Olen periaatteessa kaikenlaista väkivaltaa vastaan, mutta jääkiekon kyseessä ollen voinen venyttää periaatteitani
Valitettavasti kaksi suosikkijoukkuettani - Ilves ja Kärpät - joutuivat vastakkain jo alkuvaiheessa, joten toisen karvaturrin oli pudottava. (Mainittakoon tässä yhteydessä myös kolmas suosikkijoukkueeni - tuo ikiluuseri SaiPa - jonka pääsemättömyydestä pudotuspeleihin voimme olla lähes aina varmoja <- toisaalta tässä ominaisuudessa on jotain sympaattista)
Nyt minulla tulee taas ikimuistoiset jeppukonventit mieleen; muistan tuijotelleeni Hakametsän Juhannusturnauksen yläparvella kerta toisensa jälkeen niitä kattoon ripustettuja SM-viirejä; Tappara, Ilves, Tappara, Ilves... taisihan siellä jokunen KooVeekin olla.
Älkääkä kysykö miksi kaltaiseni pseudokommunisti kannattaa Ilvestä Tapparan sijaan. Kyse lienee enemmänkin tunteen kuin järjen äänestä... että kerran näinkin päin.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Minä olen aina nähnyt jääkiekon mustavalkoisesti. Eli TPS on minun suosikkini, niin vastenmieliseltä kuin se joidenkin mielestä kuulostaakin. Muistan kuinka nuorena kuuntelin Radoi Auran Aalloilta peliselostuksia. TPS oli silloin voimissaan ja Saku Koivukin vielä Suomessa, joten monia hienoja hetkiä sain siis kokea. Nykyinen huono menestys onkin todella harmittavaa, mutta taitaa käydä niin että Saku pelastaa joukkueen taas. Tällä kertaa tosin rahallisesti. Ensi kausi näyttää.
Tämän vuoden osalta sanottakoon että uskon TPS:n entisen farmiseuran eli Kärppien voittoon. Tosin toivon Bluesin menestyvän ihan vain vaihtelun vuoksi.
Niin ne Kärpät vain ylsivät finaaliin. Yllättävän selkeästi lukemin 4-0.
Jokeritkin tuntuu liian vahvalta Bluesille, joten jo talvella ennakoimani finaalisarja toteutunee. Tällä kertaa yksilöt voittaa joukkueen, esim. tämän illan ottelussa kaikki Jokerien maalintekijät löytyivät ykkösviisikosta Stapleton-Santala-Leino-Kauppinen-Jokela.
(syötöt jakautuivat toki tasaisemmin)
Nyt nähdään myös että välieräsarjassa heikompana pidetyn maalivahdin joukkue voi voittaa. Puurula on venynyt ja Brucks pelannut alle tasonsa.
kirjallisuusveli kirjoitti:Mä taisin ennustaa, että Blues vie sarjan 4-2. Kyllä mua kuitenkin tyydyttää myös 4-3 tulos.
Näin siinä taitaa käydä, että Blues vie ja Jokerit vikisee.
Bluesilla näyttää olevan kyllä sellainen fiilis päällä, että Kärpätkin saa pelata tosissaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Tony Syrjänen kirjoitti:Bluesilla näyttää olevan kyllä sellainen fiilis päällä, että Kärpätkin saa pelata tosissaan.
Jos Blues ja Kärpät on loppuottelussa, siinä on selostajille pieni ongelma. Ne sekoittaa Mikko Lehtoset keskenään. Miten tämä voitaisiin hoitaa tyylikkäästi?
Johanneksen poika kirjoitti:
Jos Blues ja Kärpät on loppuottelussa, siinä on selostajille pieni ongelma. Ne sekoittaa Mikko Lehtoset keskenään. Miten tämä voitaisiin hoitaa tyylikkäästi?
Enpäs osaa ratkaista ongelmaa. Mutta tosiaan maukkaita selostuksia voi tulla, koska Kärppien Mikko Lehtonen on puolustaja ja Bluesin Mikko Lehtonen hyökkääjä. "Tämän kaksinkamppailun tulee viemään nimiinsä Mikko lehtonen. Kysymys on vain siitä, että kumpi niistä?"
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
kirjallisuusveli kirjoitti:Kärppien Mikko Lehtonen on puolustaja ja Bluesin Mikko Lehtonen hyökkääjä.
Henkilökohtaisesti voisin heittää veikkauksen, että Mikko Lehtonen voittaa jääkiekon Suomen mestaruuden. Mikähän lienee vedonlyöntikerroin tässä asiassa?
Analysoija kirjoitti:Eli olen oluen velkaa mikäli Kärpät vie kultaa..?!?!
Entäs kun Blues, joutuuko tarjoamaan jollekin muulle?
Pidetään veto ihan Kärppien ja Jokerien välisenä. Voipi käydä nyt niin, että kumpainenkin saa kumota omat tuopposensa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja