten arpalipukkeiden palauttaminen kauppaan tms. oli joidenkin mielestä sopimatonta. Äitini taas piti jossain vaiheessa pelikorttejakin saatanallisina, johtuen nähtävästi nuoruudessaan harrastetuista korteista ennustamisista. Noh, siinä asiassa hän kyllä jousti myöhemmin.

Mutta pelasinpa kerran RAY:n pokeriautomaattia baarissa vanhimman silmien alla, eikä tämä siitä pahastunut, kun sanoin, että halusin kokeilla ihan vaan tekniikasta kiinnostuneena, että miten tuollainen laite toimii :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Tony

Jakke kirjoitti:Mutta pelasinpa kerran RAY:n pokeriautomaattia baarissa vanhimman silmien alla, eikä tämä siitä pahastunut, kun sanoin, että halusin kokeilla ihan vaan tekniikasta kiinnostuneena, että miten tuollainen laite toimii :wink:
:lol:

Samanlaista itselleen ja muille seli selittelyä todistajana joutui harrastamaan milloin mistäkin asiasta. Muistan myös kuinka järkeilimme lasna kaverin kanssa, että hedelmäpelien peluu ei ollut välttämättä uhkapelaamista kun siitä saadut varat menevät hyvään tarkoitukseen.. :roll:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Pörssiväki itse sanonee että siinä pelissä tiedetään että kannattaa sijoittaa hyviin taloudellisiin ideoihin ja sitä kauttaa ohjataan rahoja siten, että tuottavat parhaiten.
Tony

Anonymous kirjoitti:Pörssiväki itse sanonee että siinä pelissä tiedetään että kannattaa sijoittaa hyviin taloudellisiin ideoihin ja sitä kauttaa ohjataan rahoja siten, että tuottavat parhaiten.
Näin varmasti sanovatkin. Kyse ei kuitenkaan ole millään muotoa riskittömästä harrastuksesta, siksi pidän sitä itse jonkinlaisena uhkapelinä, josta maailmasta erottautumisella ylpeilevän AOT:n luulisi pitävän näppinsä erossa.
Viimeksi muokannut Tony, 11.02.2008 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieras

minustakin AOT saisi painua helvettiin, ja jos sitä ei kuitenkaan olisi, niin tämä olisi hyvä syy sen keksimiselle.

Riski on jonkinasteisena aina olemassa, ostat housut, niin kaulusnappi voi irrota ja olet housut kintuissa pääkadulla. Rakennat tai rakennutat talon, ja se voi palaa.

Sekin on totta että riskit tarjoavat mahdollisuuksia pörssissä. Ja option oikea määritelmä on myös vedonlyönti kursseista. Totta on myös että maailman rikkain ainakin tiettyinä pörssikurssien suhdanteina on oikein kurssit oivaltava Warren Buffet.
Taskulamppu

Viesti Kirjoittaja Taskulamppu »

Tony Syrjänen kirjoitti:
Polyester kirjoitti:Uskollinen JT voi kuitenkin harrastaa pörssipeliä mielin määrin, Uskollisen ja ymmärtäväisen orjan esimerkkiä noudattaen.
Itse olen aina ihmetellyt kuinka tuo pörssi- ja sijoitusmaailmaan panostaminen voivat olla sallittuja. Tavoitteena tuossa on kuitenkin samalla tavalla 'ansaitsematon' voitto, siinä missä pokerissakin.
Pörssikeinottelussa myös tuurin ja taidon suhde on suunnilleen sama kuin vaikka pokerin pelaamisessa.

Mutta tällä tavalla eräskin JT puolusteli nettipokerin pelaamista. Eli aina löytyy keinoja selitellä asioita itselleen.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Taskulamppu kirjoitti:
Witless kirjoitti:Kastekysymyksiä esittänyt vanhin (ns. ikääntynyt) antoi ymmärtää että esim. pajatso on vain vähän väärin. Tämä helpotti omaatuntoani, moista syntiä olin välillä harrastanut.
Tässä voitaisiin käsittää asia niinkin, että pajatso ei ole ainoastaan hedelmäpeleihin rinnastettava pikkupahe, vaan taitopeli. Niinkuin pokerikin.
Hyvä pointti. Hedelmäpeli ei muuten koskaan ole itseäni kiinnostanut, se kun tuntuu laillistetulta rosvoamiselta. Pajatso lakkasi kiinnostamasta euroihin siirtymisen jälkeen, 20 senttiä on ihan liian kevyt kolikko taitopelaamiseen.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Anonymous kirjoitti:Pörssiväki itse sanonee että siinä pelissä tiedetään että kannattaa sijoittaa hyviin taloudellisiin ideoihin ja sitä kauttaa ohjataan rahoja siten, että tuottavat parhaiten.
Itse olen harrastanut viime aikoina omaan firmaan sijoittamista, tietääpähän ketä syyttää jos kaikki menee. :)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vieras

Menestystä omalle yritykselle.

Edellä on verrattu pokeria ja pörssikeinottelua. Pörssissä on niitä "omia yrityksiä" kaupankäynnin kohteena, mutta niitä valvoo muutkin, palkkaa vastaan, kuin yrittäjä.

Keinottelu tietysti on oma juttunsa, mutta kun pokerissa kortit vain kuluvat, niin pörssiyhtiö valmistaa niitä omia korttejaan ja palikoitaan, mikä juuri tekee niiden omistamisen ajateltavaksi
Vastaa Viestiin