pääsiäinen kirjoitti:
Ei mulla ole tarvetta väitellä eikä etsiä Raamatusta kohtia joilla osoittaa joku sun näkemys vääräksi. Kyllä mä kunnioitan sun uskonkäsityksiä, mutten tapaa haukkua muita.
Toivoisin, että edes itseäsi varten yrittäisit etsiä Raamatusta, jotain joka tukisi teoriaa ehtoollisesta kieltäytymisestä. Se, että uskoo tuollaisen 144000 erikoisryhmän olemassaoloon, ei vielä ole peruste ehtoollisesta kieltäytymiseen. Vai missä osoitetaan, että "suuri joukko" ei muka saisi nauttia ehtoollista? Missä on todisteet kahden kristityn luokan - siis muiden kuin juutalaiskristittyjen ja pakanakristittyjen olemassaololle?
Anonymous kirjoitti:No minusta vastasit itse tuohon kysymykseesi, Ilmestyskirjassa sanottiin että 144 000 ostettiin maasta, ja ihmisistä. Eli taivaaseen menevät.
Missä suuri joukko sitten on, jos ei taivaassa, jos se kerran on valtaistuimen edessä? Onko valtaistuin muka maassa?
(Ilmestys 7:9-10) 9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, suuri joukko, jota kukaan ei kyennyt laskemaan, kaikista kansakunnista ja heimoista ja kansoista ja kielistä seisoi valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkoisiin vaatteisiin, ja heidän käsissään oli palmunoksia. 10 Ja he huutavat jatkuvasti suurella äänellä sanoen: ”Pelastuksesta saamme kiittää Jumalaamme, joka istuu valtaistuimella, ja Karitsaa.”
Ymmärrän, että et halua etsiä mitään Raamatusta, koska et halua kohdata tosiasiaa, että sinulla ei ole tippaakaan omakohtaista näkemystä tai ymmärrystä, vaan ainoastaan hataria mielikuvia vääristyneistä lahko-opetuksista.
Miksi käytän aikaani pitkäperjantaina kumotakseni lahkon valheoppeja? Jotta lahkon valheissa ja lahkon henkisessä otteessa riippuvat voisivat irrottautua henkisesti ja hengellisesti lahkon otteesta ja vapautua lahkoajattelusta.
Se kuka ei lahkosta erottuaan tai erotetuksi tultuaan hylkää lahkoajattelua, on tuomittu elämään lahkoon kaivaten ja luuloon, että lahkon jätettyään olisi menettänyt jotain arvokasta.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg