Kävinpä kirkossa :-)

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

avartunut
Viestit: 92
Liittynyt: 09.10.2007 16:40

Re: Kävinpä kirkossa :-)

Viesti Kirjoittaja avartunut »

Jakke kirjoitti:
avartunut kirjoitti:Minäkin kävin Frauenkirchessä viime kesänä Saksan reissullani noin niinkuin turistimielessä. Hofbräuhaus tuli testattua myös. Suosittelen molempia, jälkimmäisessä se aito baijerilainen tunnelma..
Hofbräuhausin t-paita on päälläni juuri tälläkin hetkellä :wink:

Heh, oliskohan seuraava luppis-tapaaminen Rymy-Eetussa Helsingissä.. ja osoite on Erottaja .. jotain..

Yritetty korjailla - MM
korjattu -Jaakob
avartunut
Viestit: 92
Liittynyt: 09.10.2007 16:40

Viesti Kirjoittaja avartunut »

.. selvennykseksi, korjaukseksi.. ihan mitä vaan.. mun pointti oli Osoite: Erottaja.. :-/

Mutta oikeesti mun kokemus Holfbräuhausista Munchenista oli kiva, joten Hesarin viikkoliitteen kirjoitus (hs nytliite 07/08) on lukemisen arvoinen.. "rullaati rullaati"
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Kolehti-sanan pohjana on latinan collecta, koota yhteen, jolloin seurakunnalta kerättiin joko rahaa tai muuta köyhille jaettavaa, esim. elintarpeita, joita itse kukin antoi vapaaehtoisesti varojensa mukaan -tai oli antamatta. Viite: 2.Kor 9:7. Joten ihan oikein menettelit :)
Hyvä hyvä :P Siinä helposti kyllä tuntee ryhmäpaineen keskellä jonkinlaista huonommuutta jos ainoana jättää kilistelemättä haavin pohjaa. Toisaalta siinä voi tuntea myös periaatteellisuutta tai jotain vastaavaa henkilöstä riippuen.. :roll: Yhtä kaikki, yhtään mulkoilevaa katsetta en saanut osakseni. 8)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Re: Kävinpä kirkossa :-)

Viesti Kirjoittaja hijt »

Jakke kirjoitti:
avartunut kirjoitti: Minäkin kävin Frauenkirchessä viime kesänä Saksan reissullani noin niinkuin turistimielessä. Hofbräuhaus tuli testattua myös. Suosittelen molempia, jälkimmäisessä se aito baijerilainen tunnelma..
Hofbräuhausin t-paita on päälläni juuri tälläkin hetkellä :wink:
Heh, mitäs muita matkamuistoja tuli hankittua? Kai sentään sellaiset hienot kannelliset kolpakot?:)

En oo ite Frauenkirche:en vielä eksynyt, mutta tuo kumppani sanoi ettei ollut kummoinen. Kölner Dom on kyllä taas toisaalta niin hieno, että sinne vois joskus kokeilla mennä vaikka messuunkin, vois olla aika tunnelmallista.
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kävinpä kirkossa :-)

Viesti Kirjoittaja Jakke »

hijt kirjoitti: Heh, mitäs muita matkamuistoja tuli hankittua? Kai sentään sellaiset hienot kannelliset kolpakot?:)
Joo katselin kaupan ikkunasta sellaista metrin korkuista kolpakkoa, mutta päätin kuitenkin jättää ostamatta. Eipä tuolta paljo mitään tullu osteltua, lähinnä nestemäisiä tuotteita ja ipanoille leluja siitä yhdestä megaisosta tavaratalosta joka on siinä ihan keskustassa.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Viesti Kirjoittaja paula »

Minä kävin viime kesä muutaman kerran pienissä kirkoissa Jumalanpalveluksessa. Minua kosketti juuri urkujen pauhu, se että välillä nousiin seisomaan ja oli sellaista mutomenoa, joskun papin saarnasta sit tuli vähän valtakunnasalimainen fiilis. Lauloin virret ja kerran otin osaa ehtoolliseenkin(en tiedä olisko saanu) Ja aina paan roposen kolehtiin ihan periaatteesta!

Ennen joulua oli useitakin kauniita tilaisuuksia joissa kävin. Joululaulut kirkossa oli kaunis.
Jouluaamuna kävellen meno joulukirkkoon olikin jo ihan oma nautinto. Sillä on pärjännyt hyvin kohta kolme kuukautta.

Hinku kirkkoon vissiin liittyy varmaankin nyt melko rankan elämänvaiheen kriisiin.

Pääsiäisen aikaan meinaan mennä täällä maalla pääsisyön messuun, se pidetään vanhassa erämaakirkossa keskellä metsää ja sinne tulee paljon väkeä.
Vastaa Viestiin