Vanhin tervehti minua
Valvoja: Moderaattorit
-
Japi-40
- Viesti:
Vanhin tervehti minua
Jonkin aikaa sitten eräs entisestä seurakunnastani oleva vanhin tervehti minua kun hän oli vaimoni kanssa kentällä. Hämmästyin suuresti. Vanhimman mukaan hänen kuuluu tervehtiä minua koska hän on vaimoni kanssa kentällä.
-
almi
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
-
Vieras
Re: Vanhin tervehti minua
Oikeastaan ei ne välttämättä lopulta välitäkään vähääkään seuran säännöistä.Japi-40 kirjoitti:Jonkin aikaa sitten eräs entisestä seurakunnastani oleva vanhin tervehti minua kun hän oli vaimoni kanssa kentällä. Hämmästyin suuresti. Vanhimman mukaan hänen kuuluu tervehtiä minua koska hän on vaimoni kanssa kentällä.
- Alueveli
- Eläkeläinen
Sääntöä tuohon ei kai ole olemassa, mutta mielestäni se olisi jo kyllä melko härskiä Jehovan todistajallekin ettei tervehditä jos vastaantulevan vaimon kanssa ollaan liikenteessä.
Viimeisen kuukauden aikana noita vanhimpia itsellänikin on tullut vastaan, mutta jostain käsittämättömästä syystä viereinen seinä on koettu paljon mielenkiintoisempana, kuin tervehtivä ystävä monien kenttäreissujen takaa..
Viimeisen kuukauden aikana noita vanhimpia itsellänikin on tullut vastaan, mutta jostain käsittämättömästä syystä viereinen seinä on koettu paljon mielenkiintoisempana, kuin tervehtivä ystävä monien kenttäreissujen takaa..
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
-
Vieras
-
Japi-40
- Viesti:
Työpaikalleni tuli joitakin vuosia sitten töihin eräs nuori Jehovan todistaja mies. Aluksi juttelimme paljon niitä näitä mutta kun hän sai kuulla,että olen entinen Jehovan todistaja hän alkoi jatkuvasti kartella minua. Toiset työkaverini ihmettelivät tuon kaverin käytöstä ja kyselivät minulta syytä asiaan sanoin heille se on tätä Jehovan todistajien hommaa. Olihan se hupaisaa kun olimme kahvitunnilla niin kaveri säntäsi ovesta ulos.
-
Vieras
-
Markku Meilo
Sairasta menoa, olishan se surkuhupaisaa jos esimerkiksi luterialaiset kaikkoaisivat työpaikan taukotilasta kun kirkosta eronnut tulee borkalle. Niin tai kaikki (ekaa kertaa) giftiksessä olevat lähtis lätkimään kun sisään astuu joku 'väärineronnut' jne...Japi-40 kirjoitti: Olihan se hupaisaa kun olimme kahvitunnilla niin kaveri säntäsi ovesta ulos.
Hulluinta koko hommassa on se, että tällainen todistaja pitää sairasta käytöstään ylivertaisena ja jumalallisuuden ilmentymänä. Ihmisten karsinoiminen tuolla tavalla on merkki kultista, joka taas ei ole terve merkki.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Vieras
Tuli tuosta Meilon kommentista mieleen kun ekspertti käsitteli hänelle asetetuista kysymyksistä sellaista, jossa esimies oli syyllinen vääryyteen, mahdollisesti se kohdistui milloin kehenkin.
Ekspertti antoi ohjeen että kaikkien tulisi keskinäisesti todeta tuo asia ja sopia yhteisesti että yhdessä eivät hyväksy että joku aina kulloinkin joutuu jollakin tavoin sorsituksi ja vaativat asianmukaista käytöstä.
Teoriassa jos kaikki työpaikalla sanoisivat tälle uskonsankarille että eivät hyväksy hänen yhteen yksilöön kohdistamaa poikkeavaa käytöstään, vaan suhtautuvat kuin tuo käytös olisi kohdistunut jokaiseen heistä, niin...
No, tämä kai jää tähän ?
Ekspertti antoi ohjeen että kaikkien tulisi keskinäisesti todeta tuo asia ja sopia yhteisesti että yhdessä eivät hyväksy että joku aina kulloinkin joutuu jollakin tavoin sorsituksi ja vaativat asianmukaista käytöstä.
Teoriassa jos kaikki työpaikalla sanoisivat tälle uskonsankarille että eivät hyväksy hänen yhteen yksilöön kohdistamaa poikkeavaa käytöstään, vaan suhtautuvat kuin tuo käytös olisi kohdistunut jokaiseen heistä, niin...
No, tämä kai jää tähän ?
-
liabiliteetti
Kysyin äitimuorilta viime viikolla mitä mieltä hän on tuosta käytännöstä. Vastasi jotain että että sehän lukee raamatussa. Esitin jatkokysymyksen, onko siinä (ilmiselvästi ylikorostaen) SINUN MIELESTÄ mitään järjkeä?
Mitäpä teki muori? Muori lähti etsimään kattavasta jt-materiaalikirjastostaan vastausta.
Mitäpä teki muori? Muori lähti etsimään kattavasta jt-materiaalikirjastostaan vastausta.
- Tony
liabiliteetti kirjoitti:Esitin jatkokysymyksen, onko siinä (ilmiselvästi ylikorostaen) SINUN MIELESTÄ mitään järjkeä?
Näin siinä usein käy, jehovantodistajalla ei ole omia mielipiteitä, ne tulee lukea vt-seuran materiaalista. Siinä saavat todistajat esim. julkisuudessa puhua mitä pehmoisia tahansa, mutta edellä todettu on käytäntö ja sillä selviö.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Analysoija
On tästäkin käytännön tapauksia. Vanhin on liikenteessä erotetun/eronneen aviopuolison kanssa, mutta vanhin ei tervehdi, onpa kyseessä kenttäreissu tai muu harrastus.Alueveli kirjoitti:Sääntöä tuohon ei kai ole olemassa, mutta mielestäni se olisi jo kyllä melko härskiä Jehovan todistajallekin ettei tervehditä jos vastaantulevan vaimon kanssa ollaan liikenteessä.
-
Jakke
Minuakin "tervehti" vanhin omalla tavallaan perjantaina. Olin kaverin kanssa röökillä huoltiksen pihalla (joo joo, oli bensamittariin monta metriä matkaa!) ja tämä vanhin istui olympia-volkkarissaan* siinä pihalla. Jäi oikein pitkäksi aikaa lamaantuneena tuijottamaan tupakointiani. Lieneekö luullut, että häkellyn. Ei, huomasin itsekin, että en todellakaan tuntenut mitään tarvetta piilotella tupakointiani. Muutama vuosi sitten olisin varmaan stumpannut röökin välittömästi.
*: olympia-volkkari = Audi
*: olympia-volkkari = Audi
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
Vieras
Voisiko ajatella että sinne työpaikalle ottaisi vaikka niitä lahkon vanhan kirjallisuuden näytteitä työtovereille ja kysyisi, voisivatko he ottaa puheeksi ao todistajan kanssa, tietääkö hän uskontonsa historian ja eikö sillä ole merkitystä sekä eikö se tulisi kertoa ensimmäiseksi kun pidetään puhetta jäsenhankinnassa ?